סיטריקס הכריזה על פתרונות חדשים בשיתוף מק'אפי, סיסקו וסמסונג

המוצר שפיתחה החברה בשיתוף מק'אפי הוא פתרון אבטחה עבור וירטואליזציית דסקטופ, והפתרון שפותח עם סיסקו מאפשר לארגונים לפרוס יישומים ודסקטופים וירטואליים בעלי יכולת HD ● שיתוף הפעולה של סיטריקס עם סמסונג אמור לאפשר למשתמשי הטלפון החכם Galaxy S והתקן מחשב הלוח Galaxy Tab לעבוד מכל מקום, תוך חיבור לדטה סנטר הארגוני

10/10/2010 10:28

סיטריקס (Citrix) הכריזה על מספר שיתופי פעולה עם חברות IT גדולות אחרות  – מק'אפי (McAfee), סמסונג (Samsung) וסיסקו (Cisco). זאת, בנוסף לשיתופי הפעולה שיש לחברה עם אינטל (Intel), מיקרוסופט (Microsoft) ודל (Dell). ההכרזה נערכה על ידי מארק טמפלטון, מנכ"ל החברה, ב-2010 Citrix Synergy, הכנס האירופי השנתי שלה, שהסתיים בסוף השבוע בברלין.

דיוויד וואלט, ה-CEO של מק'אפי, הציג במהלך הכנס את פתרון האבטחה עבור מוצר וירטואליזציית הדסקטופ Citrix XenDesktop, שהוא פרי שיתוף פעולה של החברה עם סיטריקס. הפתרון, MOVE AV (ר"ת Optimized virtualized environments antivirus), תוכנן במיוחד עבור מוצר זה, ואמור להקל על הארגונים לאבטח מידע ויישומים המועברים לדסקטופים הווירטואליים שרצים על גבי השרתים במרכז המיחשוב (דטה סנטר) של הארגון. וואלט וטמפלטון אף סיפרו בכנס על השלב הבא בשיתוף הפעולה בין שתי החברות, שבו יורחב הפתרון כך שיאפשר תמיכה במיליוני משתמשים במחשבים ניידים – על ידי שילוב האבטחה ישירות ב-XenClient, ה-Hypervisor של סיטריקס. לדברי וואלט, הפתרון מהווה פלטפורמת וירטואליזציה, Secure-by-design, ראשונה בתעשייה, והוא מאפשר לדסקטופים הווירטואליים לפעול באופן רצוף על גבי מחשבים אישיים או ניידים, ללא פגיעה בביצועים.

"וירטואליזציית הדסקטופ הופכת ליוזמה אסטרטגית מרכזית עבור CIO, כיוון שהם נדרשים לענות על אתגרים של גמישות ועלות נמוכה בעת העברת דסקטופים של חלונות ויישומים למשתמשים העסקיים, בכל מקום, על גבי כל רשת, ועל גבי כל התקן", אמר טמפלטון. "עם מיחשוב דסקטופ מסורתי, האבטחה הייתה עניין משני. גישה זו אינה מתאימה כיום, כיוון שהיא לא מאפשרת שיפור והרחבה בהתמודדות התמידית מול איומי האבטחה המשתנים ומול הצורך של העובדים לגשת למשאבי הארגון, תוך שימוש בהתקנים הניידים שלהם מרחוק ותוך כדי תנועה".

וואלט אמר, כי "התוספת של פתרון MOVE AV לכל הדסקטופים הווירטואליים של פתרון XenDesktop – בין אם הם רצים על השרת או על קליינט של מכונה וירטואלית – יפשט את אבטחת הדסקטופ ויעלה את מספר המשתמשים ב-60%. זאת באמצעות שירות Virtualization aware מרכזי, שהמשאבים עוברים במסגרתו אופטימיזציה". הוא הסביר, כי "אם MOVE מזהה, למשל, תוכנה מזיקה, הוא ייצור התנהגות המבוססת על סט חוקי האבטחה של המשתמשים המנסים לגשת לקובץ".

טמפלטון דיבר במליאת הכנס על שיתוף פעולה נוסף, עם סיסקו, שהוכרז לפני כחודש. במסגרת שיתוף פעולה זה השיקו שתי החברות פתרון וירטואליזציית דסקטופ המאפשר לארגונים לפרוס יישומים ודסקטופים וירטואליים בעלי יכולת HD באופן פשוט ובעלות נמוכה יותר. הפתרון משלב את טכנולוגיית המיחשוב המאוחד של סיסקו עם טכנולוגיות הדסקטופ הווירטואלי של סיטריקס, בהן FlexCast ו-HDX. לדברי טמפלטון, מדובר בפתרון עתיר ביצועים, המאפשר אירוח, אבטחה ואופטימיזציה של העברת דסקטופים וירטואליים ויישומים. "הפתרון המשולב של סיטריקס וסיסקו מהווה אבן דרך מרכזית במימוש החזון שלנו – לפשט את מיחשוב הדסקטופ עבור ארגונים", אמר. "מדובר בשלב נוסף בהורדת עלויות הדסקטופ הווירטואלי, כמו גם בהאצת הפריסה באמצעות המשך פיתוח ארכיטקטורה סקלאבלית ובעלת ביצועים גבוהים".

פתרון נוסף – אפליקציית הרשת Citrix NetScaler VPX – הוכרז על ידי סיטריקס בחודש מאי השנה, תוך שיתוף פעולה עם HP. הפתרון תואם את המתגים המהירים של HP מהסדרות zl5400 ו-8200zl. קלאוס אוסטרמן, סגן נשיא ומנהל קבוצת רישות וענן בסיטריקס, אמר, כי מדובר בפתרון איזון העומסים היחיד שאושר להשתלב עם המתגים המהירים של HP, וכי הוא מביא עמו יכולות חדשות לעיצוב ולהטמעת דטה סנטרים וירטואליים מהדור הבא. לדבריו, הפתרון מאפשר לסיטריקס להציע ללקוחותיה להפוך את הרישות לשירותי דטה סנטרים וירטואליים על ידי שיבוץ חוכמה בשכבת היישום ושליטה רבה יותר במארג הרישות. "הפתרון המשולב לסיטריקס ול-HP מאפשר ללקוחות לאחד שתי יכולות דטה סנטר – מיתוג LAN ואיזון עומסים בשכבה 4-7 לכדי התקן אחד המאפשר לכווץ את העלויות התפעוליות ולהגביר את הזמינות ואת מהירות הביצועים", אמר אוסטרמן.

סיטריקס אף הכריזה בכנס על שיתוף פעולה עם סמסונג. זה אמור להוביל ליכולת עבודה של משתמשי הטלפון החכם Galaxy S והתקן מחשב הלוח Galaxy Tab מכל מקום, תוך חיבור לדטה סנטר הארגוני. הפתרון מתבסס על הקליינט החינמי של סיטריקס – ה-Reciver  – המאפשר לגשת ליישומים עסקיים קיימים, דסקטופים ומסמכים באמצעות התקנים מסדרת Galaxy.

לדברי טמפלטון, יותר מ-230 אלף ארגונים ברחבי העולם עושים בכל יום שימוש בתשתית המיחשוב הווירטואלית של סיטריקס כדי להעביר דסקטופים וירטואליים ויישומים לעובדיהם. לדבריו, סיטריקס תמשיך לפתח וליצור שיתופי פעולה עם ספקים מובילים בתעשייה כדי לשפר את טכנולוגיות הדסקטופ, הרישות והענן שהיא מספקת ללקוחותיה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים