ח"כ שטרית: לחייב את משרד החינוך להעלות את כל ספרי הלימוד לאינטרנט

יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת הגיש הצעת חוק שלפיה יחויב משרד החינוך להעלות את תכני ספרי הלימוד המשמשים את תלמידי בתי הספר לרשת ולהתיר שימוש חופשי בהם ● מטרת ההצעה היא לצמצם את נטל ההוצאות על ספרי לימוד שנופל על ההורים מדי שנה

ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, הגיש הצעת חוק שתאפשר את העלאת כל ספרי הלימוד שמשמשים את תלמידי בתי הספר לאינטרנט, והתרת שימוש חופשי בהם לצרכי לימוד.

לדברי ח"כ שטרית, "אין שום היגיון שהורים צריכים להוציא מאות שקלים בכל שנה מחדש על ספרי לימוד, והתלמידים צריכים לסחוב על גבם ספרי לימוד עבים".

על פי הצעת החוק, יעלה משרד החינוך לרשת את תכני ספרי הלימוד, כך שהתלמידים יוכלו להדפיס רק את החומר הרלוונטי. "המטרה פה היא הקובעת, הצעד הוא טוב להורים ולתלמידים", אמר.

ועדת השרים לענייני חקיקה התנגדה להצעת החוק, אולם ח"כ שטרית מעוניין, כי אם וכאשר תעבור ההצעה את הקריאה הראשונה, היא תועבר לוועדה שבראשותו, שתקיים דיון בנושא בהשתתפות שר החינוך, גדעון סער, ומנכ"ל המשרד. ח"כ שטרית אף הגיע להבנות בנושא עם סער, שציין, כי מדובר בהצעה ראויה וחשובה. לדבריו, היא עומדת בקנה אחד עם מאמצי המשרד להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21.

ההצעה תובא לדיון בכנסת במהלך המושב הנוכחי.

הצעת חוק נוספת של ח"כ שטרית היא לחייב להתקין בכל המבנים הציבוריים והממשלתיים רשת אלחוטית חינמית לכל האזרחים. לדברי שטרית, "אלפי אנשים פוקדים את המבנים הציבוריים מדי יום, ולרובם יש אמצעים טכנולוגיים להתחברות לאינטרנט אלחוטי. כיום הם נאלצים לעשות זאת דרך האינטרנט היקר של חברות הסלולר". בעזרת הצעת חוק זו, האזרחים יוכלו להשתמש ברשת האלחוטית במקום בפורטל הסלולרי, וכך לחסוך בהוצאות. יושב ראש ועד המדע והטכנולוגיה של הכנסת הוסיף, כי "הרישות האלחוטי של הבניינים יציב אותם בקדמת הטכנולוגיה הנדרשת כיום".

ח"כ שטרית אף אמר, כי בשבוע שעבר התקיימה ישיבה בוועדה שעסקה בצמצום הפער הדיגיטלי. הוא ציין, כי משרד האוצר הודיע שבכוונתו לפרוס 30 מרכזי להב"ה שבהם תשתית מחשבים לציבור הרחב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונה

    רוצה לראות את הצרכים הנלווים - מקבלים פתרון. התלמידים שאין להם מחשב בבית. התלמידים שיש להם מחשב אבל אין אינטרנט. התלמידים שיש להם מחשב או שאין להם אבל בכל מקרה לא יודעים להפעיל ולמצוא מה שצריכים שם... ויש כאלו משלושת הסוגים!!

  2. almoni11

    סוף סוף לא אצטרך לקנות את אותם הספרים שההבדל ביניהם הוא תאריךההוצאה המולים צועקים בצדק נגמרה החגיגה עמי

אירועים קרובים