הסטארט-אפ היומי: קלריזן – ניהול פרויקטים לכ-ו-ל-ם

בתי תוכנה רבים, ובעיקר סטארט-אפים צעירים, עוברים היום להשתמש בכלי ניהול ושיתוף קלילים, שרובם עובדים בתצורת SaaS ● קלריזן מציעה כלי שכזה, ומנסה לשווק אותו ככזה שמתאים לא רק לאנשי מקצוע

08/06/2009 14:48

ניהול פרויקטים היה תמיד משימה לא קלה. גם תוכנות ניהול מסורתיות דוגמת MS Project או פתרונות כבדים דוגמת Primavera או Clarity – מבטיחים לכם שעות רבות של לימוד והתעסקות, אך לא יהפכו את מלאכת ניהול הפרויקט שלכם לפשוטה וקלילה. הדור הצעיר של מנהלי הפרויקטים, שכבר רגיל לעבוד בממשקי ווב, נזקק היום לפתרונות ניהול פרויקטים פשוטים בהרבה, אליהם הוא יכול לצלול מיידית ולהתחיל לשתף פעולה עם כל גורם המעורב בפרויקט שלו, ללא כל סיבוכים מיותרים.

בתי תוכנה רבים, ובעיקר סטארט-אפים צעירים, עוברים היום להשתמש בכלי ניהול ושיתוף קלילים, שרובם עובדים בתצורת SaaS (ר"ת Software as a Service, "תוכנה כשירות"), ולא תמיד תוכננו דווקא לניהול פרויקטים. הכלים הללו זמינים מכל מקום, ומאפשרים גישה מוגבלת אל מערכת הפרויקט גם לשותפים חיצונים או ללקוח הסופי שעל הפרויקט שלו עובד בית התוכנה. חלק מבתי התוכנה שעברו לעבוד עם כלי ניהול פרויקטים מבוססי SaaS, משתמשים בכלים מוכרים כמו BaseCamp של דיוויד הנסון – מי שגם כתב את ה-Framework רובי און ריילס, או בפתרונות שיתוף וניהול פשוטים עוד יותר דוגמת Zoho. רבים מן הסטארט-אפים החדשים אפילו משתמשים ב-Google Docs – שם הם מקבלים המון מוצרי תוכנה וכלי שיתוף נתונים בחינם, וגוגל עוד מגדילה את האפשרויות ומוסיפה תכונות חדשות כמעט מדי חודש.

אל הזירה העמוסה לעייפה של כלי ניהול פרויקטים מסתערת גם חברת הסטארט-אפ הישראלית קלריזן (Clarizen) שהוקמה ב-2005 על ידי אבינועם נובוגרוצקי – שמשמש כיום כמנכ"ל החברה, ועל ידי טניה אפשטיין – סמנכ"ל הפיתוח. החברה נהנית מהשקעת הון סיכון מהקרנות בנצ'מרק וכרמל. החברה מנסה לשווק את כלי ניהול הפרויקטים, שתמיד נחשבו למסובכים ומפחידים, ככאלו שמתאימים אפילו לאנשים לא מקצועיים, שדורשים את כל כלי התוכן והסינדיקציה של עולם האינטרנט המסוגלים להתחרות בכלי ניהול הפרויקטים המסורתיים.

על פי דיווחי החברה, שמוכרת את פתרון ניהול הפרויקטים שלה תמורת 25 דולרים בחודש לכל משתמש, הצטרפו אליה ברבעון הראשון של 2009 יותר ממאה לקוחות חדשים. "המצב הכלכלי העכשווי הכריח את החברות לעבוד בצורה זולה ויעילה יותר", אומר נובוגרוצקי. "קלריזן מספקת לחברות החזר מיידי על ההשקעה על ידי כך שהיא מאפשרת לצוותי עבודה לעבוד טוב יותר ביחד ולהיות יעילים יותר. בכל שלב של הפרויקט ובכל דרגת פעילות של הארגון".

קלריזן מדווחת עוד, כי חתמה השנה על הסכמי הפצה ושיתופי פעולה אזוריים עם שותפים עסקיים בשוויץ, אירלנד דרום אמריקה ואסיה, וזכתה במספר פרסי תעשייה, לרבות Red Herring Top 100.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים