איגוד האינטרנט: מאז כניסתו לתוקף של חוק דואר זבל, שילמו הספאמרים פיצויים בהיקף של כמיליון שקלים

הנתון עולה מתוך מאגר מידע שהעלה האיגוד לאתר שלו, המספק הבהרות וכללי "עשה ואל תעשה" בהתאם לחוק, שמכונה גם "חוק הספאם" ● מאיגוד האינטרנט נמסר, כי הוא זיהה את הצורך בהעלאת המאגר, לאור שאלות רבות המתעוררות בקשר לחוק

מאז כניסתו לתוקף של חוק דואר זבל, ביוני 2008, שילמו שולחי דואר זבל (ספאמרים) פיצויים בהיקף כולל של כמיליון שקלים – כך על פי איגוד האינטרנט הישראלי. האיגוד העלה הבוקר (א') לאתר שלו מידע מקיף בנושא דואר זבל, המספק הבהרות וכללי "עשה ואל תעשה" בהתאם לחוק, שמכונה "חוק הספאם" (סעיף 30א לחוק התקשורת בזק ושידורים). בין היתר, כולל מאגר המידע את כל הפסיקות המשפטיות החשובות בנושא דואר זבל שנפסקו מאז כניסת החוק לתוקף ביוני 2008.

מאיגוד האינטרנט נמסר, כי הוא זיהה את הצורך בהעלאת המאגר, לאור שאלות רבות המתעוררות בקשר לחוק. המידע נועד לסייע למקבלי דואר זבל המבקשים לדעת מה עליהם לעשות על מנת למגר את התופעה. מנגד, הוא מסייע לשולחי דואר פרסומי לפעול על פי חוק ולהימנע ממשלוח פרסומים שייחשבו כדואר זבל. המאגר כולל עשרות פסקי דין, ביניהם גם פסיקות שהגיעו לסיומן בימים האחרונים. המאגר, נמסר, ימשיך להתעדכן בפסיקות חדשות באופן שוטף.

מפסקי הדין ניתן ללמוד אלו תכנים פרסומיים עלולים להיחשב כדואר זבל, איך ניתן לשלוח דיוור מבלי להסתכן, ומהן הפעולות שעל המקבל לנקוט לפני פנייה לבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים