פרופ' ישראל בורוביץ': "המנמ"רים הם המועמדים הטובים ביותר להיות מנכ"לים"

"הסיבה שבפועל לא הרבה מנמ"רים נהיים מנכ"לים קשורה לאופי שלהם ולעובדה שרבים מהמנמ"רים אינם 'פוליטיקאים' במובן הרע של המילה", אמר פרופ' בורוביץ' - דיקן בית הספר לכלכלה במכללה האקדמית תל אביב-יפו, במפגש פורום C3 ● לדבריו, "בעבר המנכ"לים התרחקו מה-IT, ואילו כיום הם מעוניינים להבין טוב יותר מה מנמ"רים עושים"

"המנמ"רים בארגונים הם המועמדים הטובים ביותר להיות מנכ"לים, כי מבין כלל הסמנכ"לים, הם אלה המבינים בצורה העמוקה ביותר את התהליכים הארגוניים", כך אמר פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', דיקן בית הספר לכלכלה במכללה האקדמית תל אביב-יפו.

בורוביץ' היה דובר המפתח במפגש פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים, שביקר היום (א') במכללה. לדבריו, "הסיבה שבפועל לא הרבה מנמ"רים נהיים מנכ"לים קשורה לאופי שלהם ולעובדה שרבים מהמנמ"רים אינם 'פוליטיקאים' במובן הרע של המילה". הוא הוסיף כי בעבר, אחת הבעיות הייתה שהמנמ"ר שידר – מדעת או שלא – התנשאות. בעיה נוספת, ציין, נובעת מכך שהמנמ"רים מדברים יותר מדי טכנולוגיה ואינם מודעים לעובדה כי הסביבה אינה מבינה זאת.

אחת הבעיות הכרוכות בקשר שבין המנכ"ל והמנמ"ר, אמר פרופ' בורוביץ', היא התקשורת: "זה לא מה אנו אומרים, אלא איך אנו אומרים זאת", ציין, "השאלה היא איך מדברים. על המנמ"ר לנסות להבין מה המנכ"ל היה רוצה ומנגד, על המנכ"ל להבין איך המנמ"ר רואה את הדברים. בתוך התקשורת ביניהם, יש לשים לב למילים, כיוון שיש להן כוח רב, ושימוש לא נכון בהן עלול ליצור קצר".

היבט נוסף בפן התקשורתי, אמר פרופ' בורוביץ', קשור לשימוש מופרז במילה "אני", שהפיכתה ל-"אנו", אם היא נעשית באופן אמיתי, עשויה להביא ליצירת תחושת צוות אצל הכפופים למנמ"ר ולהעלאת קרנו בקרב המנכ"ל. "המקרה היחיד בו מותר השימוש במילה 'אני' הוא רק בהקשר ל-'אני טעיתי'", אמר.

הוא ציטט את דברי פיטר דרוקר – אבי תורת הניהול המודרנית, לפיהם "מנהיגות לא תלויה ברצון להיות נחמדים אלא במבחן התוצאה". בהקשר לכך, ציין, "נדרש כבוד הדדי בין המנכ"ל והמנמ"ר לטובת הצלחתם המשותפת".

לדברי פרופ' בורוביץ', מה שהמנכ"לים מצפים מהמנמ"רים הוא ש-"הם יבינו את העסק, את הכיוון אליו הולך הארגון, את האסטרטגיה שלו – ועל בסיס הבנה זו, שיהיו מסוגלים לספק את צרכי הארגון. המנמ"ר נדרש להבנת הארגון ברמה של מנכ"ל. הצפי מהמנמ"ר הוא להבין כל זווית עסקית בארגון, לרבות החזון, היבטי החדשנות, המנהיגות והחזר ההשקעה".

מנגד, אמר פרופ' בורוביץ', "המנמ"ר רוצה מהמנכ"ל כבוד, ושהוא יבין שה-IT הינו בעל ערך, ועליו למקמו במקום הנכון. המנמ"ר מצפה כי המנכ"ל יסביר לו את האסטרטגיה בצורה ברורה, על מנת שהוא יבין אותה".

פרופ' בורוביץ' סיים את דבריו בשימת דגש על היבט היושרה במערכת היחסים בין המנמ"ר והמנכ"ל, וציין כי "בעבר המנכ"לים התרחקו מה-IT, ואילו כיום הם מעוניינים להבין טוב יותר מה מנמ"רים עושים".

דטה-סנטר עם 80 שרתים
אמיר פייגנבוים, מנמ"ר המכללה, סיפר כי היא הוקמה בשנת 1994, והייתה מהראשונות שבמכללות: ב-1995 היא קיבלה הסמכה זמנית להענקת לתארים ובשנת 2000 הסמכה קבועה. בטרם הקמת הקמפוס האקדמי בדרום תל אביב, הוסיף פייגנבאום, היא פעלה בשלושה אתרים שונים בתל אביב. המכללה, אמר, מפעילה ארבעה בתי ספר ובקרוב ייפתח בית ספר חמישי. בשנה האחרונה יצאו ממנה 871 בוגרים, והיא מלמדת 4,000 סטודנטים.

העבודה של ה-IT במכללה, הסביר פייגנבאום, נעשית בתצורת מיקור-חוץ עם נס ישראל. במכללה פועלות 900 תחנות קצה. במסגרת ה-IT, הסביר, מותקנת אצלם מערכת ERP של סאפ (SAP), אולם זו אינה עונה לצרכיהם, ובכוונתם להחליפה. הוא ציין כי בדטה-סנטר שלו יש כ-80 שרתים וכי השנה בכוונתם לבצע פרויקט וירטואליזציה. בהיבט ניהול זהויות, אמר, הוטמעה במקום מערכת של נובל (Novell).

"הענן הוא פלטפורמה חשובה אצלנו", סיים פייגנבאום, "כי אנו נדרשים להקים מערכות אד-הוק לתקופה מצומצמת, ואז אנו רוכשים שירותי ענן מאמזון (Amazon), גוגל (Google) או מיקרוסופט (Microsoft)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים