yes הטמיעה מערכות בסיסי נתונים של אורקל; ההיקף: כחמישה מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט הוטמעו שני רבעים של מערכת Exadata מסוג X4-2 עבור תשתית לסביבות מחסן הנתונים הארגוני, DWH, ועבור ה-OLTP שלה ● ההטמעה בוצעה לטובת סביבת הייצור וסביבת הבדיקות

עידו ביגר, מנהל מחלקת הבינה העסקית של yes

yes הטמיעה מערכות בסיסי נתונים של אורקל (Oracle) בפרויקט שארך כשנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בחמישה מיליון שקלים.

מערכות בסיסי הנתונים משולבות החומרה והתוכנה Exadata מספקות לחברת הלוויין תשתיות מחשוב עם ביצועים גבוהים. במסגרת הפרויקט הוטמעו שני רבעים של מערכת Exadata מסוג X4-2 עבור תשתית לסביבות מחסן הנתונים הארגוני שלה, DWH, ועבור ה-OLTP שלה.

כחלק ממנו, בוצע שדרוג של בסיס הנתונים מגרסה 10g ל-11g, לטובת שיפור הביצועים. עוד הוטמע מערך הניטור של המכונה המבוסס Enterprise Manager Cloud Control 12c, על מנת לאפשר ניהול פרו-אקטיבי וניתוח ביצועים.

פרויקט ההטמעה נעשה בליווי חטיבת ה-ACS של אורקל ישראל. הוא כלל התקנה והטמעה של המכונות, אחת עבור סביבת הייצור והשנייה עבור סביבת הבדיקות, וכן הקמת תשתית גיבויים המבוססת על מכונת ZFS.

הפרויקט בוצע על ידי שלוש מחלקות באגף טכנולוגיות המידע של yes: מחלקת התשתיות, בניהול נתן צוקר, מחלקת IT R&D, בניהול אבנר קצמן, ומחלקת בינה עסקית, בניהול עדו ביגר. הפרויקט נוהל על ידי ארקדי גורביץ', מנהל תחום System unix/dba/storage/cto, ועדי לוי, מנהל תחום פתרונות מידע.

קצמן אמר כי "בחרנו ב-Exadata לאחר תהליך בחינה שכלל מספר פלטפורמות DWH, מתוך הבנה כי זה הפתרון שייתן ל-yes את הערך הגבוה ביותר, תוך שימור ידע קיים ויישום איכותי ומהיר ככל הניתן. במבחן התוצאה, ההחלטה התבררה כנכונה ביותר".

ביגראמר כי "המידע העסקי הפך אצלנו מזמן ליתרון תחרותי. הארגון צורך מידע ברמה שעתית ונתוני ה-BI מהווים עוגן משמעותי בכל קבלת ההחלטות בו. מימוש הפרויקט הוא חלק בלתי נפרד מהבנת יתרון תחרותי זה והוא מבטיח לנו את כר הדשא הנחוץ לשנים הבאות בעולם הנתונים בחברה".

רוני ברנוב, סמנכ"לית טכנולוגיות המידע של חברת הלוויין, ציינה כי "זהו צעד נוסף למינוף הביזנס באמצעות הטכנולוגיה ולא טכנולוגיה לשם טכנולוגיה. מידע זה כוח ויש להביא אותו למקבלי ההחלטות בזמן הנכון ובמהירות הרלוונטית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים