באה לבקר במאורת הנמר: יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר

05/02/2017 15:12
באה לבקר במאורת הנמר: יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר

לפני ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר יעל מיטלמן, שמובילה מאז 2008 את היי סנטר, מאיץ טכנולוגי-עסקי בחיפה, ומקימה בימים אלה את קרן ההשקעות היי סנטר ונצ'רס.

מדובר בתפקיד מאתגר ולא מובן מאליו בעולם ההיי-טק הדינמי, אבל בכך אגע בהמשך.

לפני כן אציין שבטרם כניסתה לתפקיד מנכ”לית היי סנטר, כיהנה מיטלמן כמנכ”לית Trivnet – חברה גלובלית שפיתחה תוכנת תשלומים לתחום הטלקום (Mobile Financial Services), והובילה את החברה במהלך שהפך אותה למובילה בתחומה. ב-2010 נרכשה החברה על ידי ג’מלטו בסכום המוערך ב-40 מיליון דולר. לפני כן היא כיהנה כסמנכ”לית הלקוחות של חילן טק.

בפגישה שוחחנו על ההיי-טק בצפון הארץ בכלל ובחיפה בפרט. מיטלמן שטחה בפניי את הקשיים, החסמים, ההזדמנויות והאתגרים הניצבים בפני תעשיית ההיי-טק בעיר. עוד היא סיפרה על הפעילות החשובה שהיא מובילה בחיפה, בתחום פיתוח היזמות, ועל מעטפת התמיכה בסטארט-אפים ובהיי-טק שבהיי סנטר. החברה מציעה תשתיות ומימון לחברות ומעודדת הגעתן של חברות לעיר והשתלבותן בקהילה החיפאית המתפתחת.

"לחיפה אוניברסיטאות מעולות ומשאבי אנוש איכותיים וברמה הגבוהה ביותר בעולם. בהינתן קרנות הון מממנות, יכולה להתפתח פה תעשיית סטארט-אפים שתהווה קטר משמעותי להתפתחות ההיי-טק בצפון כולו", אמרה.

קשרים מיוחדים עם עיריית חיפה

מיטלמן פירטה על הקשרים המיוחדים שיש להיי ונצ'רס עם עיריית חיפה והעומד בראשה, יונה יהב, והציגה כיצד רשות מקומית בסדר גודל ענק כמו עיריית חיפה – גוף לא גמיש לכאורה – יכול לתת מענה לצרכי ההיי-טק המשתנים. היא עושה זאת על ידי החברה הכלכלית של חיפה ויהב עצמו, שבוחר לטפל בנושא ברמה האישית.

"ההצלחה של היי סנטר מתבטאת בהקמתן של חברות היי-טק שגייסו ומגייסות בהיקפים גדולים במרוצת השנים ונותנות דחיפה משמעותית להתפתחותן של טכנולוגיות בתחומי הניו-מדיה, האינטרנט של הדברים, הרפואה, החקלאות והערים החכמות", ציינה.

שוחחנו גם על נשים בהיי-טק, נשים מנהלות ומאפיינים של ההתמודדות נשים בעולם העסקים. בהקשר זה שמחתי לשמוע שגם לדעת מיטלמן, חובה עלינו לקדם את הנשים הצעירות והאיכותיות, להתקדם, להגשים ולתרום רבות מיכולותיהן וכישוריהן לתעשיית ההיי-טק הישראלית.

לסיום, דנו בטיפוח משקיעים ובנקודת מבטה של מיטלמן על המשקיעים כשותפים. קבענו לשוב להיפגש ולפעול ביחד לקידום ההיי-טק בצפון בכלל ובחיפה בפרט. חובתנו, כקבוצת אנשים ומחשבים, לסייע ולקדם את ההיי-טק במדינת ישראל כולה, ואני שמח שיש לנו שותפים בצפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים