גם מוזילה נוטשת את חלונות XP ואת חלונות 2000

אחרי מיקרוסופט, הודיעה מוזילה שהחל מהגרסה הבאה, פיירפוקס 12, הדפדפן לא יתמוך עוד במערכות ההפעלה המיושנות ● על פי החברה, הפסקת התמיכה תאפשר לשפר באופן משמעותי את מהירות העבודה של פיירפוקס בסביבת חלונות ועליית עמודים מאובטחים במהירות רבה יותר

גרסה 13, הגרסה הבאה של הדפדפן פיירפוקס (Firefox) מבית מוזילה (Mozilla), לא תתמוך בחלונות 2000 ובחלונות XP, כולל הגרסאות שעודכנו עם חבילת ההרחבה הראשונה. זאת, בניגוד לגרסאות הקודמות של פיירפוקס. הדברים הללו נמסרו באחרונה על ידי מוזילה שאף הודיעה, כי החל מגרסה 14 היא תוריד בכלל את התמיכה למערכות ההפעלה המיושנות, בעיקר בכל מה שקשור לחורי אבטחה שיכולים לפגוע במשתמשי הדפדפן.

לפי מחזור השחרורים הנוכחי של גרסאות הדפדפן, ההשקה של פיירפוקס 13 אמורה להיות בתחילת יוני הקרוב. גרסה 12, שהשקתה מתוכננת לסוף אפריל, עדיין אמורה לספק תמיכה למערכות ההפעלה שמיקרוסופט (Microsoft) עצמה כבר לא תומכת בהן: היא הפסיקה לתמוך בחלונות 2000 ביוני 2010 ואילו התמיכה בחלונות XP הופסקה ב-2004, וב-2006 עבור מי שהתקין את חבילת ההרחבה SP1. למעשה, הגרסה היחידה שעדיין נתמכת על ידי מיקרוסופט היא XP SP3. תמיכה זו תסתיים בעוד שנתיים.

בפוסט שפורסם בבלוג הפיתוח של מוזילה נכתב, כי הפסקת התמיכה במערכות ההפעלה המיושנות תאפשר לשפר באופן משמעותי את מהירות העבודה של פיירפוקס בסביבת חלונות, מכיוון שניתן יהיה להשתמש במערכת בניה מודרנית ומעודכנת יותר. בנוסף, על פי מוזילה, ניתן יהיה להשתמש טוב יותר בטכנולוגיות מתקדמות יותר שאינן תומכות במערכות ההפעלה המיושנות, דוגמת פרוטוקול SPDY של גוגל (Google), שמיועד לזירוז עליית עמודים באופן מאובטח יותר. טכנולוגיה זו אמנם כבר הוכללה בפיירפוקס 11, אך לא באופן שמנצל לחלוטין את הפרוטוקול.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חסוי

    זה לא נכון. לא יודע לגבי Windows 2000, אבל יש לי Windows XP ומוזילה פיירפוקס גרסה 31.0 (האחרונה) עובד מצוין.

  2. יורי

    לא נורא.. נעבור לכרום. חבל שמוזילה עושה את כל הטעויות האפשריות כדי שהמשתמשים יעזבו אותם..

אירועים קרובים