מחקר: הסמארטפונים ניצחו את המצלמות הדיגיטליות

המחקר, שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מוכיח את מה שיצרניות המצלמות יודעות זה מכבר: רוב ציבור המצלמים בישראל עבר למצלמה הסלולרית ● על פי המחקר, נשים מצלמות יותר מגברים ומשפחות מסורתיות יותר ממשפחות חרדיות ● לדברי פרופ' אבי דגני, נשיא הקבוצה, "אלה שמצלמים במצלמות הסלולריות נשבו עם הזמן בקסם האפשרויות והזמינות של המצלמה המחוברת לטלפון הסלולרי או לטאבלט שלהם"

מחקר חדש מאשש את מה שיודעות זה מכבר יצרניות המצלמות הדיגיטליות: רוב הציבור בישראל המצלם כיום (52%) עבר מהמצלמה הדיגיטלית לטלפון הסלולרי.

לדברי פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שערכה את המחקר, "הגורם העיקרי למהפך בשוק הצילום הוא הסמארטפונים, שמציעים איכות צילום משופרת, זמינות תמידית, קלות נשיאה והפעלה, וכן צילום ושיגור תמונות בזמן אמת".

מנתוני המחקר עולה, כי רק שליש מהציבור הבוגר בישראל (33%) איננו מצלם כלל כיום. מבין אלה שמצלמים, 52% השיבו שהם עושים זאת לפעמים (31%) או הרבה (21%) באמצעות המצלמה הסלולרית, והשאר מצלמים במצלמה דיגיטלית איכותית (20%) או רגילה (28%).

הפגיעה העיקרית היא, כמובן, ביצרניות המצלמות הדיגיטליות, כמו קנון (Canon), פנסוניק (Panasonic), אולימפוס וסוני (Sony), שאפל (Apple) וסמסונג (Samsung) דוחקות את רגליהן באמצעות טלפונים וטאבלטים חכמים עם כושר צילום איכותי.

"אלה שמצלמים במצלמות הסלולריות נשבו עם הזמן בקסם האפשרויות והזמינות של המצלמה המחוברת לטלפון הסלולרי ו/או לטאבלט שלהם", הסביר פרופ' דגני. לדבריו, "איכויות הצילום של מכשירי הדור השלישי משתפרות בהתמדה, והן הביאו באחרונה צלמים מקצועיים אחדים לערוך תערוכות המבוססות על צילומים שביצעו במכשירי טלפון סלולרי מתקדמים".

על תכונות מצוינות אלה של המצלמה בסלולר נוספים יתרונות משמעותיים: נגישות של המכשיר, שלרוב צמוד אלינו, היותו קטן ממדים ביחס לרוב המצלמות, מה שאומר שהוא קל, נייד ופשוט להפעלה, והעובדה שיש לו איכויות צילום מתקדמות, כולל זום גמיש, פלאש ו-HDR. ועל כל אלה, מיד לאחר הצילום אפשר לשגר תמונות לאחרים, כמו בני משפחה, או בהקשרים מקצועיים, באמצעות דואר אלקטרוני או הודעות SMS.

עוד מראה המחקר, כי נשים מרבות לצלם בטלפון הסלולרי, פי שניים מגברים, בעיקר בטווח הגילים 18-24, אולם גם בגילים מבוגרים יותר, עד 54. גם משפחות מסורתיות מרובות ילדים נמנות עם המרבים לצלם בטלפון הסלולרי. לעומתם, המשפחות החרדיות משתמשות בעיקר במצלמות דיגיטליות רגילות, פשוטות יחסית ולא יקרות, מאחר שחלק ממכשירי הטלפון שבני הציבור החרדי משתמשים בהם אינם מדור מתקדם ולא כוללים מצלמות.

לפי המחקר, המרבים לצלם במצלמות הדיגיטליות המקצועיות והיקרות הם אקדמאים (פי שניים מבעלי השכלה בינונית ונמוכה), עולים חדשים ונשים וגברים – בחלוקה שווה.

פרופ' דגני סיכם באמרו, כי "ב-'דורות' הטכנולוגיים הבאים של הטלפון הסלולרי והטאבלט צפויה מגמה מתמשכת של שיפור המצלמה הכלולה במכשיר. מצד אחד, הדבר ימשיך להוריד את מחירי המצלמות הפחות יקרות – עד וכולל איכויות הביניים הגבוהות. מצד שני, תעשיית מצלמות היוקרה תשיב מלחמה שערה ותציג מודלים עתידיים עם פיתוחים חדשים ושיפורים אופטיים, דיגיטליים ותפעוליים עוד יותר מתקדמים של המצלמה, וכן שיפורים בעדשות ובאביזרים הנלווים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים