"זירות האי-קומרס מתפוצצות – הן הזהב החדש"

"המרקט פלייס הוא זירת הפעילות הרלוונטית והשוקקת ביותר בעולם האי-קומרס, וכדאי מאוד לארגונים ללכת לשם", אמרה מיכל חיון, מנכ"לית טו דו

מיכל חיון, מנכ"לית טו דו.

"זירות האי-קומרס – המרקט פלייסס – מתפוצצות, לא פחות ולא יותר. עוד לפני הקורונה, ובעיקר מאז שהיא פרצה, התחום הזה חווה עליות בסדרי גודל שלא הכרנו לפני כן. לקוחות גילו את הנוחות והיתרונות הנוספים של האי-קומרס, ולא בקלות יחזרו באופן מלא להרגלי הקנייה הישנים. אפשר לומר שהמרקט פלייס הוא הזהב החדש", כך אמרה מיכל חיון, מנכ"לית טו דו, בכנס Retail fest של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-Be All בתל אביב.

טו דו היא חברת ייעוץ שעוסקת באסטרטגיית המדף הדיגיטלי, במוצרים דיגיטליים וכדומה. החברה נוסדה לפני 9.5 שנים והיא מייעצת לחברות שרוצות להיכנס לעולם האי-קומרס, או שכבר נמצאות שם, בהן פז, טמפו, שופרסל ו-Max. "אנחנו מייעצים להן בכל התחומים הרלוונטיים – מטכנולוגיה ועד למכירות ולדטה", אמרה חיון.

לדברי חיון, אחת הסיבות שכדאי לארגונים שעוד אין להם מרקט פלייס להיכנס לתחום היא ש-72% מעולם האי-קומרס מתנהל שם, וששווי השוק הזה עומד על יותר משני טריליון דולר.

היא ציינה כי "המרקט פלייס מתחלק לשלושה: החברה המפעילה, הלקוח והמוכרים מצד שלישי. כל אחד מהם צריך דברים שונים. הלקוח מתעניין וצריך את כל מה שקשור להרשמה, חיפוש וניווט באתר, ניהול סלי המוצרים שלו, שירות הלקוחות וכדומה. הצד המוכר צריך את כל מה שקשור למכירה של המוצר, לרבות לניהול שלה. המרקט פלייס עצמו צריך לוגיסטיקה ותפעול טובים, אסטרטגיית מחיר, יצירת ערך וחוויית משתמש אמיתיים וכמובן, טכנולוגיה מתאימה. אנחנו מספקים להם את כל זה".

טו דו פיתחה מודל בתחום, שעונה על שאלות כמו: מהו הערך של המרקטפלייס לארגונים? ומדוע הלקוחות מעדיפים לקנות שם ולא בחנויות הפיזיות? המודל הזה מתחלק לשלושה: Much ,More ורלוונטיות. "Much אלה חברות ושירותים שמתבססים בעיקר, או רק, על מרקט פלייס, כגון אמזון, עלי אקספרס ו-וואלה שופס. ב-More הכוונה היא לחברות שמנהלות זירת מסחר אונליין לצד החנויות הפיזיות. הן מוכרות במרקט פלייס שלהן גם דברים שאינם בליבת הפעילות של החברה, שלא נמצאים בחנויות הפיזיות שלהן. ברלוונטיות הכוונה היא לכך שהחברה תהיה יותר רלוונטית לקונים, תתממשק יותר לתחום".

לסיכום היא אמרה כי "המרקט פלייס היא זירת הפעילות הרלוונטית והשוקקת ביותר בעולם האי-קומרס, וכדאי מאוד לארגונים ללכת לשם".

ערן גליל, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ByondXR.

ערן גליל, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ByondXR. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף באירוע היה ערן גליל, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ByondXR. החברה עוסקת ב-XR – מציאות מורחבת, ומכניסה, לצד הממדים הפיזי והווירטואלי, את התלת ממד וחדרי התצוגה.

"המצאיות המורחבת היא השלב החווייתי הבא של האי-קומרס, ובשנתיים האחרונות היא חווה פריחה מטורפת", אמר גליל. "האי-קומרס הופך להיות הרבה יותר תלת ממדי, עם מציאות רבודה ו-וירטואלית, ועם הרבה יותר מעורבות של הלקוחות".

"פיתחנו פלטפורמה לבניית חוויות תלת ממדיות, שמייצרות מעורבות אחרת לגמרי ורבה יותר", ציין. "התלת ממד מאפשר ללקוחות לסייר בחנויות וירטואליות של חברות, לראות מה כתבו על המוצרים הרלוונטיים במדיה החברתית, לקיים אינטראקציות עם אווטארים ועוד".

"כל העולם הזה הוא קנייה דרך חוויות, למשל דרך משחקים", הוסיף גליל. "הכוונה היא לשימוש בטכנולוגיות חדשות כגון אווטארים ו-NFT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים