טיפים לחופשה בקפלוניה

האי הגדול ביותר לחופה המערבי של יוון מציע נוף ירוק במיוחד ותחושה כללית של אביב נצחי

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

קפלוניה (Kefalonia) הוא אחד האיים היווניים היפים, הירוקים והשלווים ביותר. הוא הגדול ביותר מבין האיים היווניים שלחופה המערבי של יוון, בדרום הים האדריאתי. גודלו כ-700 קמ"ר, בהם מתגוררים מעל ל-30,000 תושבים.

מספר גורמים השפיעו על האי ולהם חלק בקסמו: השליטה בו עברה מידי הביזנטים לוונציאניים, ששלטו בו למעלה מ-400 שנה ולכן מעט השרידים שנותרו לפליטה מרעידות האדמה של 1953,הם בסגנון יפה זה. האי כמעט שלא נשלט כלל בידי העותמאנים, אלא עבר לשלטון בריטי במאה ה-19 ומכאן האווירה הקוסמופוליטית משהו שלו. קפלוניה זכה לעצמאות בשנת 1864 בתהליך ההדרגתי שבמסגרתו זכתה יוון כולה לעצמאות.

בזכות כמות המשקעים היפה לה זוכה האי מידי שנה, הוא ירוק במיוחד ושופע זיתים ועצי אורן, פרחי בר, פרפרים ותחושה כללית של אביב נצחי.

הגעה
ההגעה אל האי במעבורת אפשרית מנמל קיליני שבפלפונז, מזקינתוס או בטיסת פנים מאתונה. זה אמנם מצריך לעיתים שהות של לילה ביבשת, אך שווה את המאמץ.

מקומות מומלצים
העיירה סאמי (Sami) נמצאת במרכז האי ומהווה את המרכז המנהלי לכפרי הסביבה. חופים נחמדים בקרבת העיירה הם אנטיסאמוס (Antisamos) ואגיה פרסקווי (Aghia Paraskevi).

שניים וחצי ק"מ צפונית לעיירה, נמצאת תופעת הטבע של מערת מליסאני (Melissani cave) – אגם תת קרקעי. כאשר השמש ברום השמיים, מאירות קרניה את האגם באור יקרות כחלחל ומזהיר.

ארבעה ק"מ דרומית לסאמי נמצאת מערת הנטיפים דרוגאראטי (Drongarati).

דרומית משם ממוקמת שמורת הר איינוס (Mt. Ainos).

אגיה אפימיה (Agia Efimia) הוא כפר דייגים ציורי ומעגן יכטות. מכאן כדאי מאד לשכור סירת מנוע ולצאת לחקור את החופים היפים והמבודדים בחלק הצפון מזרחי של האי.

שיט חופים צפונית לאגיה אפימיה

אסוס (Asos) הוא אחד הכפרים החביבים באי. הוא שוכן לרגלי מיצר יפה – חצי אי קטנטן ובו מצודה. השקיעות ממנו קסומות.

מדרום לו נמצא חוף מירטוס (Myrtos beach) המפורסם, שם צולמו כמה מהסצנות בסרט "המנדולינה של קפטן קורלי". זוכרים את הסצנה שבה שרים אריות על החוף? המקומיים סיפרו שהחוף לא היה תמיד חולי, אך לכבוד הסרט הביאו משאיות ושפכו כמויות נכבדות של חול.

פיסקארדו (Fiscardo) היא עיירת הנמל הצפוני של האי. זהו המקום היחידי באי שבו נותרו בנינים ונציאניים. הנמל יפה ועמוס ביכטות והאווירה בו חגיגית. מדרום לעיירה וממערב לה נמצאים כמה מהחופים היפים באי.

מרקופולו (Markopoulo) – ב-15 באוגוסט, חגה של מריה הקדושה, מתקיים אירוע יוצא דופן בכנסייה המרכזית של הכפר. הכנסייה מתמלאת בנחשים לא-ארסיים שצורת צלב על ראשיהם. על פי האמונה המקומית הם מביאים מזל טוב, כי האגדה מספרת שכאשר הפיראטים של ברברוסה כבשו את האי, הנזירות במנזר כל כך נבהלו, שהתחננו למריה לנס. תפילתן נענתה והן הפכו לנחשים. מאז הן חוזרות לכנסייה אחת לשנה, ביום חגה של מריה… כך זה נראה:

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים