כשתעשיית הסייבר פגשה את מערכת הבריאות – בחיפה

טל סורסקי, מנהל מוצר בסיסקו, נושא דברים במפגש. צילום: יח"צ

"כל אחד רוצה לדעת שברגע האמת, כאשר הוא מגיע לבית החולים, יש מי שיטפל בו. במידה שהדבר לא מסתייע, מדובר בסיוט גדול. לא מדובר בתרחיש אימים הזוי ועתידני: בבריטניה לפני כמה חודשים בתי חולים הותקפו ואנשים לא יכולים היו להגיע למיון. בית חולים זה מקום פתוח ומאוד קל לתקוף אותו, אזרח יכול להגיע לכל מקום. ברגע שנכנסת פנימה אף אחד לא יכול לעצור אותך", כך תיאר יעקב מנדל, מנהל פעילות הסייבר של אינטל (Intel) ישראל, את הסכנות הנשקפות לבתי החולים ולמערכות הבריאות בעידן הדיגיטלי.

הדברים נאמרו במפגש שנערך בחיפה לפני ימים אחדים, תחת הכותרת "סייבר במערכת הבריאות: חושפים את האיומים הבאים". את המפגש ארגן Be.well.Haifa – ארגון לחדשנות במערכת הבריאות. השתתפו בו בכירי מנהלי אבטחת המידע, הרשתות, המחקר והפיתוח במערכת הבריאות.

המפגש, שדן באבטחת הרפואה בעידן הקיברנטי, העלה סוגיות הרות גורל הנוגעות למערכת היחסים הרגישה שבין הטכנולוגיה ומערכות הבריאות. בין היתר, נטלו בו חלק דורון סיוון, מנכ"ל קרונוס (Cronus); ישי ורטהיימר, שותף וראש תחום אבטחת מידע ב-KPMG; רוניה רובינשטיין, מנהלת יחידת המו"פ בבית החולים רמב"ם; ניר רובין, ראש תחום סייבר במשרד הבריאות; וטל סורסקי, מנהל מוצר בסיסקו (Cisco). כולם ביחד וכל אחד לחוד מתמודדים עם האתגרים היומיומיים והמתחדשים שהטכנולוגיה מזמנת בתחום הבריאות.

סיוון שם דגש על האיומים המגיעים מחוץ לבית החולים: "לשלוח למישהו סוס טרויאני זאת אינה עבודת האקינג. כשמדברים על סייבר והאקינג, מדובר על מתקפות מתוכננות ומאורגנות מחוץ לארגון. במסגרת העבודה שלנו, אנחנו יוזמים מתקפות דמה רבות עבור לקוחות בבתי חולים. מה שמצאנו זה שיש הרבה פתחים והרבה מאוד מערכות. בבתי חולים מאוד קשה לחסום את כל נתיבי החדירה. האקרים גילו שקל מאוד לחדור לבתי חולים. הם רוצים לגנוב מידע בבתי חולים כדי להשתמש בו למשל במתקפה על בנק. ארגונים רבים בישראל הותקפו אבל הם לא יודעים זאת".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה.

דורון סיוון, מנכ"ל קרונוס, נושא דברים במפגש. צילום: יח"צ

טל סורסקי, מנהל מוצר בסיסקו, נושא דברים במפגש. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים