התחרות שמוכיחה: יזמות היא לא עניין של גיל

מכון מיראז' קיים באחרונה תחרות שמוכיחה שיזמות איננה עניין רק לצעירים, אלא לאנשים עם רעיונות טובים ואמביציה רבה. שנאמר, מה שחשוב הוא לא הגיל – אלא התרגיל.

התחרות שקיימה יועדה ליזמים בגילאי 45 ומעלה. זכה בה, בפרס בסך 100 אלף דולר, הסטארט-אפ NiNiSpeech, בראשותו של ד"ר יאיר שפירא. הסכום ניתן מתנת המיליארדר היהודי-אמריקני פול מיראז'.

ד"ר שפירא (45), שבנו בן ה-17 סובל מגמגום, חקר את הנושא והבין שקל יחסית ללמד אנשים מגמגמים לדבר באופן שוטף במסגרת פגישות עם קלינאי תקשורת, אולם בסופו של תהליך, חמישה מכל שישה מטופלים ממשיכים לגמגם. הסיבה לכך היא שאנשים מגמגמים לא לגמרי מודעים לגמגום שלהם.

הוא חבר לשותפיו למיזם, ד"ר יואב מדן, מומחה עולמי לעיבוד אותות דיבור, ולד"ר עופר אמיר, קלינאי בכיר וראש החוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב. יחד הם פיתחו אלגוריתם שיודע לנתח את תנודות הקול. האלגוריתם מיושם בתוך אפליקציה בסמארטפון או בטאבלט, ומספק למשתמש בקרה ופידבק על מצב הדיבור שלו מחוץ לקליניקה, בדומה למצב שמתרחש במהלך הפגישה עם קלינאי התקשורת. החיווי מתקבל בצמיד רוטט, שגורם לעצירת הגמגום ולהמשך דיבור שוטף.

מימין: פרופ' ג'ואל קלבו, ד"ר יאיר שפירא, הזוכה, וישי אייזיק, מנהל מכון מיראז'

מימין: פרופ' ג'ואל קלבו, ד"ר יאיר שפירא, הזוכה, וישי אייזיק, מנהל מכון מיראז'

בנוסף, מתקבל חיווי במסך המכשיר, בצורה גרפית: באמצעות קווים, כמשחק של נסיעה במכונית, ואפילו כקהל מאויר, שמגיב בהרמת הראש והורדתו לאיכות הדיבור.

NiniSpeech גברה על שש חברות שעלו לגמר, שהתקיים במלון דן פנורמה בתל אביב, מתוך 500 קבוצות של יזמים שניגשו לתחרות בסך הכול. התנאי היה שלפחות אחד היזמים יהיה בן 45 ומעלה. חבר השופטים כלל את רמי קליש, ניר למפרט, אורי אדוני, רמי שלמור, פנחס בוכריס, ישי אייזיק, מנכ"ל מכון מיראז', ועוד. גם לקהל, שמנה כ-500 יזמים ובוגרי תוכנית הסיוע של קרן מיראז' לדורותיהם, היה משקל בקביעת החברה הזוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים