טיפים להשכרת רכב בחו"ל

מהשכרת GPS בארץ, דרך צילום הרכב במעמד ההשכרה ועד להוצאת הדיסק לפני ההחזרה - המדריך השלם להשכרת רכב בחו"ל

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

רבים מאיתנו נוהגים לשכור רכב בחו"ל ו-"לקרוע" את הכבישים. להלן מספר טיפים שאספתי עבורכם מניסיון של שנים:

1.    GPS – כדאי לקחת GPS מהארץ ולהכניס מראש את הכתובות הידועות. יש חברות שעלות ההשכרה בהן עשויה להיות זולה יותר מאשר בחברות השכרת הרכב והם גם עושים שליחות (תמורת תשלום) עד הבית. דוגמה לחברה כזו היא rentcenter.co.il. שימו לב שבמידה ושכרתם רכב בחו"ל עם GPS, ברוב המקרים יהיה עליכם להחזיר אותו באותה נקודת שכירה.

2.    כדאי לצלם את רכב ההשכרה מכל צדדיו במועד ההשכרה, ולהתמקד כמובן במכות ובשריטות. כך תהיה לכם הוכחה במידה והחברה תבוא אליכם בטענות בסוף הטיול.

3.    אם ישנה השתתפות עצמית בביטוח הרכב, כדאי לרכוש ביטוח הפחתה או ביטול ההשתתפות, או לחילופין ביטוח החזר ההשתתפות העצמית.

4.    חשוב לבדוק אם בשעת ההגעה לשדה התעופה ובחזרה משרד ההשכרה פתוח.

5.    אם עוברים עם הרכב בין כמה מדינות, חשוב לוודא שהחברה מאפשרת זאת ושהביטוח תקף בכל אותן מדינות.

6.    ביוון חשוב לבדוק שהביטוח כולל נסיעה במעבורת. רק חלק מהחברות מוכנות לבטח זאת.

7.    דאגו למלא את מיכל הדלק מספיק זמן לפני החזרת הרכב. מניסיוני המר, תמיד ברגע האחרון לא ניתן למצוא תחנת דלק ונאלצים לשלם מחיר מופקע.

8.    יום שכירות נספר בכל 24 שעות, לכן חשוב להקפיד להחזיר את הרכב בדיוק עד אותה השעה שבה נלקח ביום ההחזרה. אם תאחרו, ייתכן ויהיה עליכם לשלם על יום שכירות מלא נוסף.

9.    בדקו היכן נמצא פתח מיכל הדלק ואיך פותחים אותו.

10.    לעיתים עדיף לקנות בוסטר בארץ באחת הרשתות הזולות, דוגמת אייס ב-80 ש"ח, ולהשאירו בסוף הטיול. תלוי כמובן במחיר ההשכרה שלו.

11.    אם מסיימים את הטיול בעיר גדולה, עדיף להחזיר את הרכב לפני ההגעה אליה ולהתנייד באמצעי התחבורה הציבוריים. עלויות וזמן חיפוש החנייה יצדיקו אפילו נסיעה במוניות. קחו בחשבון שבחלק גדול מערי אירופה אין כניסה לרכבים פרטיים לחלקים העתיקים ו\או המרכזיים ביותר של העיר. ישנן מצלמות מיוחדות שמצלמות את העבריינים והקנסות בהתאם…

12.    כדאי לשים שקית גדולה לזבל בספסל האחורי. היא תתמלא במהירות…

13.    כדי למנוע עוגמת נפש, אל תשכחו להוציא את הדיסק מה-DVD לפני שמחזירים את הרכב מההשכרה…

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים