חברות תקשורת התחילו להציג מוצרים המבוססים על התקן האלחוטי החדש – 802.11ac

חברת באפלו הציגה נתב שמכונה AirStation WZR-1750H, המצויד בשלוש אנטנות במטרה להגיע למהירות של כ-800 מגה-ביט בשנייה ● טרנדנט הציגה את ה-TEW-811DR, נתב שמשלב את התקן החדש עם התקן הישן, ומצויד גם כן בשלוש אנטנות ● הנתב, שגם זכה לעיצוב מיוחד, מסוגל על פי החברה לקצב העברת נתונים שיכול להגיע ל-1.3 ג'יגה-ביט בדקה באמצעות שימוש בשני ערוצי שידור בו זמנית

תקן התקשורת האלחוטית החדש, 802.11ac, עדיין לא אושר סופית – הצפי הוא למחצית הראשונה של 2013 – אך בשוק כבר התחילו להופיע מוצרים המבוססים עליו, בדומה לתהליך שליווה את הכניסה לשוק של התקן הנוכחי, 802.11n. התקן החדש, יפעל בתדר של 5 ג'יגה-הרץ כדי לברוח מהעומס הרב שיש על תדר ה-2.4 ג'יגה-הרץ, המשמש את רוב הנתבים שנמצאים כיום בשוק. מכשירים שיעבדו בתקן החדש יוכלו לשדר בקצבים של עד 1 ג'יגה-ביט בשנייה, בערך פי חמש מקצב העברת הנתונים המרבי שאפשר להגיע אליו עם 802.11n. עם זאת, ההערכה בשוק היא שהקצב הממוצע בו ניתן יהיה להעביר נתונים יתייצב על כ-800 מגה-ביט בשנייה.

התקן החדש, שיפעל בתדר שונה, לא יציע תאימות אחורה, להבדיל מ-802.11n שהציע תאימות אחורה לתקנים האלחוטיים הקודמים. מאפיין זה ידרוש ממשתמשים אפשריים להוסיף כרטיס תואם למחשב הנוכחי שלהם אם ירצו להשתמש בנתב חדש, או לחפש נתבים שיתמכו גם ב-802.11n ומטה.

כך או כך, מספר חברות כבר מציעות מוצרים שמתבססים על טיוטת התקן. כך, לדוגמה, הציגה באפלו (Buffalo) ב-CES נתב שמכונה AirStation WZR-1750H, המצויד בשלוש אנטנות במטרה להגיע למהירות של כ-800 מגה-ביט בשנייה. החברה מייעדת את הנתב החדש למשתמשים שרוצים להעביר תכנים באבחנה גבוהה ברחבי הבית, והיא מתכוונת להשיק אותו ברבעון השלישי של 2012.

טרנדנט (TrendNet) הציגה את ה-TEW-811DR, נתב שמשלב את התקן החדש עם התקן הישן, ומצויד בשלוש אנטנות. הנתב, שגם זכה לעיצוב מיוחד, מסוגל על פי החברה לקצב העברת נתונים שיכול להגיע ל-1.3 ג'יגה-ביט בדקה באמצעות שימוש בשני ערוצי שידור בו זמנית. בנוסף הציגה החברה רכזת מולטימדיה, TEW-800MB, אליה ניתן לחבר מספר מקורות שידור כגון טלוויזיה, נגני מדיה ועוד, ולשדר את התכנים באופן משותף בקצב שמתאים לתקן החדש. שני המוצרים יהיו זמינים לקראת סוף השנה במחיר של כ-200 דולרים האחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים