טיפים חשובים עבור טיול לכל יעד

הידעתם שצילום של דרכון שאבד או נגנב, מזרז משמעותית הנפקתו של דרכון חדש? ● האם לקחתם בחשבון שהרדיו באירופה מזעזע ושכדאי מאוד להביא דיסקים מהבית? ● ומה לגבי אריזות ואקום - כבר רכשתם? ● המדריך השלם - להדפיס ולשמור

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

שלום לכם, אוהבי החופש. הפעם החלטתי להקדיש את המדור לשלל טיפים שנאספו בעמל רב ובמשך שנים. חלקם בוודאי מוכר לכם, אך מאחורי כל אחד מהטיפים הללו מסתתר סיפור (ולפעמים גם לקח…). אני מקווה שגם לכם הם יעזרו ליהנות יותר בטיולים וימנעו מפחי נפש.  אשמח אם תוסיפו טיפים משלכם, כדי שנוכל לפרסמם. הקרדיט מובטח!

1.    חשוב להדפיס את כל ההתכתבויות עם הגורמים אצלהם הזמנו שירותים – לינות, טיולים, וכו'. אפשר גם להעלות על קובץ לטלפון הסלולרי ולחסוך הדפסת נייר.

2.    כדאי לצלם את הדרכונים ולהשאיר עותק בתיק שונה מהתיק שבו נושאים אותם. במקרה של אבדן או גנבה חס וחלילה, זה יקצר מאוד את תהליך הוצאת הדרכון החדש.

3.    מומלץ להזמין מקומות ישיבה עם הזמנת כרטיסי הטיסה, רצוי חלון לכל ילד (לחסוך ויכוחים..).

4.    עדיף לקנות מעילי גשם דקים מניילון ותמיד לקחת אותם בתיק. זה מאפשר להמשיך ולטייל בכיף גם כשמטפטף. השקיעו פעם אחת במעילים טובים. ותגלו שהשקעה זו תחזיר את עצמה מהר מאוד, בעיקר אם אתם אוהבים לטייל. זה גם מתאים מאד לחורף שלנו…

5.    תרופות זה חשוב – ותמיד בתיק היד ולא במזוודה!

6.    כדאי לקחת במזוודה קוצץ ציפורניים. אם שוכחים, זה יכול להיות מבאס.

7.    מומלץ לקחת חולצה ומכנסיים רזרוויים לא רק לקטנים, אלא גם ליותר גדולים. תמיד כשאין בנמצא, משהו נשפך…

8.    חשוב לעשות ביטוח מיד עם ביצוע ההזמנות, במיוחד כאשר תנאי הביטול דורשים סכום התחלתי. יש חברות המבטחות נגד ביטולים גם זמן רב מראש ולא רק חודש מראש.

9.    כדאי מאוד לקחת לדרך משחקים, ספרים, צבעים, קלפים, חוברות, חטיפים – וכל מה שלא שוקל הרבה ויכול להעסיק את הילדים.

10.    מומלץ לקחת איתכם דיסקים. הרדיו המקומי באירופה בדרך כלל מזעזע – אירווויזיון אחד ארוך. מי ששכח לקחת דיסקים, יקבל בודאי "הרעלת אירוויזיון" עד סוף הטיול… יש שורה ארוכה של דיסקים המיועדים לילדים – שירים, סיפורים או כל דבר אחר שהקטנים יאהבו. בנוסף, נסיעות לחו"ל הן הזדמנות מצוינת לגשר על פער הדורות. אנחנו בונים דיסקים ובהם שירים אהובים וכך הילדים לומדים להכיר אותם – ובדרך כלל גם לאהוב אותם.

קרם הגנה מפני השמש - לא רק כשקר

11.    יומן – יש ילדים שיכתבו רשמים שיישארו להם למזכרת. יש גם כאלו שייצרו ואפילו יצלמו. אני לוקחת לעצמי פנקס לרעיונות ומחשבות, כי דווקא בחו"ל – כשרחוקים מהשגרה, עולים רעיונות יצירתיים, שאחר כך נשכחים.

12.    ביום שאחרי הטיול כדאי מאוד לקחת יום חופש נוסף, כדי להירגע.

13.    כדאי לשהות במקום לינה אחד לפחות שלושה לילות ומעלה – גם כדי להתרגל, להכיר וליהנות וגם כדי לחסוך מעברים ואריזות.

14.    את הרשימות לציוד כדאי להכין שבוע מראש, כדי להספיק לקנות מה שחסר.
15.    עבור ילדים הרגילים שמקריאים להם סיפור לפני השינה, מומלץ לקחת ספר שאפשר להקריא שוב ושוב.

16.    חשוב מאוד לקחת אוכל קל לצהריים, גם כשהילדים גדולים (ואפילו מבוגרים…). עם המזל שלנו, אנחנו תמיד מסיימים את הטיולים כאשר כל המסעדות כבר סגורות. חוץ מזה, זה גם יותר חסכוני.

17.    לילדים גמולים/נגמלים – לקחת ניילון עבור המיטה. אני לא אשכח את פרצופה של אותה בעלת בית גרמניה, כאשר באתי להתנצל בבוקר ואמרתי ש-"בבית הוא כבר לא מרטיב…".

18.    חשוב למרוח קרם הגנה מפני השמש. גם כשקר, אפשר להיצלות, ובמיוחד בפסגות ההרים.

19.    לא פחות חשובה היא משחה נגד יתושים וג'ל מרגיע לעקיצות.

20.    כדאי לקחת תרמוס קטן. אפשר גם לקנות בכל סופר בחו"ל.

21.    כדאי לחלק את הבגדים במזוודות/תיקים, כך שלימים הראשונים יהיו בגדים מוכנים בתיק אחד. כך לא נצטרך לפרק הכל עם בואנו. זה נכון בעיקר לאלו שעוברים מקומות לינה.

22.    הנרתיקים של חברת Eagle Crick הם פטנט נהדר לסדר במזוודות. בכל אחד כזה אפשר לארגן בגדים של כל ילד בנפרד וכך לא מתבלבלים בין הבגדים.

23.    המלצה חשובה היא שקית ואקום לבגדים. זה פשוט רעיון גאוני. שם אפשר להכניס בגדים מנופחים שתופשים הרבה מקום ואחר כך גם כביסה מלוכלכת – ולכווץ אותם למינימום!

24.    מזון מוכן. אם הילד רגיל לאוכל מסוים, לדוגמה גרבר, יכולה להיות בעיה – כי במקומות מסוימים מעדיפים חברות אחרות (למשל היינץ). יש לארוז בהתאם.

25.    כדאי לקחת אסידופילוס של ילדים! השינויים במזון/מים יכולים לגרום לשלשולים או לעצירויות ואסידופילוס עוזר לאיזון.

26.    לרוב זה רעיון טוב לקחת טלפון סלולרי. כדאי לקנות לטלפון אחד כרטיס SIM מקומי, עבור שיחות מקומיות. זה חסכון גדול בעלויות. אתם חושבים שלא תעשו שיחות מקומיות, אבל תמיד צריך להתקשר למלון/צימר וכו'.

27.    חשוב להיזהר מקיפודי ים בחופים שיש בהם סלעים (ויש כאלו הרבה ביוון, למשל). כדאי ללבוש נעלי פלסטיק שניתן לרכוש בחנויות בכמה יורו בודדים.
נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים