אבי חסון – על חדשנות ופרשת דרכים

מימין: פרופ' משה צבירן, אורית מנדלסון שהם ואבי חסון. צילום: אסף שילה/ישראל סאן

אבי חסון, לשעבר המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, היה השבוע האורח המרכזי באירוע השנתי של בוגרי תוכנית התואר השני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, שהתקיים במלון דן בעיר.

התוכנית מעניקה תואר MBA בתחום למנהלים ומתקיימת בבית הספר למוסמכים על שם רקנאטי בפקולטה לניהול על שם קולר שבאוניברסיטה.

חסון, בעצמו בוגר התוכנית, אמר שההיי-טק הישראלי נמצא על פרשת דרכים ושיש להיערך לאתגרים שעתידים להיות ניצבים בפנינו ב-25 השנים הבאות. לדבריו, "בעולם של חדשנות, רק בשביל להישאר בפסגה צריך לרוץ מהר וכדי להתקדם – צריך לרוץ מהר כפליים, כי העולם תחרותי ביותר. לכן, חובה להיערך לאתגרים שעלולים להשפיע על האטה בצמיחת ההיי-טק, ובכלל זה בעיית ההון האנושי. יש צורך בכוח אדם מקצועי יותר מהקיים, ולכן יש להרחיב את הכניסה לתחום לקהלים חדשים. בנוסף, צריך להתמודד עם התחרות הגוברת ממדינות רבות, המעוניינות להפוך לכלכלות ידע, בעיקר באמצעות חיזוק שיתופי פעולה בינלאומיים ועם חברות רב לאומיות".

חסון ציין כי "חייבים להישאר על פסגת החדשנות ובמקביל להוביל את הכלכלה על ידי חדשנות. הטכנולוגיה היא הרבה מעבר להיי-טק, היא נכנסת לכל תחום בחיים, ויש חשיבות להטמעתה בענפים מהתעשייה המסורתית, בשירותים ובמגזר הציבורי. בהקשר זה, ישנה חשיבות רבה לקשר עמוק בין תעשיית ההיי-טק לאקדמיה, שהופך להיות מפתח להצלחה בעולם החדש. לישראל יש את המוניטין , הידע והיכולת לעשות זאת ולבצע את קפיצת המדרגה".

בפתיחת המפגש נשאו דברים פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול, אורית מנדלסון שהם, מנהלת תוכניות ה-MBA, וד"ר יובל קליש, המנהל האקדמי של התוכנית. השתתפו בו מנהלים בוגרי התוכנית מכל המחזורים, ביניהם אבישי לוי, מנכ"ל אוויס; עומר קריגר, מנכ"ל סטרטאסיס באסיה פסיפיק ויפן; לירן דן, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר; אלישע הוסמן, מנהל מחוז המרכז והשרון בקופת חולים מאוחדת; רומינה מאיר, מנכ"לית אנליט; בר איתן, מנכ"לית אגודת ניצן בתל אביב; פרופ' גבי סרוסי, לשעבר סמנכ"ל באלביט; ודוברת אולפינר, שותפה מנהלת בגרינברג-אולפינר.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

מימין: פרופ' משה צבירן, אורית מנדלסון שהם ואבי חסון. צילום: אסף שילה/ישראל סאן

מימין: פרופ' משה צבירן, אורית מנדלסון שהם ואבי חסון. צילום: אסף שילה/ישראל סאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים