צה"ל פיתח מערכת שו"ב להיסעים בחירום בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

הפרויקט בוצע כתולדה וכלקח ממבצע עמוד ענן ● "יצרנו יכולת שמשפרת את השליטה של הצבא על ניוד הכוחות והרק"ם", אמר קצין בכיר מאגף התיקשוב

צה"ל פיתח מערכת שליטה ובקרה להיסעים בחירום, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט התנהל במהלך 2013 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים בודדים.

בשל מבצעיותה של המערכת, לא ניתן למסור עליה פרטים טכנולוגיים. הפרויקט בוצע כתולדה וכלקח ממבצע עמוד ענן.

מבצע עמוד ענן היה מבצע צבאי של צה"ל ברצועת עזה, שהחל ב-14 בנובמבר 2012 והסתיים ב-21 בנובמבר 2012. המבצע החל עם הריגתו של אחמד ג'עברי, מפקדה בפועל של הזרוע הצבאית של החמאס. במהלך המבצע נערכו אלפי תקיפות על יעדים ברצועת עזה, ובמקביל נורו מרצועת עזה רקטות לעבר יישובים בישראל בהם תל אביב וירושלים. המבצע הסתיים כעבור שבוע בהכרזה על הפסקת אש.

המבצע לא כלל כניסה קרקעית לרצועה והתנהל בעיקרו על ידי חיל האוויר ובאופן מצומצם, על ידי חיל הים, חיל התותחנים ויחידות נוספות. במבחן התוצאה, המבצע הצליח לחזק, לפחות זמנית, את כוח ההרתעה של ישראל מול שלטון החמאס ברצועת עזה. בשנה שלאחר תום המבצע פחת ירי הרקטות מרצועת עזה ביותר מ-98%.

במסגרת הפקות הלקחים שנעשו בצה"ל בעקבות מבצע עמוד ענן, עלה הצורך בבניית מערכת שליטה ובקרה להיסעים בחירום, שתטפל בניוד הכוחות הלוחמים והטנקים – בצורה טובה יותר. המשימה של פיתוח והקמת המערכת הוטלה על יחידת מצפ"ן, ראשי תיבות "מערכות צבאיות לפו"ש (פיקוד ושליטה) וניהול" – שביחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב. בראש מצפ"ן עומד אלוף משנה אבנר זיו.

קצין בכיר מאגף התיקשוב אמר לאנשים ומחשבים כי "יצרנו יכולת שמשפרת את השליטה של הצבא על ניוד הכוחות והרק"ם (רכב קרבי משוריין)".

בצה"ל אישרו את נכונות הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים