איטייפ הטמיעה במשטרה מערכת שמסייעת בתרגום אונליין של שיחות

"המוקד מספק מענה של מתורגמנים זמינים בכל שעות היממה בשש שפות, באמצעות מערכת טכנולוגית בפיתוחנו", אמרה גל רז, מנהלת פרויקטים באיטייפ, שמהווה חלק מקבוצת מלם תים

פרויקט במאות אלפי שקלים במשטרה. צילום אילוסטרציה: Fotokon, BigStock

איטייפ מקבוצת מלם תים סיימה באחרונה פרויקט להקמת מערכת לתרגום אונליין של שיחות נכנסות במשטרת ישראל. המערכת מקשרת בין האזרח שפונה למוקד, המוקדן שעונה לשיחה והמתורגמן. עלות הפרויקט, שנמצא כרגע בשלב הפיילוט, נאמדת במאות אלפי שקלים.

המערכת הוטמעה במוקד המידע הארצי 110 של המשטרה, שהוקם בעקבות אירוע חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ב-2014. מטרתו של המוקד היא הענקת מידע בתחומי העיסוק המשטרתיים, בנושאים כגון תנועה ברחבי הארץ וכתובות וטלפונים של תחנות משטרה.

גל רז, מנהלת פרויקטים באיטייפ, הסבירה כי "המוקד מספק מענה של מתורגמנים זמינים בכל שעות היממה בשפות אנגלית, צרפתית, רוסית, ערבית, אמהרית וטיגרית, באמצעות מערכת טכנולוגית בפיתוח החברה. ברגע שהמוקדן מזהה את שפת הדובר ומתעורר צורך במתורגמן, הוא מקשר אותו למתורגמן המתאים ומתנהלת שיחת ועידה בין שלושתם".

במשטרה מציינים כי הצורך בהפעלת מתורגמנים במוקד עלה בעקבות שיחות המגיעות אליו מעת לעת בשפות זרות, אותן לא מבין המוקדן, כך שהוא מתקשה לסייע לפונה. מטבע הדברים, מדובר לעתים במצבים לחוצים ולא פשוטים, שמצריכים עזרה מיידית, ולכן נדרש פתרון בנושא.

בקרוב צפויה המשטרה להפעיל מוקד בשפת הסימנים, לטובת האזרחים לקויי השמיעה. באיטייפ אומרים כי הם "ערוכים היטב למתן שירותי תרגום מסוג זה במסות גדולות, שיגדלו באופן משמעותי בהמשך, עם המעבר המתוכנן להפעלת המתורגמנים גם במוקד 100 המוכר יותר, אליו פונה מספר אזרחים גדול באופן משמעותי".

איטייפ עוסקת בתמלול, הקלטה, תרגום וצילום ישיבות וחקירות בישראל מ-1986. היא מפתחת מזה 15 שנים פתרונות ניהול כוללים ואינטגרטיביים, מבוססי טכנולוגיה, לצרכים אלה. אחד התחומים העיקריים שבהם היא עוסקת הוא פיתוח יכולות טכנולוגיות לניהול, טיפול ואחזור של קבצי וידיאו ואודיו. בחברה מציינים שיכולות אלה מיושמות במערכת ניהול הקלטות הווידיאו והאודיו של הכנסת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים