רוני רוס, פנורמה: "NECTO הולך לחולל מהפכה בתפיסה של ה-BI הארגוני"

"נמכור עשרות מערכות NECTO בארץ ובעולם כבר במחצית השנייה של השנה", אמרה רוס, מייסדת ויושבת ראש החברה ● היא אמרה, כי המערכת מבוססת על שלושה עקרונות: בינה עסקית חברתית, רלוונטיות וממשק משתמש אינטראקטיבי

"עוד בשלב הפיתוח של מערכת NECTO, היו לקוחות שכבר רכשו אותה. כעת, עם השלמת הפיתוח שלה, אנחנו צופים מכירה של עשרות מערכות בקרב לקוחות בארץ ובעולם כבר במחצית השנייה של 2011", כך אמרה רוני רוס, מייסדת ויושבת ראש פנורמה, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי רוס, "המוצר הולך לחולל מהפכה בתחום ה-BI, ויש לי קילומטרז' לא מבוטל של קרוב לשני עשורים בתחום הבינה העסקית. מה שאנחנו עושים טרם נעשה, והוא הולך לשנות את צורת השימוש במערכות BI באופן מהותי".

מה מאפיין את מערכות הבינה העסקית הקיימות בשוק כיום?

"מערכות BI נותנות פתרון לניתוח נתונים מכל סוג שהוא ומאפשרות לראות אותם דרך לוחות מחוונים, KPI ודו"חות, עם יכולות ניתוח וחיזוי. אולם, ברגע שהמשתמש רואה או מאפיין משהו ורוצה להמשיך את תהליך הניתוח, עליו לעבור לסביבת עבודה אחרת: הוא צריך להעתיק את הנתון או להעביר אותו לאקסל (Excel), לדבר עליו עם עמית או לשלוח באי-מייל. כל תהליך השיתוף והניתוח המשותף נעשה עד היום מחוץ לכלי ה-BI עצמו. ההקשר, המסקנות ותהליך הניתוח אובדים כולם, כי הם לא נמצאים בתוך המערכת.

מגמה נוספת הרלוונטית לתחום היא התפשטות הרשתות החברתיות. כל אחד הוא כיום מנפיק ומפיץ מידע, ואנשים מסוגלים ליהנות מהמשוב ומהכוח של המידע המנותח על ידי רבים ולדעת מי אהב ומה ומי יאהב מה. היבט נוסף הוא בגילוי מבוסס הקשר (Contextual Search). מערכות כמו זו של גוגל (Google) יודעות להציע למשתמש מידע רלוונטי בלי שיבקשו".

מה עושה המערכת שלכם, שתוכרז בקרוב?

"אנחנו, בפנורמה, לקחנו את ההיבטים הללו ויישמנו אותם במערכת NECTO. זו מערכת הבינה עסקית חברתית הראשונה בעולם שמציעה גישה מהפכנית לקישור בין נתונים, משתמשים, כלי ניתוח ותובנות בארגון.

היא מבוססת על שלושה עקרונות: הראשון הוא בינה עסקית חברתית, המשמשת פלטפורמה לקבלת החלטות משותפת, מבוססת על עקרונות של רשתות חברתיות; השני הוא עיקרון הרלוונטיות. יש במערכת מנוע BI שלומד לייצר באופן אוטומטי המלצות ותובנות, תוך הבנת ההתנהגות של המשתמש; העיקרון השלישי הוא שירות עצמי עם ממשק משתמש אינטראקטיבי, המספק ניתוחים אוטומטיים ונראות עשירה. אלה מאפשרים לייצר את הבינה העסקית המתוחכמת ביותר, בצורה הכי פשוטה.

בהיבט הבינה העסקית החברתית, הוספנו למערכת סרגל חברים עסקיים, כך שהמשתמש רואה את חבריו העסקיים לפי בחירה או את אלה הרלוונטיים לנושא. המערכת ממליצה על כך באופן אוטומטי, כי היא יודעת מי יצר את הדו"ח ומי האנשים האחרים בארגון שמשתמשים בו באופן אינטנסיבי. המערכת תפתח באופן אוטומטי תיבת שיחה אינטראקטיבית (Discussion pane) שיינתן בה הקישור המדויק לנתון הרלוונטי לשיחה ותאפשר למשתמשים להוסיף לה קישורים ליחידות מידע נוספות ולשתף משתמשים נוספים. כל התהליך נשמר בשכבת מטה-דטה מעל הנתונים. כך, הבינה העסקית עורכת שיתופיות בזמן אמת ומפיקה יותר תובנות עבור יותר משתמשים.

בהיבט הרלוונטיות, המערכת מאפשרת יכולות בסביבת ה-BI באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים שמבצעים בדיקות התאמה בין נתונים וחריגים ובין המשתמשים. הניתוחים מבוצעים על ידי מנוע AIDEN (ר"ת Automated Intelligence Driving Engine), המסיק רלוונטיות הן על ידי ניתוח תחומי העניין של המשתמש ואנשי המקצוע האחרים הרלוונטיים לנושא והן על ידי איתור התבניות של ניתוח מידע של המשתמש וחבריו. על סמך הניתוחים הללו, NECTO מציעה למשתמש מיהם המשתמשים האחרים במערכת איתם כדאי לו לשתף פעולה, אילו דו"חות או מצגות עשויות לעניין אותם ועוד. שימוש ברלוונטיות מייעל משמעותית את עבודת ניתוח הנתונים ומאפשר לייצר פתרונות בצורה מהירה ומושכלת יותר, וכך הוא מעודד ומשפר את עבודת הארגון ושיתופיות בין העובדים.

ממשק המשתמש החדש של פנורמה תוכנן על ידי משתמשים עסקיים ומיוחד למשתמשים עסקיים. הוא מאפשר להם לפתח מצגות ודו"חות חדשים בצורה מאוד מהירה ומקטין את התלות במחלקת ה-IT. המערכת מציעה פתרונות אוטומטיים וניתוחים לבעיות באופן אוטומטי ומאפשרת לכך משתמש לבחור את המצגות המתאימות לו. המערכת מייעלת תהליכים, כי היא מייצרת דו"חות ופתרונות באופן אוטומטי, בהתחשב בהקשר בו המשתמש עובד".

רוס סיכמה באמרה, כי "השימוש ברלוונטיות באתרים ורשתות כמו אמזון (Amazon), יו-טיוב (YouTube) ואי-ביי (eBay) שינה את תרבות הצריכה שלנו. יישום דומה של עקרונות הרלוונטיות במערכת ה-BI ישנה ויעצים את אופן ואופי השימוש ביישומים האנליטיים הארגוניים". לדבריה, "אנחנו מקשרים את הנתונים והתובנות למשתמשים ומפעילים רלוונטיות והמלצות אוטומטיות. זה לוקח את ה-BI לשלב הבא ויוצר קשר עמוק והדוק יותר בין הנתונים המנותחים ובין המשתמשים והפתרונות שלהם הם זקוקים". רוס ציינה, כי "המערכת זמינה למשתמשים קיימים של פנורמה וגם לחדשים. בנוסף, יש אפשרות לעבוד עם המערכת הזו מול מערכות BI אחרות, וכמובן שהיא מתממשקת גם למערכות IT אחרות, לרבות מחסני נתונים ארגוניים (DWH)".

מתעניינים ב-BI חברתי? הירשמו לכנס Business Intelligence 3.0 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים