בא לבקר במאורת הנמר: עמרי גרין, מיזמי ICS2

08/10/2015 16:11
בא לבקר במאורת הנמר: עמרי גרין, מיזמי ICS2

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר עמרי גרין, אחד משלושת היזמים של ICS2, חברת סטארט-אפ בעולם אבטחת הסייבר. שני היזמים האחרים הם גיל קרוייזר, מנכ"ל החברה, ואייל רוזנמן, מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה.

גרין סיפר כי הוא עובד בארבע השנים האחרונות הן ב-ICS2 והן בחברה האם שלה, Bright Source, בהר חוצבים בירושלים. הוא ציין כי Bright Source מקימה תחנות כוח תרמו-סולריות ברחבי העולם. לפני כן, הוא עבד כראש צוות בקבוצת ה-Application engineering של ברודקום (Broadcom) ביקום, שמבוססת על Dune Networks. שנתיים וחצי מתקופת עבודתו בחברה הוא עשה בקופרטינו שבעמק הסיליקון. גרין ציין ש-"העבודה בחו"ל נתנה לי כלים רבים וניסיון רב בעבודה עם לקוחות גדולים דוגמת גוגל (Google), פאלו אלטו (Palo Alto Netowrks) ו-Brocade".

"הרעיון להקמת ICS2 נולד במהלך פרויקט להקמת תחנות כוח תרמו-סולריות ש-Bright Source פיתחה", אמר גרין. "חיפשנו מערכת אבטחה שתגן על מערכות הבקרה שלנו מפני מתקפות סייבר. הופתענו לגלות שלא הייתה שום מערכת שעונה בצורה מספקת על הדרישות שלנו"

לדבריו, "מתקפות על מערכות בקרה הן שונות בכך שמטרתן היא לפגוע בתהליך תפעולי כגון פעולת גנרטור או משאבה ולגרום לנזק פיזי. במקרים כאלה, פתרונות אבטחה סטנדרטיים אינם יעילים. על מנת להגן על מערכות בקרה, חשובה מאוד ההבנה של התהליך והתאמת ההגנה לתהליך התפעולי של המתקן. החלטנו לפתח מערכת אבטחת סייבר חדשנית שתיתן את המענה הנדרש למערכות בקרה תפעוליות, וכך נוצרה ICS2".

בא לבקר במאורת הנמר: עמרי גרין, מיזמי ICS2

בא לבקר במאורת הנמר: עמרי גרין, מיזמי ICS2

עוד סיפר גרין כי החברה מספקת למפעילי תשתיות מים, חברות חשמל, חברות נפט, גז ומפעלים פתרון המאפשר לזהות תקיפות סייבר על מערכות הבקרה של המתקן. המערכת נקראת OnGuard והיא עוקבת אחר התנהגות התהליכים התפעוליים של המתקן. היא עושה זאת באמצעות ניתוח יסודי של נתוני הבקרה המתקבלים מהחיישנים והמונים שישנם בו. המערכת משתמשת באלגוריתמים ייחודיים כדי לזהות חריגות בהתנהגות הרגילה של תהליכי התפעול. כשהיא מזהה מתקפה, היא מתריעה על כך למפעיל ומציגה את מוקד התקיפה באופן גרפי, על מנת לאפשר לו לטפל בבעיה במהירות וביעילות.

המערכת של ICS2 כבר הוטמעה במספר מתקנים של חברות מים וחשמל בארץ והחברה עובדת בשווקים נוספים בעולם, בהם בארצות הברית.

בהמשך סיפר גרין על 2015 Watec Israel, התערוכה והכנס לטכנולוגיות מים, אנרגיה מתחדשת ואיכות סביבה, שיתקיימו בימים ג'-ה' בשבוע הבא, 13-15 באוקטובר, במרכז הירידים בתל אביב. "התערוכה משמשת כפסגת הטכנולוגיה הישראלית והעולמית בתעשיית המים ובפעם הראשונה תכלול מתחם סייבר בו תיקח ICS2 חלק פעיל מאוד", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים