באה לבקר במאורת הנמר: אירנה פורטניק, Cal

30/08/2016 12:55
אירנה פורטניק, מנמ"רית כאל. צילום: פלי הנמר

מאורת הנמר אירחה באחרונה את אירנה פורטניק, שמונתה לא מכבר לסמנכ"לית הטכנולוגיות והתפעול של חברת כרטיסי האשראי Cal.

במהלך תשע השנים האחרונות כיהנה פורטניק כסמנכ"לית תפעול, תכנון ופיתוח בחברה, במהלכן ניהלה והובילה הקמה של אופרציות מורכבות חוצות ארגון, לרבות הובלת מהפכות טכנולוגיות ושינויי שוק. דוגמאות לך הן מעבר לכרטיס חכם, פעילות בעולם הסליקה וההנפקה מול ארגונים בינלאומיים, שינויים באקו-סיסטם של עולם כרטיסי האשראי, פרויקטים חדשניים כגון הארנק הדיגיטלי וניהול כלל מערכי הבק אופיס של החברה.

מינויה של פורטניק הוא חלק משינוי מבני שנערך ב-Cal לפני כחודשיים, שבמסגרתו אוחדו אגף הטכנולוגיות העסקיות ואגף התפעול, התכנון והפיתוח לאגף אחד – אגף טכנולוגיות ותפעול. פורטניק מונתה לעמוד בראש האגף החדש, שמונה יותר מ-500 עובדים.

תהליכי תפעול יותר ויותר דיגיטליים

היא הסבירה בפגישתנו כי הרציונל שעומד מאחורי השינוי נובע מכך שתהליכי התפעול הופכים יותר ויותר לדיגיטליים, פרסונליים ומהירים, קרובים יותר ללקוח ומצריכים יכולות מבוססות תשתיות מחשוב חדשניות בשילוב עם תהליכים ארגוניים. האיחוד, אמרה, יביא לריכוז עולמות תוכן משיקים מקצה לקצה תחת קורת גג אחת ובכך יאפשר ל-Cal תפיסת הפעלה גמישה ורזה, שתיתן מענה מהיר לצרכי הלקוחות ותסייע לחברה לעמוד באתגרים הצפויים לה בשנים הקרובות.

בפגישה הזכירה פורטניק שוב ושוב את המילה "גמישות" ועד כמה הנושא חשוב בעולם הפיננסי-דיגיטלי, המשתנה תוך כדי תנועה מדי יום. "גמישות היא בסיס קריטי לצמיחה והתפתחות עתידית לכל חברה – ובייחוד לחברות האשראי", הוסיפה. "גמישות מאפשרת חדשנות ויצירתיות, מאפשרת מענה לדינמיות שקיימת בשוק בו אנחנו פועלים – בצרכי הלקוחות, ברגולציה ובטכנולוגיה, שמתקדמת בקצב מהיר ומהווה חלק ממכלול התכונות של ארגון בר-קיימא". עוד היא סיפרה לי ש-"החשיבה האסטרטגית של Cal לשנים הבאות שמה דגש על מיצובה כחברת אשראי חדשנית המייצרת פתרונות טכנולוגיים, זאת כחלק מאתגרי העידן החדש – העידן הפיננסי-דיגיטלי".

פורטניק הסבירה את המשמעות שחברות כרטיסי האשראי בכלל, ו-Cal בפרט, מייחסות לטכנולוגיה, בטח בתקופה זו, בה צפויים שינויי שוק משמעותיים עם יישום החלטות ועדת שטרום, כניסת ה-emv ועוד. לדבריה, עולם התשלומים והאשראי צפוי לעבור, ולמעשה כבר החל לעבור, מהפיכה של ממש. הלקוחות מצפים לזמינות ונגישות של כלל המידע והשירותים הפיננסיים בכל מקום ובכל עת, דרך כל ערוץ רלוונטי ותוך שמירה על חוויה פרסונלית הוליסטית וחוצת ערוצים – באינטרנט, באפליקציה, בצ'אט, במסרונים וכן בערוצים המסורתיים – מענה קולי ומענה אנושי במוקדי השירות.

באשר לעולם התשלומים אמרה פורטניק ש-"לאחר שנים של שיח בנושא הארנקים הסלולריים ובדיקות במתכונות שונות שבוצעו בעולם ובארץ, אנחנו מצויים כעת בנקודה בה הן הטכנולוגיה והתשתיות והן הלקוחות בשלים למעבר לביצוע תשלומים באמצעות הסלולר. הסטנדרט בהקשר זה הינו פרוטוקול NFC ופתרונות אבטחה הכוללים זיהוי ביומטרי וטוקניזציה של כרטיס האשראי, בדומה לארנקים דוגמת Apple Pay ,Samsung Pay ו-Android Pay".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים