מחשבה טובה – ממשיכה את תוכנית היזמות העסקית-טכנולוגית לבני נוער

העמותה השיקה את המחזור השביעי של פרויקט אקוטק, שמאפשר לבני נוער לקבל כלים ולפתח את הרעיונות שלהם ● השתתפו בו בני נוער מרחבי הארץ, ממגזרים שונים של החברה הישראלית

הנערות ממזרח ירושלים מציגות את הרעיון שלהן בפני המשתתפים באירוע. צילום: יח"צ

עמותת מחשבה טובה, שעוסקת בקידום אוכלוסיות מוחלשות באמצעות הטכנולוגיה, השיקה באחרונה את המחזור החדש של פרויקט אקוטק, המעודד בני נוער ליזמות עסקית. האירוע התקיים בעזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה, באירוח AtoBe – האקסלרטור ליזמות של המכללה.

פרויקט אקוטק פועל לקידום בני נוער מהפריפריות החברתית והגיאוגרפית בתחום הטכנולוגי. במסגרת הפרויקט, העמותה מפעילה את תוכנית היזמות העסקית של NFTE – תוכנית בינלאומית שמופעלת בארץ על ידי ג'וינט-אשלים.

האירוע היווה יריית הפתיחה של התוכנית בשנה זו והשתתפו בו עשרות נערים ונערות ממגוון ישובים ברחבי הארץ – ירושלים (מזרח ומערב), לוד, כאוכב אבו אל היג'א ופתח תקווה.

בחבר השופטים ישבו בכירים מעולמות היזמות והעסקים: מיכאל מזרחי, יזם, מרצה ומנהל האקסלרטור AtoBe; יערה כהן, מנהלת פיתוח עסקי ב-PresenTense ישראל; ירון מגל, מנהל השקעות ומנהל טכנולוגי בחממת טרה ונצ'רס; מואייד חאג' יחיא, מנהל פרויקטים ומיישם מערכות בתחום טכנולוגיות הלמידה בבנק לאומי; דורון איש שלום, מנטור באקסלרטור Masschallenge; מוטי קארו, מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ סיטאדל; רוזט טוביאס, יזמת ופעילה חברתית בארגון ורדים בטכנולוגיה; וואפא איוב, מנהלת מרכז התעסוקה ריאן ירושלים; טל מוזס, שותף בפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג (EY) ישראל; וד"ר בוטרוס חלאק, יזם ומנהל טכנולוגי ב-NIMD.

האירוע כלל תדרוך ותרגול של בני הנוער על כישורים שונים שנדרשים בעולם העסקים והיזמות, כגון סיטואציות של מינגלינג ויכולות ההצגה העצמית. בהמשך הערב הציגו בני הנוער את הרעיונות הראשוניים שלהם ליוזמות עסקיות וקיבלו משוב מקצועי מהשופטים להמשך התהליך, בו יעבדו על תוכנית עסקית מלאה למוצר אותו המציאו.

הרעיונות החדשניים של בני הנוער

בין היוזמות שהוצגו באירוע יש מגוון רעיונות חדשניים, בהם מערכת לתחבורה ציבורית המחוברת לפרופיל הרב קו של הנוסע, שמפנה נוסעים לכיסאות פנויים ומסמנת לאנשים שיושבים במקומות של קשישים ובעלי מוגבלויות שיש לפנות את המקום בעת עליית נוסע שכזה; אפליקציה המחברת בין בעלי תחביבים משותפים באזור גיאוגרפי מסוים; וכוס בעלת תאורת LED המזהה קרבת יד אדם, לשימוש במצב תאורה לקויה כמו צפייה בסרט או זמן שינה.

אורנית בן ישר, מנכ"לית מחשבה טובה, אמרה כי "פרויקט אקוטק קיים יותר משבע שנים ובני הנוער שלוקחים בה חלק ממשיכים להפתיע ולרגש אותנו בכל פעם מחדש. השנה בולט במיוחד המגוון הגדול של בני הנוער שמשתתפים בתוכנית: יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, עולים ו-ותיקים, נערות ונערים. יש כמות גדולה ומשמעותית של נערות שלוקחות חלק בתוכנית זו".

היא ציינה ש-"בחודש מאי יתקיים אירוע הגמר, שבו יציגו הנערים והנערות את התוכניות העסקיות המלאות של הרעיונות שלהם, ויתחרו על תואר התוכנית העסקית המבטיחה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים