השר מיכאל איתן: "הטכנולוגיה משפיעה על דפוסי הדמוקרטיה"

"דוגמה לכך היא תכנית 'ממשל פתוח', שתנגיש לציבור מאגרי מידע ממשלתיים", אמר השר איתן, המופקד על שיפור השירות לאזרח, בכנס שערך איגוד האינטרנט הישראלי ● אלן בירד, ארגון ה-W3C העולמי: "עד 2012 יהיו 2.1 מיליארד דפי אינטרנט שיתמכו ב-HTML5" ● ד"ר ישע סיון, איגוד האינטרנט: "היום אנו מבינים שכשמדברים על ה-ווב ועל HTML, מדברים על אינטראקציה"

"הטכנולוגיה משפיעה על דפוסי הדמוקרטיה. דוגמה לכך היא תכנית 'ממשל פתוח', שתנגיש לציבור מאגרי מידע ממשלתיים. התכנית מבוססת על שקיפות, דיווח ואחריות אזרחית", כך אמר מיכאל (מיקי) איתן, השר הממונה על שיפור השירות לאזרח, בכנס HTML5FEST שערך היום (ג') איגוד האינטרנט הישראלי בכפר המכבייה. בכנס, שכלל שורה של מסלולים טכנולוגיים ומקצועיים בנושאים שונים, השתתפו כמה עשרות מחברי איגוד האינטרנט.

השר איתן הוסיף ואמר באירוע, כי "גם תקציב פתוח לציבור הוא דוגמה מרתקת לשילוב של צורך ציבורי וטכנולוגיות מתקדמות ויש לו השלכות אדירות, אך בישראל יש יותר מדי בעלי אינטרסים שאינם מעוניינים שכלל הציבור יידע מה נעשה בכספי המדינה".

לדבריו, "הממשלה נדרשת לשיתוף פעולה בשחרור המידע, ובאמצעות שיתוף פעולה זה, יהיה ערך לשירות הניתן לציבור". עם זאת, הזהיר השר מפני תופעה של שקיפות יתר בשירותים לציבור שעלולים להפוך לנטל. כדוגמה, נתן את נושא הקמת המאגר הביומטרי אליו הוא מתנגד.

אלן בירד, מנהל הפיתוח העסקי בארגון ה-W3C העולמי, שהגיע במיוחד לאירוע, סקר את פעילות ארגון ומטרותיו. בירד התייחס לתקן HTML5 ואמר, כי "בזכותו דפי HTML נראים היום יותר טוב: הם יותר אינטראקטיביים ויותר חכמים. זו הפלטפורמה לדסקטופ, לטאבלט, למובייל ולטלוויזיה"

הוא ציין, שמדובר על יותר מ-100 טכנולוגיות שמעורבות יחד וניתנות לשימוש בחינם. "HTML5 יהיה מוכן סופית עד שנת 2014, אבל ההשקה הראשונה מתוכננת לתחילת 2012. עד אז יהיו 2.1 מיליארד דפי אינטרנט שיתמכו כבר ב-HTML5".

את דברי הפתיחה באירוע נשא יו"ר הכנס וחבר הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי, ד"ר ישע סיון, העומד גם בראש המשרד הישראלי של W3C. הוא התייחס בדבריו לחשיבות ולשוני שב-HTML5: "תקן HTML4 והדורות הקודמים עסקו בדפים – סתם דפים. זה לקח הרבה זמן, אך היום אנו מבינים שכשמדברים על ה-ווב ועל HTML, מדברים על אינטראקציה. לכן, HTML5 עוסק באפליקציות, וזהו השינוי המשמעותי. ל-HTML5 יש גם יתרונות נוספים, כמו הפחתה משמעותית בעלויות פיתוח ואחזקה, תפוצה מקסימלית, ויתור על חנויות אפליקציות ועוד". עם זאת, אמר ד"ר סיון, כי לא הכל ורוד. "חברות החומרה לא מעוניינות בקידום ה-HTML5, משום שבמידה והכל יבוסס עליו, הן יאבדו את יתרונן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים