גרטנר: מחשבי לוח, ענן פרטי ומסכי תלת-ממד שטוחים נמצאים בשיא הציפיות המוגזמות מהם

הטכנולוגיות הללו צפויות לחוות מעתה ירידה - כך עולה מנתוני מחזור ההייפ של הטכנולוגיות החדשות ב-2010, שמפרסמת גרטנר ● על פי החברה, "מיחשוב ענן ופלטפורמות רשת/ענן כבר עברו את השיא, ובקרוב הם יחוו מעין תהליך של התפכחות מאשליה בקרב המשתמשים הארגוניים"

מחשבי לוח שמזרימים מדיה, מיחשוב ענן פרטי ומסכי טלוויזיות תלת-ממד שטוחים הם רק כמה מהטכנולוגיות שהגיעו לשיא הציפיות המוגזמות מהן – כך עולה מנתוני מחזור ההייפ של הטכנולוגיות החדשות ב-2010, שמפרסמת גרטנר (Gartner). החברה מגדירה את הנושאים הללו ככאלה שמעוררים "עודף התלהבות ותכנונים לא מציאותיים".

גרטנר בחנה כ-1,800 טכנולוגיות ומגמות ב-75 תחומי תעשייה, טכנולוגיה ודיון. כל אחד מ-75 הדו"חות הללו סיפק תמונה מסוימת של שטח מפתח ב-IT או בעסקים. מנהלים ביצועיים בכירים, מנהלי טכנולוגיה ראשיים, אסטרטגים, אנשי פיתוח עסקי ומתכננים טכנולוגיים צריכים להתחשב בטכנולוגיות הללו כשהם נמצאים בפיתוח של עסק חדש שמנסה לפרוץ דרך קדימה וכן בפורטפוליו העסקי שלהם. מחזור ההייפ השנתי והממושך ביותר הוא זה שנועד לטכנולוגיות חדשות, והוא מספק פרספקטיבה לכל אורך התעשייה לגבי הטכנולוגיות והמגמות שמנהלי IT צריכים לקחת בחשבון בפיתוח תיקי עסקים שעוסקים בטכנולוגיות חדשות.

"המחזור הזה מציג טכנולוגיות שממקדות את תשומת הלב בתעשיית ה-IT בגלל רמת הייפ גבוהה במיוחד, או כאלה שאינן ידועות באופן נרחב אבל יש להן, לדעתנו, את הפוטנציאל להשפיע באופן משמעותי", אמרה גקי פן, סגנית נשיא ועמיתה בגרטנר. לדבריה, "טכנולוגיות בעלות השפעה רבה שהגיעו לשיא הציפיות מהן במהלך 2010 הן, בין השאר, מיחשוב ענן פרטי, מציאות רבודה, מחשבי לוח (כמו ה-iPad), חשמל אלחוטי, טלוויזיות בעלות מסכי תצוגה תלת-ממדיים שטוחים ותזרימי פעולות. מצד שני, מיחשוב ענן ופלטפורמות רשת/ענן כבר עברו את השיא, ובקרוב הם יחוו מעין תהליך של התפכחות מאשליה בקרב המשתמשים הארגוניים".

החברה צופה, כי טכנולוגיות שנמצאות עתה בשלב המעבר ויגיעו למיינסטרים בתוך פחות מחמש שנים הן מחשבי לוח עשירי מדיה, קוראי ספרים אלקטרוניים, מיחשוב ענן ופלטפורמות ענן/רשת. בטווח הרחוק היותר ניתן למצוא הדפסה תלת-ממדית, ארכיטקטורות להעברת מידע רגיש לתוכן, רובוטים ניידים, רכבים אוטונומיים ועוד, על פני מגוון תעשיות.

הסבר מפורט יותר של הדו"ח ניתן למצוא כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים