טיפים לטיול בחבל חבל זגוריה ומטאורה ב-יוון

הרים מדהימים, מנזרים ביזנטיים, רפטינג ומזג אוויר נעים אפילו באוגוסט, הופכים את חבל זגוריה ומטאורה ליעדים מצוינים לטיול משפחות

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

טיולים ביוון מתאימים מאוד למשפחות החובבות טבע, מסלולי הליכה בהרים ובנחלים, טיולי ג'יפים, רפטינג ועוד מיני אתגרים המתאימים לילדים נמרצים מגיל 6 ומעלה. האזור שבחרתי לסקור כאן הוא חבל הזגוריה ומטאורה. ישנם כמובן עוד אזורים יפים ומעניינים, כגון מרכז יוון ואזור קרפניסי, הפלופונז, מקדוניה, הר האולימפוס, אגמי פרספה, פליון ועוד, אך בהם נעסוק במדורים נפרדים בעתיד.

הגעה – מטאורה וזגוריה רחוקות משדה התעופה של אתונה ולכן כדאי לשקול את אפשרות ההגעה משדה התעופה של סלוניקי, אליה מגיעות טיסות שכר. משך הנסיעה מסלוניקי התקצר מאוד בזכות האוטוסטראדה החדשה שנפתחה הקיץ. אפשרות נוספת היא להגיע בטיסה פנימית ליואנינה מאתונה. אפשר גם לחלק את הטיול ולשהות קודם בחבל הפליון או באזור קפרניסי ולאחר מכן להגיע למטאורה. במידה ויהיו טיסות לקורפו, גם משם הדרך יחסית קצרה.

זמנים – מומלץ להקדיש למטאורה לילה או שניים ולזגוריה לפחות שלושה או ארבעה לילות. מומלץ גם לשלב עם נופש ליד הים לאחר מכן בקורפו או פקסוס או ליד מקום החזרה (אתונה, סלוניקי, קורפו וכו'). מטאורה, הזכורה לטובה מהסרט "לעיניך בלבד" מסדרת ג'יימס בונד, היא מקום מלא קסם והוד שמתפאר בהרים הנישאים גבוה באוויר. קשה להסביר את התופעה הגיאולוגית המיוחדת הזו. הנזירים הביזנטיים ניצלו אותה היטב ובנו מנזרים בראשי המצוקים. גם את שיטת הבנייה שלהם קשה להסביר – פשוט צריך לבוא ולראות! מומלץ ביותר לישון לילה או שניים בקסטרקי – הכפר החמוד הקרוב ביותר למצוקים. אגב, אין לכם מה לדאוג לגבי לבוש צנוע; בכניסה למנזרים מחולקות פיסות בד שניתן להתעטף בהן וכך אין צורך להיסחב עם שמלה בתיק.

מנזר ביזנטי בראש הר בחבל זגוריה, יוון

בדרך לזגוריה כדאי לעצור בכפר מצובו ולבקר בעיר יואנינה. חבל הזגוריה נמצא בלב הרי הפינדוס מצפון ליואנינה ובו מקבץ של 44 כפרים המכונה זגורוחוריה (חוריה = כפרים). זהו אזור קסום ביותר: יש בו הרים גבוהים, קניונים עמוקים, נחלים שוצפים וכפרים אותנטיים. זהו "פארק שעשועים" אחד גדול שייצר הטבע. אני ממליצה לשהות כאן לפחות ארבעה לילות ולהתענג על מנעמי האזור. מזג האוויר נעים גם באוגוסט, כך שאפשר לטייל ברגל בקניון הוויקוס היפהפה. הרפטינג כייפי ביותר ומקומות הלינה נהדרים.

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוטי ברנוב

    התמונה בכתבה שיא של מנזר במטאורה ולא בזגוריה. סוף שבוע נעים

אירועים קרובים