טל ליאני, מריל לינץ': "הסטארט-אפ הישראלי נתקע לאחר שלב מימוש הרעיון; אם זה לא ישתנה, סין והודו יעקפו אותנו"

"חברות ההזנק הישראליות טובות מאוד בלקיחת רעיון ובהפיכתו למוצר בר-מימוש, אולם יש להן בעיה בהפיכת הסטארט-אפ לחברה לכל דבר ועניין בהיבט הניהולי והארגוני. אם זה לא ישתנה בקרוב, סין והודו פשוט יעקפו אותנו בסיבוב", קובע . ליאני, העובד בבית ההשקעות האמריקני כבר עשור, הגיע השבוע לישראל לחופשת מולדת אותה הוא מקפיד לערוך מדי שנה. ליאני ישוב לארץ בעוד כשלושה חודשים, כדי לשאת את הרצאת המפתח בוועידת התקשורת 3V Telecom, שתיערך ב-12-13 בנובמבר במרכז הכנסים אבניו, שבקריית שדה התעופה.

"הבעיה נעוצה בחוסר היכולת של אותן חברות הזנק לבנות תשתית מכירות, שיווק והפצה בעולם – כך שהן תוכלנה להפוך ולהיות חברות מניבות רווחים – ולאורך זמן", מוסיף ליאני – שנחשב לבכיר האנליסטים הישראלים הפועלים בבורסת ניו יורק, בראיון מיוחד. "בסופו של דבר, חברה, כל חברה – צריכה להרוויח. זה הייעוד שלה ומכאן נובעת כל התנהלותה. לצערי, במקרים רבים, חברות סטארט-אפ ישראליות נכשלות בשלב שלאחר פיתוח המוצר. מה שקורה זה שבשלב שלאחר מכן, של בניית חברה באופן המאורגן של המילה 'ארגון', רבות מחברות הסטארט-אפ הישראליות פשוט כושלות".

לדבריו, "יש לחברות הללו בעיה – כדפוס התנהגות החוזר על עצמו – בבנייה של החברה לטווח הארוך. זו בעיה שגורמת להן 'להיתקע' בשלב הסטארט-אפ ולא לנוע קדימה ולכבוש את העולם, כפי שהיו יכולות לעשות. אין ספק שהשוק הישראלי הוא שוק מדהים. הוא ספק הטכנולוגיות הגדול בעולם אחרי ארה"ב. יש לו יכולת המצאה מדהימה, ורמת יזמות שאין שניה לה בעולם. אלא שלצד אלו, החברות הישראליות מתאפיינות בראייה קצרת טווח, והיזמים רוצים אקזיט – מחר ומהר. הרצון לרווחים מיידיים בא בהכרח על חשבון בניית תשתיות ארוכת טווח. לישראליות יש חוסר מובנה בהשקעה בערוצי שיווק אטרקטיביים, אך קשים".

הראיון המלא יפורסם מחר (ג') ב-DailyMaily

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים