יפן: א.מ.ת. ברמור וממורקס הישראליות ביצעו גיבוי חם במפעל ישקר שנסגר עקב האסון

שתי החברות הישראליות התקינו מרחוק על מחשב המפעל תוכנת שכפול לגיבוי חם של QEDD, ששכפלה את המידע והעבירה אותו למחשב שבאתר הגיבוי האזורי של החברה בקוריאה ● המפעל של ישקר ביפן קרוב לאתר הגרעיני שנפגע בפוקושימה - אזור שנאסר בסוף השבוע לכניסה בשל הגידול ברמות הקרינה ● ברוך פלד, מנכ"ל ממורקס טלקס ישראל: "לעזור ללקוח בזמן צרה זה חשוב מאוד"

א.מ.ת. ברמור וממורקס הישראליות פעלו יחדיו לביצוע גיבוי חם מרוחק למחשב במפעל של ישקר ביפן, שנסגר עקב רעש האדמה, הצונאמי והחשש מקרינה גרעינית. הפרויקט החל ביום א' השבוע וצפוי להסתיים בקרוב. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

המפעל של ישקר ביפן קרוב לאתר הגרעיני שנפגע בפוקושימה. האזור כולו נאסר בסוף השבוע לכניסה בשל הגידול ברמות הקרינה. המפעל רחוק כ-40 ק"מ מאחד הכורים וכ-50 ק"מ מהכור השני. במפעל ביפן מועסקים 1,400 עובדים. במקום היה אמור להיפתח בשבוע הבא מפעל חדש בו הושקעו כ-100 מיליון דולרים, ובעל השליטה בישקר, וורן באפט, אמור היה לבקר בשבוע הבא ביפן עם איתן ורטהיימר ולחנוך את המפעל החדש.

במערכות ה-IT של ישקר במפעליה ברחבי העולם יש עשרות מחשבי AS/400 של יבמ (IBM), הנמכרים ומוטמעים על ידי ממורקס טלקס ישראל, שהיא שותף עסקי של הענק הכחול. המחשב במפעל ביפן הוא עצמאי, ואינו מחובר לאחד ממרכזי המיחשוב האזוריים של החברה, הפרוסים בעולם. למחשב זה גם טרם הוקם אתר גיבוי מרוחק. המחשב המשיך לעבוד, אולם היה קיים חשש לאובדן הנתונים שעליו, או לקריסה שלו ממגוון סיבות, בין השאר בשל הפסקות חשמל – יזומות ושאינן כאלה.

אנשי א.מ.ת. ברמור, חברה בת של א.מ.ת. מיחשוב ואנשי ממורקס, פעלו יחדיו לביצוע גיבוי חם מרוחק למחשב במפעל של ישקר ביפן. הם התקינו מרחוק על מחשב המפעל תוכנת שכפול לגיבוי חם של QEDD. התוכנה שכפלה את המידע והעבירה אותו למחשב שבאתר הגיבוי האזורי של החברה בקוריאה. העברת הנתונים לאתר הגיבוי היא איטית, בשל בעיות ברשת התקשורת ביפן, והיא צפויה להסתיים בקרוב.

במקביל, ובהתראה קצרה, הכין הצוות הטכני של ממורקס טלקס מחשב חלופי עבור ישקר, שיותקן בטוקיו, ויהווה חלופה נוספת לגיבוי. המחשב יצא היום (ד') בטיסה ליפן, והוא ישמש כאתר גיבוי שני לזה שבקוריאה.

"לעזור ללקוח בזמן צרה זה חשוב מאוד", אמר לאנשים ומחשבים ברוך פלד, מנכ"ל ממורקס טלקס ישראל. פלד הוסיף, כי ממורקס טלקס וא.מ.ת. ברמור יישמו עבור חברת ישקר שלושה אתרי גיבוי אזוריים חמים באמצעות תוכנת QEDD: בישראל, בבלגיה ובקוריאה, וציין כי הקמת אתר DR ביפן נמצאת בשלבי משא ומתן מתקדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים