טיפים לחופשה בסלובניה

החל מרפטינג סוער ועד טיולים היסטוריים באתרי קרבות ממלחמת העולם הראשונה - סלובניה מציעה שלל אטרקציות מעניינות למשפחות

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

סלובניה היא אתר מקסים למשפחות עם ילדים. המרחקים קצרים יחסית וניתן להגיע לכל האטרקציות כמעט בטיולים בני יום. אפשר ליהנות בה גם מסתם טיול ביער, ליד נחל או בהרים ולערוך פיקניק משפחתי – כי הכל כל כך ירוק ויפה! עונת הסתיו יפה במיוחד בגלל השלכת והצבעים הקסומים של אדום וכתום בכל מקום.

כאמור, יש כל כך הרבה אטרקציות מעניינות למשפחות עם ילדים בסלובניה. אפשר לטייל עם הקטנים, אך גם הגדולים ימצאו בה אתגרים, כמו טיול בקניון טולמין, רפטינג בנהר הסוצ'ה (פחות מתאים לקטנטנים), ביקור במערת פוסטוינה ובמערת שקוציאן, סיור בטירת פרדיאמה (אפשר לשלהב את דמיונם של הילדים בעזרת תאור חיסולו של ארסמוס על ידי אויבו הגדול ראובר, בזמן שישב במקום שאליו "גם המלך הולך לבדו"), טיול בבלד ובקניון וינטגאר, טיול אופניים בבוהיני ובשמורת הרי טריגלאב, טיולים רגליים והרריים, טיולים בעקבות שרידי מלחמת העולם הראשונה, ביקור במוזיאון קובאריד המרתק, טיול בכפרים ציוריים, בעיר היפה פיראן, בליובליאנה ועוד.

טיפ ראשון: לינה

כדאי להשתכן באזור האגמים ולערוך משם טיולים בשיטת "כוכב". אני, באופן אישי, מעדיפה את אגם בוהיני, אך גם אזור אגם בלד נחמד ביותר. אפשרות נוספת היא להשתכן בעמק הסוצ'ה, היפה שגם ממנו אפשר להגיע בקלות לכל מקום!

נסו להיעזר באתר slovenia.info לאיתור מקומות לינה. שימו לב שאפשר לחפש לפי סוג הלינה – בתי מלון, צימרים, חוות וכו'.

טיפ שני: רפטינג

רפטינג על נהר הסוצ'ה הוא אחד משיאי הטיול! הפעילות מתאימה לילדים מגיל 8 ומעלה. רוב חברות הרפטינג שוכנות בעיירה בובץ' וחשוב להזמין אצלן מקום מראש. מקובל לתת טיפ נאה למשיט, שעומל קשה במהלך כל השיט!

מידע נוסף באתרי חברות הרפטינג:

Bovec Rafting Team
Bovec Sport Center
Top Extreme

מתאימה גם לקטנים וגם לגדולים. סלובניה

טיפ שלישי: בעקבות מלחמת העולם הראשונה

עמק הסוצ'ה היה אחת מזירות הקרב העקובות הדם במלחמת העולם הראשונה. מאות אלפי חיילים נהרגו במקום במהלך 12 הקרבות שהתחוללו בין האיטלקים לאוסטרו-הונגרים. שרידי השוחות עדיין קיימים בשטח והמקומיים מספרים שעד ימינו מתגלים שרידי כלי נשק מהתקופה בשטפי הנהרות. במוזיאון הקטן והמרתק שבקובאריד ניתן לנסות ולהבין את הפרק הזה בהיסטוריה. ארנסט המינגווי היטיב לתאר זאת בספרו, "הקץ לנשק".

אתר המוזיאון בקובאריד

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים