איגוד האינטרנט קורא לשר התקשורת לחייב את ספקי האינטרנט לספק לציבור שירות IPv6

"המעבר ל-IPv6 לא יושלם ללא תמיכה ופעולה מצד הממשלה, שצריכה לסייע לפתרון הכשל", כתב סגן נשיא האיגוד לשר התקשורת ● הוא ציין, כי אין כיום בישראל ולו ספק אינטרנט אחד שמספק את השירות ללקוחות ● לדבריו, בעוד שבארצות הברית התקן כבר מיושם בקרב משתמשים מסוימים, בארץ הוא עדיין "תקוע" בוועדה, ובמשרד התקשורת טרם התפנו לטפל בכך

אין כיום בישראל ולו ספק אינטרנט אחד שמוכן לספק את שירות ה-IPv6 ללקוחות המבקשים זאת – כך התריע דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, במכתב ששלח לשר התקשורת, משה כחלון. לדבריו, על הממשלה לחייב את הספקים לתת שירות שכזה. בין המשמעויות הנובעות מהעדר השירות ניתן למנות, על פי שקמוני, כשל שעלול לפגוע בשוק כולו, עיכוב ביכולת ההתפתחות של הרשת וחוסר יכולת להוסיף שירותים חדשים ויכולות חדשות (למשל, במגזר המובייל).

שקמוני כתב בפנייתו לכחלון, כי "איגוד האינטרנט הישראלי פעל לא מעט לקידום נושא ה-IPv6, אך נראה שהמהלך לא יושלם ללא תמיכה ופעולה מצד הממשלה, שצריכה לסייע לפתרון הכשל, בתהליך דומה לזה המתרחש בארצות הברית ובמדינות אחרות". "מספר הגורמים המחוברים כיום ב-IPv6 בארץ הוא אפסי", הוסיף. "גם כאשר יש לקוח המעוניין ברכישת קישור מבוסס IPv6, אף אחד מספקי האינטרנט המסחריים בישראל אינו מוכן לספק לו שירות כזה".

מהאיגוד נמסר, כי IPv6 זמין בארץ רק במחב"א (מפעיל הרשת הבין-אוניברסיטאית) ובאיגוד עצמו (במחלף האינטרנט הישראלי, IIX).
בנוסף, אף ספק אינטרנט בארץ לא מציג לציבור תוכנית למעבר ל-IPv6, וככל הידוע, גם ארגונים מסחריים לא נערכים ליישום כזה.

פנייתו של שקמוני באה על רקע יום IPv6 העולמי, שייערך ברחבי העולם ב-8 ביוני. במהלך היום יציעו ארגונים גדולים ברשת, כגון גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), את כל השירותיהם שלהם באמצעות IPv6, לבחינת תפעול גלובלי וליצירת מוטיבציה. לפי מצב הדברים כרגע, המשתמשים הישראליים לא יוכלו אפילו להגיע לאתרים הללו, שלא לדבר על הצטרפות אתרים ישראליים למיזם.

האיגוד קרא לכחלון לחייב את ספקי האינטרנט המסחריים, כחלק מתנאי הרישיון שלהם, לספק שירות IPv6 לצרכנים, במחיר זהה או דומה למחיר אותו שירות ב-IPv4. כמו כן, האיגוד קורא לממשלה לפעול למען קידום השימוש ב-IPv6 ובמוצרים התומכים בו בכל ההתקשרויות הממשלתיות, תוך קביעת תאריך יעד קרוב ככל האפשר, שעד אליו יחויבו כל הספקים הממשלתיים לתמוך ב-IPv6.

ועדה – גם לנושא ה-IPv6

כתובת IP ב-IPv4 בנויה מ-32 סיביות, המאפשרות, באופן תיאורטי, 4,228,250,625 כתובות שונות. מעשית, המספר קטן יותר, עקב שיטת חלוקת הכתובות וכן מפני שחלק מהכתובות שמורות למטרות שונות.

במצב הנוכחי, אין אפשרות לספק כתובות אפילו לכל תושב בכדור הארץ, שלא לדבר על כך שבקרוב, לכל טלפון סלולרי יהיה IP משלו, כמו גם למחשב בבית, למחשב הנייד ולמכשירים נוספים, בהם חיישני מוני מים וחשמל. לפיכך פותח בשנים האחרונות תקן IPV6, העושה שימוש ב-128 סיביות. אלה מאפשרות עד 10^38ª3.4 כתובות, מה שאומר שלכל אדם יהיו טריליונים על גבי טריליונים של כתובות, שיספיקו לכל מכשיר וחיישן אפשרי לפחות במאות השנים הבאות לפחות.

ואולם, בעוד שבארצות הברית ובמדינות אחרות כבר מאומץ התקן החדש, במקרים מסוימים, עבור משתמשים חדשים, בארץ פועלת מזה מספר שנים ועדה בתוך איגוד האינטרנט המקדמת את הנושא. עם זאת, לטענת האיגוד, במשרד התקשורת טרם התפנו לטפל בכך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירדני

    שקמוני איננו סגן נשיא איגוד האינטרנט אלא חבר בועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי.

אירועים קרובים