איראן מאשימה את ישראל בהפצת הרוגלה החדשה ומודה באובדן מידע רב

דובר משרד החוץ האיראני טען ש-"ישנן מדינות וישויות שאינן לגיטימיות שמנסות ליצור וירוסים רבים מסוג זה כדי לפגוע במדינות אחרות" ● האיראנים טענו שיש קשר בין Flame לתולעת סטוקסנט, שתקפה את מערכות ההפעלה של הסרקזות (צנטריפגות) בכורים האטומיים שלה לפני כשנתיים ● בוגי יעלון: "מי שרואה באיום האיראני איום משמעותי סביר שנוקט אמצעים שונים, כולל אלה, כדי לפגוע בו"

אובדן משמעותי של חיים, או של רכוש, גרימת נזק, או גניבה ברמות של עשרות מיליארדים דולרים. BigStock

איראן מאשימה במרומז, כי ישראל עומדת מאחורי הפצת Flame ומודה שהרוגלה החדשה פגעה במחשבים שלה – פגיעה שגרמה לה אובדן מידע רב.

השלטונות בטהרן הודו בכך בהודעה שמסרו היום (ג') וטענו שיש קשר בין Flame לתולעת סטוקסנט (Stuxnet), שתקפה את מערכות ההפעלה של הסרקזות (צנטריפגות) בכורים האטומיים שלה לפני כשנתיים.

מרכז מאהר – המוסד לניהול, תיאום וסיוע בתחום המיחשוב במשרד התקשורת האיראני – מסר שאנשיו חקרו את Flame זה כמה שבועות. לדברי האיראנים, אופן ההצפנה וכן מורכבות שורות הקוד והדיוק שלה מעידים על קיומו של קשר בינה לבין סטוקסנט. אנשי המרכז הודו, כי בעקבות התחקיר שביצעו, "יש חשש שמידע רב שאבד באיראן נובע מפעילות האיום הזה".

האיראנים פרסמו את רשימת קבצים שעשויים להכיל את הווירוס החדש, תוך שהם מציינים שהרוגלה גברה בהצלחה על 43 תוכנות אנטי וירוס שלא זיהו אותה. למרות זאת, הם ציינו שהצליחו לפתח מערכת המזהה את הרוגלה, ותוכנת הזיהוי הופצה בקרב ארגונים שונים במדינה.

ראמין מהמאנפארסט, דובר משרד החוץ האיראני, ערך היום מסיבת עיתונאים בה אמר, כי "ישנן מדינות וישויות שאינן לגיטימיות (ישראל – י.ה.) שמנסות ליצור וירוסים רבים מסוג זה כדי לפגוע במדינות אחרות". הוא ניסה להמעיט את ממדי הנזק ש-Flame גרמה לאיראן וטען ש-"לא צריך לתת חשיבות רבה כל כך לווירוס הזה".

בוגי יעלון: "הטכנולוגיה פותחת עבורנו אפשרויות"
השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, אמר הבוקר לגלי צה"ל בהתייחס לרוגלה החדשה, כי "מי שרואה באיום האיראני איום משמעותי סביר שנוקט אמצעים שונים, כולל אלה, כדי לפגוע בו". הוא הוסיף ש-"ישראל התברכה בהיותה מדינה עתירת טכנולוגיה עילית. הכלים האלה, שאנחנו משתבחים בהם, פותחים עבורנו כל מיני אפשרויות".

סוכנות הידיעות הרשמית של איראן פרסמה תגובה לדבריו של יעלון בהודעה בה נכתב ש-"גורמים בכירים בישראל הודו בחלק שלהם ביצירת התוכנה המורכבת ביותר בהיסטוריה לריגול, המכונה Flame. משה יעלון, המשנה לראש הממשלה של ישראל, אמר בראיון לרדיו של הצבא שכל מי שלוקח ברצינות את הסכנה של איראן חייב לנקוט צעדים שונים כדי לפגוע בהם".

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס אף הוא לנושא ואמר, כי "העם האיראני אינו אויב שלנו, אבל המדיניות האיראנית של ממשלתו מרחפת כצל כבד על שלום העולם".

האמריקנים לא מגיבים
לדברי דייב מרקוס, מנהל מרכז המחקר של מק'אפי (McAfee), חטיבת האבטחה של אינטל (Intel), "הרוגלה נראית מתוחכמת יותר מדוקו (Duqu), אולם מוקדם לעמוד עדיין על מקומה בהיסטוריה".

ויקראם ט'קיר, מנהל מרכז התגובה של סימנטק (Symantec), אמר ש-"החוקרים שלנו מאמינים בסבירות גבוהה, כי Flame היא מהמורכבות שבנוזקות שהיו אי פעם".

חוקרי חברת ווברוט (Webroot) ציינו שמנועי הסריקה שלהם זיהו את הרוגלה כבר בדצמבר 2007, אולם לא הקדישו לה תשומת לב, מאחר שהקוד שלה לא נראה להם משמעותי. לטענתם, "יש נוזקות חמורות ממנה שמסתובבות ברשת".

הרשויות בארצות הברית, בהן משרד ההגנה, הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), ה-CIA ומרכז הסייבר הלאומי, סירבו להגיב בנושא.

מתעניינים באבטחת מידע? הירשמו ל-InfoSec 2012 – ועידת האבטחה הבינלאומית הגדולה בישראל, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים