גוגל תחרים פרסומות שמקדמות מטבעות דיגיטליים

חברת הענק מצטרפת לפייסבוק בהתרחקות מקידום הביטקוין ודומיו, סחר בהם והצעות ראשונות שלהם - ICOs ● לא ברור מתי החרם יתחיל - עוד בחודש הנוכחי או ביוני - ויש הטוענים שהחברה כבר ביצעה צעדים בכיוון

מטבעות וירטואליים? לא ב-Google AdWords

בסוף ינואר האחרון הודיעה פייסבוק (Facebook) שהיא מפסיקה את פרסומן של מודעות המקדמות מטבעות קריפטוגרפיים, כולל את המטבע שהפך למגה פופולרי – הביטקוין (Bitcoin), וכן הצעות מטבע ראשוניות (ICOs). כעת מבשרת גוגל (Google) שהיא מתכוונת לאמץ את ההתנהלות של מתחרתה ושבכוונתה לעצור את קידום פרסום המטבעות הדיגיטליים אף היא.

מתי זה יקרה? אתר Cryptonews מסר כי בכוונתה של גוגל להתחיל בחרם כבר בחודש הנוכחי, בעוד שברויטרס (Reuters) דווח, מפי החברה, שהיא תעצור את הפרסומים הללו רק ביוני.

בפוסט שבו הכריזה פייסבוק על הצעד שלה כתב מנהל המוצר, רוב לד'רן, כי "יצרנו מדיניות חדשה שאוסרת על מודעות המקדמות מוצרים ושירותים פיננסיים הקשורים לעתים קרובות לשיטות קידום מכירות מטעות או מוליכות שולל, כגון אפשרויות בינאריות, ICOs וחילופי מטבעות קריפטוגרפיים". לד'רן הוסיף וטען שמרבית המטבעות הווירטואליים הקיימים הם "הונאה או תרמית", משום שהם "לא פועלים כיום בתום לב".

הצמצום כבר החל

על אף שכאמור, מועד התחלת החרם לא ודאי עדיין, לקוחות Google AdWords, ביניהם חברות העוסקות בפרסום ישיר, חברות שיווק וסוכנויות יחסי ציבור, הצביעו על ירידה בתצוגות המודעות שלהם שנוגעות בנושא זה. משתמשים מסוימים אפילו סיפרו שפרסומות שלהם נדחו, או שחשבונותיהם הושעו.

כך, לדוגמה, הסטארט-אפ הפיני Lamium ניסה לפרסם בגוגל לפני כחודש וכעת גילה שהחברה לא רק הסירה את הפרסומת שלו, אלא גם את חשבונו ב-Google Ads. "אני מבין למה המודעה הושעתה, אבל למה החשבון עצמו הושעה?", כתב נציג החברה בדף התמיכה של Google AdWords.

משתמש אחר כתב שחשבון חברת פיתוח הבלוקצ'יין שלו הושעה בשל "מצג שווא" ואף ללא כל סיכוי לחזרה. "ניתחתי את האתר Blockobi ואני לא יכול למצוא שום סיבה מדוע הוא מפר את מדיניות גוגל. העסק שלנו הוא טכנולוגיה לפיתוח בלוקצ'יין ואנחנו מספקים שירותים באיחוד האמירויות. בבקשה, הציעו לי מה עלי לעשות בהקשר לזה, מכיוון שהצוות של גוגל לא מציג את הבעיה או החשש המדויקים שבגללם חלה ההשעיה של החשבון שלנו".

יצוין שלגוגל אין מדיניות מיוחדת או גורפת בנוגע למטבעות קריפטוגרפיים או ל-sICO. לעומת זאת, בפוסט שפרסמה באחרונה, מסרה גוגל שעצרה ב-2017 את פרסומן של 3.2 מיליארד מודעות שהפרו את מדיניות הפרסום שלה – נתון שהוא כמעט פי שניים ממספר המודעות שהוסרו מהשירות שלה ב-2016.

לפי Finance Magnates, הביצועים היומיומיים של AdWords של גוגל צנחו דרמטית באחרונה. החברה הסבירה כי שינוי שכזה, שמתרחש במקביל להחרמת פרסומות הקשורות למטבעות וירטואליים, מוגדר כ-"צמצום" בהצגה, מה שאומר שפרסומות מאושרות אך אינן מוצגות לקבוצות גיל מסוימות, באזורים או במכשירים מסוימים.

למה זה קורה?

יש כמה הסברים למה כל זה קורה. אחד מהם הוא שמדובר בזהירות יתר מפני תופעות כמו פייק ניוז, מודעות זדוניות (כמו שהתגלה שמקורות רוסיים פרסמו בקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016) והונאות כרייה קודמות. כלומר, גוגל עושה את הצעד מאחר שמפרסמים מסוימים נהגו באופן פסול בעיניה, למשל אזכור של מילה או שילוב של מושגים שהיו ממוקדים על ידי אלגוריתמים של ענקית החיפוש. פרשנות נוספת היא שגוגל מפעילה מדיניות משוכללת מאוד וקפדנית במיוחד בנוגע לדרך שבה אמורות חברות ובורסות שעוסקות במטבעות וירטואליים לפרסם על הפלטפורמה שלה.

מה אומרת החברה עצמה? לדברי סקוט ספנסר, מנהל תחום מודעות בנות קיימא בגוגל, "שיפור חוויית המודעות באינטרנט, בין אם זה הסרת פרסומות מזיקות או פולשניות, ימשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים