משקיעים בתבונה: קרן חדשה לסטארט-אפים בתחומי הבינה המלאכותית

הקרן החדשה, Q, תתמקד בהשקעות בסטארט-אפים בשלבי הסיד ובסבבי A, שעוסקים ב-AI, וכבר מחפשת חברות בתחום

17/06/2018 17:28
אייל מילר, מנהל סמסונג נקסט תל אביב וסגן נשיא סמסונג נקסט העולמית. צילום: תומר פלוטין

סמסונג נקסט (Samsung NEXT), זרוע ההשקעות של סמסונג (Samsung), הודיעה היום (א') על הקמת קרן שתשקיע בסטארט-אפים המתמקדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית. הקרן, שנקראת Q, תתמקד בחברות בשלבי הסיד וסבבי A, הפותרות בעיות בתחומי הבינה המלאכותית, כמו גם בכאלה שמשתמשות בטכנולוגיה זו על מנת לפתרו בעיות במדעי המחשב, כגון סימולציית למידה, הבנת סצנה, למידת בעיות וממשקי אדם-מכונה.

בסמסונג נקסט תל אביב אומרים שהם כבר החלו לבחון חברות צעירות שעוסקות בשיפור הליבה של הבינה המלאכותית. רבים מהסטארט-אפים הללו עדיין נמצאים בשלבי מחקר עמוק, שמסורתית אינם מתאימים להשקעות של הקרנות הסטנדרטיות, המתמקדות בעיקר ביישומים של בינה מלאכותית לעסקים, בהם מתכוונת הקרן הייעודית לטפל.

זרוע ההשקעות והחדשנות של סמסונג מתמקדת בתוכנה בשלבים מוקדמים ופועלת מקליפורניה, ניו-יורק, תל אביב וברלין. סמסונג נקסט תל אביב הוקמה ב-2016 על ידי אייל מילר, סגן נשיא הקרן העולמית, והיא מבצעת השקעות של עד חמישה מיליון דולר בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים המפתחים תוכנה בתחומי הבינה המלאכותית, הסייבר, האינטרנט של הדברים והבלוקצ'יין. היא כבר השקיעה במספר מיזמים של בינה מלאכותית בישראל ובעולם, ביניהם בברודמן 17 (Brodmann 17) הישראלית, שפתרון התוכנה שבנתה מאפשר להריץ ראייה ממחושבת מבוססת AI גם על מעבדים פשוטים וזולים.

לדברי אג'אי סינג, בכיר בסמסונג נקסט, "ישנן גישות רבות לקידום של טכנולוגיות תשתיתיות לבינה מלאכותית. אנחנו רוצים להשקיע באנשים ובצוותים שינסו שיטות חדשות להנחת היסודות לעתיד הבינה המלאכותית. זו הסיבה שקרן Q תעניק קדימות לרעיונות החדשניים על פני מודלים ליצירת הכנסות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים