טיפים לחופשה עם ילדים מתבגרים

לא פשוט לתכנן חופשה עם ילדים, והקושי הולך וגדל ככל שטווח הגילאים והשוני בין הילדים גדל ● להלן כמה טיפים שיסייעו לכם בתכנון נכון יותר שישמח את כולם

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

האתגר לתכנן טיול למשפחה עם ילדים מתבגרים הוא לא פשוט. ככל שטווח הגילאים והשוני בין הילדים גדל, כך גדל גם הקושי. במקרה זה, אנחנו מנסים לבחור אתרים ואטרקציות שיענו לרצונות של הרוב וגם בודקים את האפשרות להתפצל בחלק מהיום (על מנת לשוב ולהתאחד שמחים ומרוצים). במקרה הזה, כדאי לחשוב על כל ילד בנפרד: התחביבים, החלומות, היכולות הפיזיות והרצונות. חשוב לקחת בחשבון גם מגבלות אפשריות ועל פי הנתונים הללו לבנות את מסלול הטיול והאטרקציות שבו.

בטיולים עם ילדות מתבגרות חשוב מאוד (!) לתת מספיק זמן לקניות. אם שאר בני המשפחה מעוניינים, הם יצטרפו ואם לא – נאתר פעילויות כיפיות אחרות עבורם.

בטיולים עם ילדים ספורטיביים וחובבי אקסטרים והרפתקאות, השמיים הם הגבול: מסלולי הליכה יפים, טיפוס הרים, גלישה באומגה (למשל בתאילנד, דרום אפריקה, קוסטה ריקה וכו'), ספורט ימי (גלישת גלים, גלישת רוח, סקי, אופנועי ים, סירות, צלילה), רכיבה על סוסים, טיולי אופניים (כיף מאד כטיול משפחתי ואפשר גם להרכיב את הקטנים) ועוד.

פעילויות תרבות יכללו למשל מוזיאונים (שמתאימים לתחומי ההתעניינות ובמידה הנכונה), מוזיקה ומחול (מופעים, אירועים), הצגות ומחזות זמר (בעיקר בלונדון ובארצות דוברות אנגלית), ביקור אצל אמנים ועוד.

חשוב וכדאי לשלב בצורה עדינה ושקופה גם אלמנטים חינוכיים בטיול. החל ממתן הסברים לתופעות טבע, התעניינות בתרבות ובשפה המקומית, מפגש ושיחה עם תושבי המקום וכו'. תכנון חופשה עם ילדים מתבגרים

כדאי לבדוק אילו אירועים מתקיימים בתקופת הטיול שלכם. לפעמים אפשר להיתקל באירוע מרתק ויוצא דופן שיעשה את ההבדל בטיול.

חשוב וכדאי לשלב בצורה עדינה ושקופה גם אלמנטים חינוכיים בטיול. החל ממתן הסברים לתופעות טבע, התעניינות בתרבות ובשפה המקומית, מפגש ושיחה עם תושבי המקום וכו'. זוהי דרך נהדרת ללמוד בתהליך חוויתי. לפעמים אפשר ללמוד בטיול יותר מאשר בבית הספר.

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים