שיא צמיחה לדפדפן כרום ב-2011; הנתח של אקספלורר ירד לפחות מ-40%

הדפדפן הוותיק מבית מיקרוסופט ממשיך לאבד גובה, ונתח השוק שלו עומד על 38.65% ● עם זאת, מדובר בשיעור ירידה מתון מכפי שנרשם בשנים קודמות ● לעומתו, כרום נסק בשיעור של 42.5% ● כרום ופיירפוקס ממשיכים לנהל קרב צמוד על מיקומם בשוק הדפדפנים

מי הכוכב העולה בשוק הדפדפנים לנייד?

שיעור הצמיחה בנתח השוק של דפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) עמד ב-2011 על 42.5% – שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מבין כל דפדפני האינטרנט, על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר StatCounter. אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) היה הדפדפן היחיד שנתח השוק שלו ירד ב-2011, אם כי שיעור הירידה היה מתון מכפי שנרשם בשנים קודמות.

הן לפי הנתונים של StatCounter והן לפי נתונים של חברת מחקר נוספת, Net Applications, אינטרנט אקספלורר הוא עדיין הדפדפן המוביל והנתח שלו עומד על 38.65% (לפי StatCounter) או 51.87% (לפי Net Applications). שתי החברות ציינו, כי הנתח של אינטרנט אקספלורר ירד בדצמבר 2011 בשיעור משמעותי בהשוואה לנובמבר. נתח השוק של כרום עמד בדצמבר על 27.27% לפי StatCounter או על 19.11% לפי Net Applications. הנתח של פיירפוקס (Firefox) מבית מוזילה (Mozilla) ירד בדצמבר ל-21.83% לפי Net Applications, או נותר ללא שינוי – 25.27% – לפי StatCounter.

נתח השוק של אינטרנט אקספלורר ירד בדצמבר מ-40.63% ל-38.65%, ובכך הוא הגיע, בראשונה מזה 13 שנים, לפחות מ-40%, על פי הנתונים של StatCounter. בשנתיים האחרונות רשם הדפדפן את הירידה הגדולה ביותר בנתח השוק שלו מאז שהושק בראשונה. בחברה מייחסים את הירידה בנתח השוק של אקספלורר בדצמבר לכך שמסע הפרסום לדפדפן הסתיים בנובמבר. כמו כן, השפיעה על כך עונת החגים – כאשר העובדים יוצאים לחופש הם גולשים מהבית, ובבית משתמשים במקרים רבים בדפדפנים אחרים ולא באינטרנט אקספלורר, המותקן במחשב של מקום העבודה.

במידה רבה, המרוץ בין כרום לפיירפוקס הוא הסיפור המעניין ביותר בשוק הדפדפנים כיום. על פי StatCounter, כרום מוביל כיום בפער של 2%, ועל פי Net Applications, נתח השוק שלו מתקרב לזה של פיירפוקס. הדפדפן של גוגל נהנה ממסע פרסום עתיר תקציב, הן באינטרנט והן בטלוויזיה, ומהשקה של גרסאות חדשות בקצב מואץ. על פי נתונים של StatCounter, ב-2011 עלה הנתח שלו בשיעור של 11.59%, בהשוואה ל-8.81% ב-2010 ול-4.07% ב-2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים