אין חכם כבעל ניסיון: עצות מעשיות ממנכ"ל ותיק

נתי אברהמי, שמשמש מזה 18 שנים כמנכ"ל ומנהל כיום את טלדור, משיא חמש עצות שכדאי למנהלים בכלל, ולמנהלים טכנולוגיים בפרט, לשים אליהן לב

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: פלי הנמר

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. אדם שצבר שנים רבות של עבודה ועשייה – קרוב לוודאי שיש לו כמה וכמה עצות טובות לאחרים בתעשייה, כולל לאלה שנמצאים בתחילת הדרך. כך במקרה של נתי אברהמי, שמכהן כמנכ"ל 18 שנים וכיום הוא עומד בראש טלדור.

אברהמי השתתף בכנס של פורום המנמ"רים והמנכ"לים c3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בסוף  השבוע ביוהנסבורג, כנציג אחת החברות שפרשו את חסותן על האירוע. הוא בחר לספר בדבריו על ניסיונו כמנכ"ל ולהעניק מספר עצות למנכ"לים ולמנמ"רים.

"אני מכהן כמנכ"ל מ-1999 ברציפות ובמהלך הקריירה המקצועית שלי חוויתי אינספור אירועים, תמורות, הצלחות ומשברים, פיתוחים וחידושים בענף", אמר. "כשהתחלתי, נס היה קפה, מטריקס היה מושג במתמטיקה ואבטחת מידע הייתה לא להדביק את הסיסמה עם פתק למחשב. במרוצת השנים, מושגים השתנו, טכנולוגיות חדשות נכנסו ומונחים שלא היו קיימים שגורים כיום בפי כל, כגון ענן, סייבר, Big Data ואינטרנט של הדברים".

חמשת עקרונות הברזל של אברהמי

עם זאת, לדבריו, יש חמישה עקרונות ברזל בעולם הטכנולוגי, שהיו נכונים אז – ונכונים גם כיום. אברהמי מכנה את העקרונות הללו חמישה מפתחות להצלחה. העצה הראשונה שלו היא לשאוף למקצוענות. "כל משימה צריכה להתבצע במקצוענות הראויה", ציין. "טבעתי לעצמי את המונח אמ"ת (ר"ת איכות, מועד, תקציב) ואני זוכר עד היום את הגרף המפורסם שלמדתי בשבוע הראשון שלי בקורס תכנות בממר"ם, שקובע שעלות תקלה (כסף, זמן ומוניטין) עולה משמעותית ככל שהיא מתגלה בשלב מאוחר יותר בתהליך".

עצתו השנייה היא ערך מוסף – מושג שלדבריו מחליפה אותו כיום המילה חדשנות. הוא מציע בהקשר זה למנכ"לים ובמיוחד למנמ"רים: "תמיד תיתנו ערך מוסף למי שאתם נמצאים מולם – בין אם זה מחוץ לארגון או בתוכו. תמיד תחשבו מה אתם תורמים להצלחה המקצועית, הארגונית והפרסונלית של אותו גורם. בימינו לא עושים פרויקט תוכנה או חומרה למען שדרוג טכנולוגי גרידא, אלא למען היתרון העסקי".

הבקרה היא התחום בו עוסקת עצתו השלישית של אברהמי. לדבריו, "הבקרה חשובה לא פחות מביצוע העבודה עצמה. כמנהל, אתה לא יכול להיות בכל מקום כל הזמן ועליך לדעת איך לפקח מלמעלה ולראות שהכול מתקתק כמו שעון שוויצרי. לצורך כך, אתה צריך לפתח יכולות זיהוי מראש של פרויקטים ופעילויות אדומים, עוד לפני שהם הופכים למשברים. זכור שמנהל, במקרה הטוב, יודע קצת יותר טוב לטפל בבעיות קצת יותר סבוכות. אנחנו לא קוסמים ויש להימנע ממצבי קיצון".

העצה הרביעית נכונה תמיד, לכל מנהל: בחירה נכונה של הצוות שלו. "האנשים סביב המנהל צריכים להיות מקצוענים, בעלי יכולות טכנולוגיות וניהוליות, ונאמנים", ציין. "ראיתי את המנהלים הטובים ביותר נכשלים, כשהם לא ידעו להקיף את עצמם בכוורת של אנשים מוצלחים. מאידך, ראיתי מנהלים פחות טובים נוסקים כאשר היה תחתם צוות טוב".

לסיום נידב אברהמי עצה אישית נוספת: "תהיה בן אדם. תמיד תזכור שהיום אתה למעלה אבל מחר אתה יכול להיות למטה. בחיים הללו, שום דבר לא מובטח לך מלבד השינוי. התנהג לעובדיך, לקוחותיך ושותפיך כפי שהיית רוצה שהם יתנהגו כלפיך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים