יפן: בית המשפט הורה לגוגל להסיר ממנגנון ההשלמה האוטומטית הצעות משמיצות

ההחלטה נתקבלה במסגרת תביעה שהגיש אזרח יפני נגד החברה לאחר שבתגובה לחיפוש אחר שמו הציע מנוע החיפוש של גוגל השלמות שקשורות לכתבי אישום פליליים ● כתוצאה מכך הוא אף איבד את משרתו באופן פתאומי, לפני מספר שנים ● מגוגל נמסר בתגובה, כי ההחלטה נוגעת למספר אפשרויות ספציפיות, במסגרת צו מוגבל שמתייחס לתובע בודד

בית המשפט המחוזי בטוקיו נעתר לבקשה של תובע והורה לגוגל (Google) להסיר מספר אפשרויות שמוצעות במנגנון ההשלמה האוטומטית של מנוע החיפוש כאשר מחפשים מונחים מסוימים. זאת, בעקבות טענתו של התובע לפגיעה בפרטיותו.

הירויוקי טומיטה, פרקליטו של התובע, מסר לעיתון Japan Times, כי מרשו, ששמו לא פורסם, נפגע מכך שבתגובה לחיפוש אחר שמו הציע מנוע החיפוש של גוגל השלמות שקשורות לכתבי אישום פליליים. כתוצאה מכך הוא אף איבד את משרתו באופן פתאומי, לפני מספר שנים.

על פי הידיעה הורה בית המשפט בטוקיו לגוגל להשבית את מנגנון ההשלמה האוטומטית, אך בגוגל מכחישים זאת. "הצו מורה לגוגל להסיר מונחים ספציפיים ממנגנון ההשלמה האוטומטית", מסר דובר החברה. "השופט לא הורה לגוגל להשבית לחלוטין את מנגנון ההשלמה האוטומטית. לפי שעה אנחנו בודקים את הצו".

עוד הבהיר דובר גוגל, כי ההצעות שעולות במסגרת המנגנון להשלמה אוטומטית מבוססות על המונחים שאנשים אחרים מחפשים, ואם החיפוש מתבצע מתוך החשבון הפרטי בגוגל והיסטוריית החיפושים מופעלת, אזי גם על סמך מונחים שאותו אדם חיפש בעבר. "המונחים אינם נבחרים בתהליך של מיון ידני, וכל המונחים מקורם בחיפושים דומים שבוצעו בעבר", מסר הדובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים