פרדריק פורסיית, מחבר "נשיא על הכוונת": "אנשי ה-NSA פרצו למחשב של אשתי והרסו אותו"

מחבר ספרי הריגול והמתח האשים בתוכנית טלוויזיה ב-BBC את אנשי הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, כי ביצעו את הפריצה כדי לגלות דיווח עיתונאי שלו מאפריקה ● לדבריו, "הם יירטו את מה שהיה במחשב שלה, שכולל בערך את לוח הפגישות שלה לארוחות צהריים" ● לא נמסרה תגובת ה-NSA לטענות

ייתכן שהמציאות והדמיון התערבבו אצל פרדריק פורסיית. סופר המתח, המזימות הבינלאומיות והריגול המפורסם טען, כי אנשי ה-NSA – הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית – פרצו למחשב של אשתו, בניסיון לגלות מה יהיה הדיווח העיתונאי הבא שלו ממערב אפריקה. את טענתו המוזרה משהו סיפר פורסיית במהלך ראיון בתכנית הטלוויזיה Hardtalk ב-BBC.

מחבר "תיק אודסה", "נשיא על הכוונת", "כלבי המלחמה" ו-"אגרוף האל" אמר בתוכנית, כי לצורך תחקיר על ספר חדש, הוא הגיע לגינאה-ביסאו, מדינה במערב אפריקה השרויה באחרונה בכאוס פוליטי-מדיני, לאחר הפיכה צבאית שלוותה בהתנקשות במפקד הצבא.

פורסיית כתב סיפור על המשבר במדינה עבור הדיילי אקספרס (The Daily Express), צהובון בריטי שבו הוא מפרסם לעתים את סיפוריו. הוא החל להכתיב את הסיפור לקלדנית העיתון בטלפון, וטען בראיון שלא רק שאנשי ה-NSA האזינו לשיחה, אלא שבמקביל, הם גם פרצו מרחוק למחשב הנייד של אשתו והרסו אותו לחלוטין.

"הם האזינו לשיחה שלי מאפריקה ללונדון, ובמקביל, לצערי, הרסו לאשתי את המחשב", אמר. "אנשי הסוכנות יירטו את מה שהיה במחשב שלה, שכולל בערך את לוח הפגישות שלה לארוחות צהריים. מדובר, ככל הנראה, בבחורים מהסוכנות לביטחון לאומי במרילנד שבארצות הברית, ואני מעריך שהדיווח שלי מאפריקה נמצא כעת בידיהם".

לדברי פורסיית, יש לו חברים "בחלונות הנמוכים" שאישרו בפניו את החשדות שלפיהן המחשב יורט מרחוק. לעומת זאת, מומחה אבטחה מסופוס (Sophos) העלה את האפשרות, שנראית סבירה יותר, לפיה המחשב של אשתו הודבק בנוזקה. הרעיון, כי אנשי ה-NSA האזינו לשיחת טלפון בינלאומית ממדינה אפריקנית לאחר שבוצעה בה הפיכה הוא בהחלט סביר, ציין, אולם השיתוק של המחשב מרחוק סביר הרבה פחות.

לא נמסרה תגובת ה-NSA לטענות.

NSA

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים