טכנולוגיית זיהוי המוצר שפיתחה שקל תפעל בחנות האוטונומית של GK

השקת הטכנולוגיה של שקל בחנות GO. משמאל לימין: כריסטיאן דורנכר, דירקטור תחום "איזורים חכמים" ותובנות חזותיות Lumada בקבוצת היטאצ'י ונטרה; אורית בר-עד, דירקטורית תחום תיקי לקוח GK; ג'ורג סופה, אנליסט עסקי, GK; רמי בכר, מנהל פיתוח עסקי ראשי, שקל; וגיא משה, מייסד שותף וסמנכ"ל טכנולוגיה ב-שקל.

שקל (SHEKEL), הישראלית הנסחרת בבורסה האוסטרלית, הודיעה באחרונה כי טכנולוגיית זיהוי המוצר שלה נבחרה כטכנולוגיה המובילה מאחורי חנות GO הראשונה של חברת התוכנה GK. הטכנולוגיה הושקה בהצלחה במתחם ההנהלה הראשית של GK, אשר ממוקמת ב-Schöneck שבגרמניה, כחלק מהפיילוט הראשוני לתפעול החנות האוטונומית.

GO מקבוצת GK מאפשרת לקונים לבצע פעילויות כגון צ'ק-אין, איסוף מוצרים, תשלום קל ופשוט משולב-יציאה, או תשלום באמצעות הטלפון הנייד. קונים רבים יכולים לבצע רכישותיהם בחנות בו-זמנית, ללא צורך בסריקת קוד המוצר וללא עמידה בתורים לתשלום. החנות עושה שימוש בפלטפורמה המסחרית של GK – Cloud4Retail . 

מדובר בשירות חדש של חווית קנייה הפטורה מסריקת מוצר, המסנכרן שירותים מבוססי Cloud4Retail, ומאפשר זרימה רציפה וגמישה יחד עם אינטראקצית לקוח בזמן אמת, למשך כל מסע הרכישה של הלקוח. מדובר במוצר שהוא תוצאה של שיתוף פעולה בין המדפים החכמים בעלי טכנולוגיית זיהוי מוצר של חברת שקל, המאפשרים זיהוי של המוצרים הנמשכים מן המדף, וטכנולוגיית LiDAR 3D של חברת היטאצ'י (Hitachi), המקשרת אותם לצרכן הרלוונטי. אין צורך בבדיקה של הטלפון שבידי הצרכנים, אך הדבר אפשרי אם ברצונם לבדוק את תכולת סל הקניות הכולל שלהם, כמו גם מידע אודות כל פריט, מחירו, מבצעים ומימוש קופונים ועוד, בכל נקודת זמן בה הם שוהים בחנות.

המדפים מודעי-המוצר של שקל מזהים מוצרים באמצעות חיישנים מבוססי IoT, ומודלים של בינה מלאכותית לזיהוי אירועי-מדף (לקיחת מוצרים, החזרה או הנחה במיקום שגוי) והעברת מידע זה לשרת המידע של החנות בזמן אמת. חיישני LiDAR של היטאצ'י מבטיחים קישור מיידי ומדויק של פריטים שנרכשו לצרכנים בעוד הם שומרים על פרטיות הלקוח. יכולות אלו, יחד עם פלטפורמת Cloud4Retail של GK, מבטיחות חנות ממוכנת מלאה ובעלות הכוללת הנמוכה ביותר.

"חווית קנייה יוצאת דופן באיכותה בזמן אמת"

אורית בר-עד, דירקטורית, תחום תיקי לקוח בחברת התוכנה GK: "מצאנו כי השילוב של טכנולוגיה מודעת-מוצר של שקל, ופתרונות חיישני LiDAR 3D ל-"אזורים חכמים" של היטאצ'י, מספקים רמת דיוק גבוהה, מבטלים את השפעת GDPR (ללא דימוי של צרכנים), מקטינים תלות בתנאי סביבה ותאורה, ומספקים ביצועים מצוינים בזמן אמת – מה שמאפשר לשירות ללא סריקה של GK להעמיד חווית קנייה יוצאת דופן באיכותה בזמן אמת".

רמי בכר, מנהל פיתוח עסקי ראשי ב-שקל: "אנו נרגשים ומתכבדים לספק את טכנולוגיית זיהוי-מוצר שלנו לחנות GO פורצת הדרך של חברת GK. התמרה של תאי ההעמסה של שקל לחיישני IoT מבוססי בינה מלאכותית מאפשרת לנו לזהות מוצרים במבט מהיר ובדיוק המירבי, באמינות הגבוהה ביותר ובעלות כוללת נמוכה ביותר. חברת GK היא שחקנית אסטרטגית מרכזית באקו-סיסטם של הטכנולוגיה הקמעונאית ומאפשרת הרחבה של הטכנולוגיה הדיגיטלית שלנו".

"אנו נלהבים לשתף פעולה עם שקל באספקה של פתרונות "אזורים חכמים" של חברת היטאצ'י בחנות GO הייעודית של צוותי GK, לאיפשור חווית קנייה ממוכנת ורציפה", מסר כריסטיאן דורנכר, דירקטור תחום "איזורים חכמים" ותובנות חזותיות Lumada בקבוצת היטאצ'י ונטרה (Hitachi Vantara). "ככל שהעתיד של התחום הקמעונאי כולל חוויות נטולות-מגע, אנו מכירים בכך כי ההגנה על פרטיות הצרכן היא בעלת חשיבות קריטית. באמצעות חיישנים מבוססי-טכנולוגיית LiDAR שלנו, אנו מסוגלים לספק חוויה רציפה, שאינה פולשנית המגנה על המידע האישי של הקונה ומעניקה את התענוג שבסביבה קמעונאית המאפשרת ללקוחות פתרון אוטונמי אמיתי של "קח-ולך". טכנולוגית זיהוי -המוצר של שקל מעניקה לנו את היכולת לזהות את הפריטים שכל לקוח אוסף ולוקח עימו, ללא צורך באופרציה יקרה של ניתוח חזותי בוידאו".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

השקת החנות האוטונומית של GK וחברת שקל.

השקת החנות האוטונומית של GK וחברת שקל. צילום: יח"צ

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים