ח"כ זבולון אורלב: "יש לקדם חקיקה לקביעת כללים שיסדירו את הפעילות בעולם הווירטואלי"

"קיים מצב אבסורדי שבמסגרתו עבירות שאסורות בעולם האמיתי מותרות בעולם הדיגיטלי", אמר ח"כ אורלב, יושב ראש הוועדה לזכויות הילד של הכנסת, בכנס של גוגל ועמותת אשנ"ב בנושא בטיחות בגלישה ברשת, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים ● במהלך הכנס השיקו גוגל והעמותה אתר חדש בעברית שעוסק בעידוד המודעות לגלישה בטוחה ברשת ● ברוך הינוך, יושב ראש אשנ"ב, אמר ש-"יש להפיק מהרשת את היתרונות ולהיות ערים לסיכונים ולסכנות הטמונים בה"

"יש לקדם חקיקה שתקבע כללים שיסדירו את הפעילות בעולם הווירטואלי", כך אמר אתמול (ג') ח"כ זבולון אורלב, יושב ראש הוועדה לזכויות הילד של הכנסת. אורלב היה אחד הדוברים המרכזיים בכנס שערכה גוגל (Google) בשיתוף עמותת אשנ"ב ובהפקת אנשים ומחשבים. נושאו של הכנס היה גלישה בטוחה ברשת.

לדברי ח"כ אורלב, "יש מצב אבסורדי שבמסגרתו עבירות שאסורות בעולם האמיתי מותרות בעולם הדיגיטלי. יש לתת על כך את הדעת ובהקדם, ולהתאים את החקיקה".

"אנחנו רואים פגיעה בסביבה הבטוחה ביותר לילדים, בביתם", הוסיף. "אני חושב שיש ליצור נורמות שיגדירו גבולות ולהגביר את ההסברה והחינוך לשימוש נבון באינטרנט".

"חשבנו גם כהורים"

במסגרת הכנס השיקה גוגל אתר בעברית שעוסק בקידום ועידוד מודעות לגלישה בטוחה ובהקניית כישורי בטיחות ברשת. האתר הושק במסגרת מיזם Family Center שמריצה גוגל במדינות שונות, במטרה לסייע להורים וילדים לגלוש בצורה בטוחה באינטרנט, והוא פרי יוזמה משותפת של החברה יחד עם עמותת אשנ"ב, איגוד האינטרנט הישראלי וגופים נוספים.

במהלך האירוע הוצג מחקר שערך מכון שילוב Millward Brown, בהזמנת גוגל, ועסק במודעות לגלישה בטוחה בקרב ילדים ומעורבות הורית. על פי תוצאות המחקר, רוב ההורים נוטים לתת הערכה נמוכה מהמציאות ביחס לזמן שילדיהם מבלים באינטרנט. יצוין, כי כרבע מהילדים בגילאי 11 ומעלה הצהירו שהם מבלים יותר מחמש שעות ביום בגלישה ברשת.

אורח הכבוד בכנס היה סקוט רובין, מומחה מטעם גוגל העולמית בתחום ההגנה על תכנים וגלישה בטוחה. הוא הציג את האתר וציין ש-"ישראל היא אחת המדינות המחוברות ביותר לרשת האינטרנט ואנחנו, בגוגל, לא יכולים להתעלם מכך".

רובין הוסיף, כי "יש לנו אחריות רבה וניסיון שצברנו בנושא הבטיחות בגלישה ברשת בשנים האחרונות. בכל פעם שאנחנו, בגוגל, ניגשים לפתח יישום חדש, אנחנו שמים את הגולש ראשון מול עינינו – לא כסיסמה אלא כדרך חיים. במקרה זה חשבנו גם כהורים".

"יש ליצור 'חקיקה בבית' בנושא האינטרנט"

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, פתח את הכנס ואמר, כי יש לאתר החדש, ולעובדה שהוא בעברית, חשיבות רבה מאוד לטובת ציבור הגולשים.

ברוך הינוך, יושב ראש עמותת אשנ"ב, ציין שהעמותה עוסקת בהסברה ובחינוך למען קידום המודעות לדגשים החיוביים והשליליים של האינטרנט. "אנחנו מאמינים שיש להכיר את הרשת, להפיק ממנה את היתרונות ולהיות ערים לסיכונים ולסכנות הטמונים בה", אמר.

הוא קרא לכל מי שעולם האינטרנט קרוב לליבו להתנדב לפעילות העמותה.

מיכל דליות, כוכבת תוכנית הטלוויזיה סופר נני, אמרה בכנס, כי "יש יציאה מאיזון ומהמערך ההיררכי במבנה המשפחתי. ההורים לא מבינים כיום את החשיבות שבצורך בהעמקה בעולם האינטרנט, ויש ליצור נורמה בנושא. בדומה לחקיקה בכנסת, יש ליצור 'חקיקה בבית' ולהקפיד על גבולות למען בטיחות הילדים ברשת".

במהלך האירוע נערכו שני פנלים בהשתתפות בני נוער ופנל בהנחיית השדרנית והעיתונאית מרב מיכאלי, שבו השתתפו רימון לוי, יושב ראש איגוד האינטרנט הישראלי, ברוך הינוך ולימור הררי ממשרד החינוך.

בסיום הכנס הציגו עו"ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת אשנ"ב, ואנשי בית הספר האזורי בגבעת ברנר סרגל כלים להתרעה על מצוקה ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים