בא לבקר במאורת הנמר: יאיר אילן, מנכ"ל טיפולוג

03/09/2017 12:30
בא לבקר במאורת הנמר: יאיר אילן, מנכ"ל טיפולוג

לפני ימים אחדים בא לבקר במאורת הנמר יאיר אילן, מנכ"ל טיפולוג (מבית קליניקליקס) – חברה המפתחת תוכנת ניהול בענן למקצועות הטיפול והרפואה.

לקח לאילן כמה דקות להירגע מההתלהבות ממשרדי אנשים ומחשבים ובעיקר מכמות הנמרים והמיתוג. לאחר שהבכתי אותו בצילום בוק של 20 תמונות (ש-19.5 מהן הוא ישמיד, לטענתו, כי הוא שונא להצטלם) ניסינו להיות ממוקדים במסגרת הזמן שהקצינו לפגישה, אבל זה היה קשה, כי השיחה גלשה לנושא אחר בכל משפט שני.

תוך כדי השיחה על טיפולוג הספקנו לדבר גם על כושר ושעוני ספורט, מצלמות וצילום, הפקות אירועים, אתרי וורדפרס, אנשים ומחשבים, זוגיות בעבודה, ניהול עובדים ומה לא.

אילן הוא יזם בנשמתו, קופירייטר ומהנדס תעשייה וניהול. שאלתי אותו מה הקשר בין הדברים והוא השיב: "עד שהפכתי לעצמאי הייתי צריך להסתיר בקורות החיים את החלק שלא רלוונטי לאותה משרה – אחרי הצבא התגלגלתי לכתוב ג'ינגלים בירושלים עם חבר מוזיקאי וביימתי קריינים בולטים כמו מלאכי חזקיה ומנחם פרי. זה היה העסק הראשון שלי ובו כנראה נדבקתי בחיידק היזמות. אחרי שנה עברתי לתל אביב ללמוד קופירייטינג ולאחר מכן הגיע גם התואר. מול אנשי פרסום הייתי מסתיר את היותי סטודנט לתעשייה וניהול, כי הם פשוט לא ידעו איך 'לאכול' את זה ובהמשך, כשחיפשתי עבודה כמהנדס, השמטתי את היותי קופירייטר. רק כשהפכתי עצמאי ועסקתי בין השאר בייעוץ עסקי – הידע בשיווק, בפרסום, באסטרטגיה ובתפעול השתלב היטב לטובת העסקים הקטנים להם עזרתי".

קצת על קליניקליקס

"קליניקליקס הוקמה ב-2013 עם שם שיתאים למוצר בינלאומי, אך השם טיפולוג ניתן עוד הרבה קודם", סיפר לי אילן. "השם ניתן עוד ב-2009 לאבטיפוס שהקמתי עבור המקום שבו אשתו עבדה כמטפלת בעזרת בעלי חיים".

"ניבי, אשתי, הייתה מחוייבת לתעד לאחר כל טיפול ולשלוח למשרד כקובץ במייל. כבר אז זה היה נראה לי אבסורד, במיוחד לאור הסודיות הרפואית הנדרשת מתוכן הטיפול. כמו כן, היה ברור שקשה מאוד לנהל ארגון טיפולי מבחינת ניהול, מעקב ושליטה אם כל המידע אודות המטופלים מסודר בתיקיות מחשב ומסמכי Word מפוזרים. אז לימדתי את עצמי מחולל צד לקוח ב-ASP והצעתי לבוס שלה לפתח להם בחינם תוכנת תיעוד אינטרנטית. ד"ר רוני רדו זיהה את הצורך ואת הפוטנציאל והרים מיד את הכפפה. לאחר שנה מוצלחת עם אב הטיפוס חברנו לחברת פיתוח בשם יישומונים והפכנו כולנו לשותפים בתוכנת טיפולוג. הבעיה היחידה הייתה שהפיתוח התל לתפוס תאוצה בדיוק שהתאומים שלי אוריה ונבו נולדו ב-2010. אז השנה הזו לא תישכח לעולם. הייתי צוחק על זה שאני ישן בין המצמוצים. כיום יש גם את אבנר בן ה-3", אמר.

"החברה מציעה תוכנת ענן במודל תוכנה כשירות (SaaS) עבור אוכלוסיית המטפלים והרופאים, שלרוב אינם עובדים רק מקליניקה אחת. זה פשוט מתבקש. כך התוכנה נגישה עבורם 24/7, מכל מכשיר המחובר לאינטרנט", ציין אילן.

"ב-2016, שוק תוכנות הענן העולמי בתחום שירותי הבריאות עמד על חמישה מיליארד דולר והוא צפוי לצמוח בקצב שנתי ממוצע של 22.5%", סיפר. "בהתחלה חשבנו כמו אזרחים נאמנים לאומת הסטארט-אפ ורצינו מיד לצאת לשוק הבינלאומי. אבל לאחר שבדיקת ההיתכנות בישראל הצליחה הרבה מעבר למתוכנן, החלטנו דווקא להתרכז בשוק הישראלי ולממש את הפוטנציאל הקיים מתחת לאף ובהמשך לצאת לשוק הרחב".

"בישראל, לפי הערכה שלנו, קיימים מעל 60 אלף מטפלים ובקרוב מאוד אנחנו מתכוונים גם לפנות לשוק הרופאים, באמצעות שיתוף פעולה עם שידורית, שמובילה את תחום מוקדי השירות לרופאים ומוקד קביעת תורים מ-1989", אמר. "הרעיון הוא לספק פתרון הוליסטי לניהול קליניקה קטנה כגדולה. הרופא או המטפל יוכל לאפשר למטופלים שלו שירות קביעת תורים בצורה מקוונת או טלפונית ביומן שידורית, ובאמצעות סנכרון ליומן טיפולוג הוא יוכל לנהל הסטוריית טיפולים, יומן רופא, סליקה, גבייה ובקיצור, לנהל באמצעותנו את העסק שלו".

לדבריו, "כבר מההתחלה הבנו שלהיות מטפל אומר גם לנהל עסק ובאופן סטיגמטי, זה לא הולך ביחד. מטפלים רוצים לעסוק בטיפול ושונאים את הביורוקרטיה סביב זה, וזו בדיוק ליבת החזון שלנו: מערכת פשוטה לתפעול שנותנת למטפל ראש שקט לניהול העסק. לפני כמה חודשים התקשרה אישה בת 78 והודתה לי באופן אישי שבזכותנו 'היא באינטרנט'. אחד הנכדים שלה רשם אותה עם המייל שלו והיא מתעדת טיפולים הוליסטיים שהיא עושה. אלו הרגעים שבשבילם שווה להיות יזם ובעל עסק וזו עבורי אחת ההוכחות שהכוונה לבנות תוכנה ידידותית ופשוטה הצליחה! כיום יש לנו לקוחות בכל גודל, החל ממטפל שרק עכשיו סיים את לימודיו ועד עיריית תל אביב, סמינר הקיבוצים, מועצה אזורית פרדס חנה כרכור, עמותת ניצן ועוד…".

מה לגבי אבטחת מידע? זוהי אכן סוגייה מאתגרת וחשובה מאין כמותה. אנחנו רשומים כמובן כמאגר מידע ובדיוק בימים אלה נמצאים בעיצומו של הליך הסמכה לתקן ISO 27799 שהוא תקן בינלאומי לאבטחת מערכות מידע בתחום הבריאות.

הקץ לניירת? בדיוק כך! "אנחנו מבשרים את הקץ לקלסרים, ליומן רופא המסורבל ולחוסר מעקב אחר הגבייה מלקוחות", אמר אילן. "בסכום חודשי הנמוך מ-100 שקלים יוכל כל מטפל או רופא לנהל את העסק שלו בקלות ובאופן וירטואלי לחלוטין. יש לנו לקוח שסיפר לנו בגאווה איך הוא נהנה לזרוק את חוברת יומן הרופא לאחר שקיבלנו אישור ממס הכנסה לפני כמה חודשים".

היינו יכולים לדבר עוד שעות, אבל החלטנו שנדחה זאת לפעם הבאה. לפני שנפרדנו נתתי לו במתנה את הספר שלי: "איך לבנות או להרוס את חייך במו ידיך", וכמובן צילמנו סלפי על רקע העיצוב ממנו אילן כה התלהב. בדרך החוצה עוד דיברנו על האפשרות שטיפולוג תעבור לשבת איתנו במשרדים שהתפנו בקומה.

לאחר הפגישה קיבלתי פידבק על התגובה של אילן לחבר המשותף שהפגיש בינינו: "זו הייתה אחת הפגישות המיוחדות ביותר שהייתי בהן".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דנית ב.

    משיכמו ומעלה ,כגודל חכמתו כך גודל צניעותו,תענוג לעבוד עם ה״טיפולוג״ ולקבל שירות מיאיר!! ישר כח

  2. משה ב. ש

    בס"ד מכיר את האיש והאגדה, יאיר אילן, פשוט קוסם בכל עניין מחדש בעל ראיה חדה ותובנות עסקיות מדויקות, המשך כך יאיר.

אירועים קרובים