הכללית מטמיעה פתרון לאינטגרציה של מערכות המחשוב

במסגרת הפרויקט הוטמעה תשתית אחודה של Tibco, שתיצור "אוטוסטרדת מידע" שתחבר בין עשרות מערכות רפואיות וארגוניות ● מדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים ביותר שנעשו בשנים האחרונות

משה שדה, סמנכ"ל, מנהל חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: לירון אלוני

שירותי בריאות כללית מטמיעה בימים אלה מערכת ממוחשבת של Tibco בשיתוף עם קבוצת יעל. המערכת החדשה, האחראית על ניהול תהליכי אינטגרציה, תאפשר לארגון לחבר את כל המערכות הרפואיות שלו, ביניהן מערכות קבלת החולים, הזימון וניהול התורים, ומערכות קריטיות אחרות, שיותאמו לצרכים של 40 אלף עובדי הכללית.

זהו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים ביותר שנעשו בשנים האחרונות, ובראשונה מזה שנים בשירותי בריאות כללית. קבוצת יעל והקופה לא מסרו את ההיקף הכספי של הפרויקט, אולם גורמים בשוק מעריכים שמדובר בפרויקט ארוך טווח, שמסתכם במאות אלפי שקלים.

לדברי לודוויג אברהם, מנהל טכנולוגיות מערכות המידע בשירותי בריאות כללית, "הטמעת המערכת היא חלק מארכיטקטורת ESB ארגונית, באמצעותה תיושם ארכיטקטורה נתמכת בתוכנה לניהול תמסורות, שדרים, העברות מידע בין יישומים פנימיים ברשת הארגונית ואף בין יישומים מבוזרים חוצי ארגון ברשת הכללית".

לודוויג הסביר כי תהיה בכללית "אוטוסטרדת מידע", שעליה ייסעו כל היישומים והמערכות המשודרגות, וכל אחד מעובדי הארגון יוכל לעלות עליה ולהשתמש במערכות שהוא זקוק להן. הוא הדגיש כי המערכת שקופה לחלוטין בצד של המשתמשים. "השינוי היחיד שהם ירגישו הוא בשיפור בתפקוד המערכות – שתהיינה מהירות יותר, עשירות יותר. מי שייהנו מכך בסופו של דבר הם הלקוחות של הכללית, שמקבלים שירותים בבתי החולים ובמרפאות", אמר.

עוד הוא הדגיש כי מדובר במערכות מצילות חיים, שיתופעלו על ידי רופאים וצוותי רפואה בזמן אמת, ומכאן הקריטיות הרבה שלהן.

לאור זאת, במסגרת הפרויקט הותקנו מוצר הדגל של Tibco, שנקרא ActiveMatrix, ומתאמים נוספים למערכות, כמו מסדי נתונים, סאפ (SAP) ו-HL7. המטרה היא לתמוך בתקני הרפואה ולאפשר חיבור עסקי למערכות הארגון, על מנת שיוכלו לדבר בשפה המובנת להן, ללא שינוי במערכות הקצה. "לדוגמה, תוצאות מעבדה הגיעו עד היום בתצורה מסוימת וכעת, בזכות יכולות המוצר, ניתן למפות אותן ללא בעיה למערכות אחרות", אמר לודוויג.

"ההטמעה – חלק מפרויקט כולל לשיפור תשתיות המחשוב של הכללית"

"כיום, האינטגרציה מהווה צוואר בקבוק בתהליכים הממוחשבים בכללית, ובעיות בתהליכים אלה פוגעות באופן ישיר בתפעול הארגון. לפיכך, קיבלנו החלטה להטמיע כלי מתקדם לשיפור זמני התגובה והיציבות בתחום קריטי זה", אמר משה שדה, ראש אגף מערכות מידע בשירותי בריאות כללית.

"ההטמעה היא חלק מפרויקט כולל לשיפור תשתיות המחשוב של שירותי בריאות כללית והוא נותן מענה לצורך גובר בממשקים מהירים ואיכותיים, מאפשר לצוות האינטגרציה לענות בצורה מהירה לדרישות של הלקוחות וכן קליטה ושינויים מהירים במערכות ללא כתיבת קוד", ציין שי גנות, מנהל אגף תהליכים עסקיים בקבוצת יעל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים