השר יעלון: "המדינה צריכה להשקיע יותר בסייבר"

האיומים וההזדמנויות שיוצר איום הסייבר דורשים השקעות מצד המדינה, אמר שר הביטחון בשבוע הסייבר של סדנת יובל נאמן ● הוא ציין כי ההיערכות של ישראל מראש למתקפות סייבר במהלך צוק איתן מנעה פגיעה ממשית

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הבוקר באוניברסיטת תל אביב. צילום: חן גלילי

"הסייבר יוצר איומים לצד הזדמנויות – והמדינה צריכה להשקיע בשניהם", כך אמר הבוקר (ב') שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בשבוע הסייבר של סדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב.

לדברי יעלון, "במהלך מבצע צוק איתן ישראל הותקפה קיברנטית על ידי מדינה, ארגוני טרור והאקרים עצמאיים. הותקפו משרדי ממשלה, חברות ואתרים – אך לא נגרם שום נזק, כי ישראל נערכה מראש".

הוא הוסיף כי "הטכנולוגיה יצרה מרחב לחימה חדש: בנוסף ללחימה בים, באוויר ביבשה קיים כיום גם מרחב הסייבר. תקיפה קיברנטית יכולה לגרום נזקים – ממניעת שירות מאזרחים דרך פגיעה בתשתיות ועד פגיעה במערכות ביטחוניות".

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, בסדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב. צילום: חן גלילי

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, בסדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב. צילום: חן גלילי

יעלון אמר כי כדי למנוע את מתקפות הסייבר יש צורך במודיעין וציין כי תקציב אגף המודיעין של צה"ל גדל באחרונה פי שלושה. הוא חזר על דרישות מערכת הביטחון לתוספת משמעותית בתקציב לאחר המבצע.

אחריו התקיימה שיחה בין יו"ר המולמו"פ ויו"ר סדנת יובל נאמן, אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל, לנשיא לשעבר, שמעון פרס. בדבריו עמד פרס על חשיבות ההגנה מפני מתקפות סייבר וציין כי הטכנולוגיה יכולה לסייע בהבאת השלום – ולצד זה ב-"מלחמה ללא פשרות" בדאעש.

כנס הסייבר נערך על ידי סדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב, מטה הסייבר הלאומי והמרכז האינטרדיסציפלינרי ללימוד ומחקר סייבר. הוא נפתח אמש (א') בדברים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשתתף בו גם הגנרל קית' אלכסנדר, ראש ה-NSA היוצא.

הכנס מתקיים זו השנה הרביעית ברציפות באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות נציגים מחברות ההיי-טק הגדולות בעולם, שדנים בהתפתחויות החדשות בתחום לוחמת הסייבר. במהלך הכנס מתקיים משחק סייבר ענק בשם "אתגר הסייבר", שפיתחו סימנטק (Symantec) וחיל האוויר, בהשתתפות מאות האקרים מנוסים ובני נוער. כמו כן, יש בו אוהל תצוגה בו מציגות עשרות חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר את פיתוחיהן החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים