יבמ: עד 2015, רוב הפיתוחים ייעשו בעולמות הנייד ויישומי מיחשוב ענן

מכירות יישומים ניידים יחוו צמיחה מסיבית בשלוש השנים הקרובות: מהיקף מכירות משוער של 6.2 מיליארד דולרים השנה, ל-30 מיליארד דולרים ב-2013 - כך עולה ממחקר שערכה החברה בקרב מפתחים ומקצועני IT ● בנוסף, 55% מהמשיבים צופים שפיתוח יישומי תוכנה עבור מכשירים מכשירים ניידים ומחשבי לוח יהווה את עיקר העבודה שלהם עד 2015

גם בזק עולה למחשוב ענן

עולמות המכשירים הניידים ומיחשוב הענן יהיו בחמש השנים הקרובות הפלטפורמות העיקריות והנדרשות ביותר לפיתוח יישומי תוכנה – כך עולה מ-IBM developerWorks, מחקר חדש של יבמ (IBM). המחקר נערך בקרב אלפיים מפתחים ומקצועני IT מ-87 ארצות ברחבי העולם, לא כולם עובדים בסביבת יבמ.

מהנתונים עולה, כי 55% מהמשיבים צופים שפיתוח יישומי תוכנה עבור מכשירים בעולם הנייד, דוגמת iPhone ומכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), כמו גם מחשבי לוח כגון iPad ו-PlayBook, יהווה את עיקר העבודה שלהם עד 2015. זאת, לעומת פלטפורמות הפיתוח הקיימות כיום. עורכי המחקר ציטטו אנליסטים שצופים, כי בשלוש השנים הקרובות, עם התפשטות הרכיבים הניידים, יחוו מכירות יישומים ניידים צמיחה מסיבית: מהיקף מכירות משוער של 6.2 מיליארד דולרים השנה ל-30 מיליארד ב-2013.

מגמה נוספת שהמחקר מצביע עליה היא הגידול במיחשוב הענן: 91% מהמשיבים צופים, כי מיחשוב ענן יחליף את הפלטפורמות הקיימות במערכי ה-IT הארגוניים, ובאזור זה תבוצענה מירב הרכישות שלהם בחמש השנים הקרובות.

בהיבט התעסוקה, התחומים החמים בשנה הבאה בתוך ה-IT יהיו מקצועות שיענו לדרישות הנובעות ממיחשוב נייד, מיחשוב ענן, ולאחריהן – רשתות חברתיות ובינה עסקית מבוססת ניתוח. המשיבים העריכו, כי מגזרי הטלקום, הבנקאות והשירותים הפיננסיים, הבריאות, האנרגיה והתשתיות יהיו אלה שיזדקקו ויעסיקו את מירב כוח האדם ב-IT. עוד ענו המשתתפים במחקר, כי במגזרים אלה צפויה להם ההזדמנות התעסוקתית הטובה ביותר.

"כדי להיות עם יד על הדופק בצורה המהימנה ביותר ולדעת לאן צועד המיחשוב הארגוני, יש לשים לב מה קורה אצל המפתחים", אמר ג'ים קורגל, מנכ"ל חטיבת בתי תוכנה עצמאיים (ISV's) והממונה על הקשר עם מפתחים ביבמ. לדבריו, "הם אלה שיוצרים את הדור הבא של היישומים המפותחים". קורגל ציין, כי אתר קבוצות הפיתוח של יבמ הוא הנצפה ביותר בתחום, עם ארבעה מיליון כניסות בחודש.

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים