גוגל עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לצייר איתכם

היישום החדש מבית הענקית ממאונטיין וויו יהפוך כל שרבוט שאתם מקשקשים ליצירת אמנות מושלמת כשיפעיל את יכולות הבינה המלאכותית ויפענח את 'כוונת האמן'

Google Autodraw. צילום: Google Developers

חברת גוגל (Google) פרסמה אתמול (ד') מידע אודות יישום חדש שלה שיגרום אפילו לשרבוט הכי ילדותי שתפיקו להיראות מושלם. היישום, המכונה Autodraw, משתמש בבינה מלאכותית בכדי להפוך איורים גולמיים לציורים שמכילים אימג'ים ברורים ומוגדרים.

על-מנת לפתח את היישום אימנה גוגל רשת עצבית לזהות מספר עצום של אובייקטים שונים. מערכות כאלו מאומנות על מרכזי נתונים עצומים, וזאת בכדי שיוכלו לזהות דפוסים וללמוד אותם. ביסודו של דבר, המכונה מקבצת יחד חבורה של דברים דומים למראה ואומרת: בהתבסס על מה שראיתי בעבר, אני יודעת כי ייצוגים שונים במקצת אלו הם בעצם כולם דבר מסוים אחד. כלומר, ככל שהמחשב מכיר יותר שרבוטים מסורבלים ו"מקושקשים" של אנשים, כך הוא נוטה יותר לזהות את הדמיון החזותי ביניהם ולאתר את כוונת המשורר, או במקרה שלנו – את כוונת האמן.

היישום מהיר וקל לשימוש – כשהמשתמש מתחיל לצייר על המסך, כלי ההצעה של AutoDraw המבוסס על למידת המכונה מתאים הצעות אפשריות למה ששורבט, ומציע לתוצר של המשתמש תחליף בדמות יצירה אחרת שהוכנה על-ידי אמנים מוכשרים. לאחר מכן כל מה שצריך המשתמש לעשות הוא לבחור את ההתאמה הקרובה ביותר לכוונתו, מתוך סרגל הכלים שמעל משטח הציור, וזאת כדי להחליף את יצירתו המקושקשת במשהו הרבה יותר מרשים.

"בפעם הבאה שאתם רוצים לייצר כרטיס יום הולדת, הזמנה למסיבה או סתם לשרבט בטלפון שלכם, זה יהיה קל ומהיר כמו כל דבר אחר באינטרנט", אמר דן מוצנבקר, טכנולוג יצירתי ב-Google Creative Lab.

האפליקציה חינמית ועובדת על טלפונים, מחשבים וטאבלטים, וזמינה להורדה מחנויות האפליקציות בטלפון החכם שלכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים