בנק הפועלים ושירותי בריאות כללית הם הזוכים בפרס "אלוף האלופים" בטקס מצטייני המיחשוב

טקס חלוקת הפרסים, הנערך זו השנה השביעית ברציפות, התקיים במרכז הכנסים אבניו, בהפקת אנשים ומחשבים ● לצד שני הזוכים בפרס אלוף האלופים, הוענק גם גביע מיוחד לעיריית פתח תקווה, שקיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין כל הפרויקטים שהוגשו לתחרות השנה

בנק הפועלים ושירותי בריאות כללית הם הזוכים בפרס "אלוף האלופים" בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2009. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ה'), נערך זו השנה השביעית בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס החגיגי היה חלק מוועידת C3 Summit, שהתקיימה במרכז הכנסים אבניו בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ, ונערכה בהנחיית פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

לצד שני הזוכים בפרס "אלוף האלופים", הוענק גביע מיוחד גם לעיריית פתח תקווה, אשר קיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין כל הפרויקטים בתחרות השנה. השנה החלו את התחרות 159 פרויקטים שהתמודדו ב-11 קטגוריות פרויקטליות שונות. בנוסף נערכו בתחרות שלוש קטגוריות אישיות; מנמ"ר מצטיין, CTO מצטיין ו-CISO מצטיין, שהזוכים בהן יוכרזו בתחילת השנה הבאה. השנה לראשונה, הוכתרו זוכים בקטגוריות אחדות בנפרד לארגוני אנטרפרייז ו-SMB.

להלן הזוכים בקטגוריות השונות, לצד נימוקי הזכיה או הבחירה בציון לשבח.

קטגוריה: ניהול ידע/פורטלים

הפרויקטים הזוכים:

הפורטל הארגוני של בנק הפועלים, בנק הפועלים
נימוק הזכיה: הפורטל שם דגש על חיזוק מורשת הבנק ויצירת זהות  ארגונית, לצד הרחבת מעגל הלקוחות העסקיים.

אתר לאומי טרייד, בנק לאומי
נימוק הזכיה: האתר אחראי ליישום פלטפורמה אחידה, המשרתת את כלל הגולשים ואת לקוחות הבנק, הפועלים באינטרנט באמצעות אתרים מאובטחים.

Wigloo, אמדוקס
נימוק הציון לשבח: הרשת החברתית והעסקית מאפשרת יצירת קשר בין עובדים על פי תחומי עניין, איתור והעצמת המומחים, מינוף חוכמת ההמון להשגת יעדי החברה.

קטגוריה: CRM

הפרויקטים הזוכים:

פיתוח והטמעת מערכות ניהול קשרי לקוחות, פרטנר תקשורת
נימוק הזכיה: מגה-פרויקט להחלפת מערכות ניהול קשרי הלקוחות של החברה. הפרויקט ייחודי בגודלו ובעומקו.

מודול גיוס ושימור לקוחות CRM, שירותי בריאות כללית
נימוק הזכיה: זהו יישום ייחודי לתמיכה בתהליכי גיוס ושימור לקוחות, המאפשר שיתוף מידע וידע בין המוקדים האזוריים, המטפלים בלקוחות הכללית ברמה היומיומית. המערכת משמשת כ-3.8 מיליון לקוחות במגוון שירותים.

קטגוריה: פרויקטים מיוחדים

הפרויקטים הזוכים:

נט המשפט, מערכת בתי המשפט
נימוק הזכיה: מגה-פרויקט שהפך את כל מערכת בתי המשפט לכמעט ללא נייר. המערכת כוללת 40 אתרים, 3,500 משתמשים, 1,800 עורכי דין, ומטפלת במיליון תיקים חדשים. מהמערכת נהנים כחמישה מיליון אזרחים.

מודיעין לקוח, לאומי קארד
נימוק הזכיה: המערכת מנתחת פעילות של הלקוח בכרטיס האשראי לצורך מניעת הונאות. המערכת מבוססת על יצירת פרופיל לקוח, שמוזן ממגוון מקורות המידע.

חיסכון והתייעלות בסביבת סיטריקס, שירותי בריאות כללית
נימוק הזכיה: המערכת הסבה חיסכון והתייעלות בסביבת סיטריקס, והביאה למיטוב של חוות שרתי הסיטריקס, ולצמצום העליות של התחזוקה ב-35%. הפרויקט הביא לחיסכון ברכש חומרה, בעלות התחזוקה ולחיסכון בחשמל.

מערכת סידור עבודה, רשת מלונות פתאל
הנימוק לציון לשבח המיוחד: המערכת מביאה לשיבוץ מיטבי של כוח האדם המועסק בארגון. היא הניבה חיסכון בשעות עבודה, כמו גם חיסכון עצום בנייר.

אבטחת איכות ובדיקות, משרד המשפטים
נימוק הזכיה: הקמת תחום אבטחת איכות ובדיקות במשרד המשפטים, נעשתה תוך הטמעה ואכיפת תהליכי בדיקות בצוותי פיתוח פנימיים, כמו גם תהליכי בדיקות אצל ספקי התוכנה.

ניהול זהויות IDM, שירותי בריאות כללית
הנימוק לציון לשבח המיוחד: זהו פרויקט ניהול זהויות מרכזי, הגדול ביותר שנעשה השנה, ואשר מטפל ב-50 אלף משתמשים המפוזרים בין 15 אתרים. שלב א' בפרויקט כלל עלייה לאוויר של 19 אלף משתמשים ביום אחד, בו זמנית, בשמונה מחוזות שונים.

קטגוריה: ERP

הפרויקטים הזוכים:

ניהול מערך משאבי אנוש במערכת SAP-ER בנק הפועלים
נימוק הזכיה: יישום מערך HR/HCM במערכת ה-ERP הינו אחד מהיישומים הרחבים, העמוקים ובעלי ההשפעה העסקית והטכנולוגית המשמעותיים מבין יישומי ה-ERP בסביבה הבנקאית.

ישום מערכת ERP תנופה, עשות אשקלון
נימוק הזכיה: בשל תכנון ויישום מערכת ERP של אורקל, המשרתת 200 משתמשים, בהשקעה כוללת של כ-7 מיליון שקלים. בנוסף, בוצעה בחברה החלפה של כל תשתיות המיחשוב של המפעל, שהוא חברה בת של התעשייה הצבאית.

כלמוביל
נימוק הזכיה: זהו פרויקט ERP של סאפ בחברת תחבורה מובילה, שהתאפיין בגישת יישום חדשנית, על ידי הטמעה וביצוע עצמי, בשיתוף כל חברי ההנהלה והעובדים.

קטגוריה: יישום טכנולוגיות פיתוח חדשות – BPM/SOA/EAI

הפרויקטים  הזוכים:

אתגר פנסיוני, בנק הפועלים
נימוק הזכיה: זו מערכת אוטומטית לביצוע שליטה ובקרה של הוראות לקוח בתחום הייעוץ הפנסיוני. המערכת הניבה כמה תרומות לארגון: צמצום כוח אדם, שיפור בשירות, יצירת סביבת עבודה אחידה, וצמצום טעויות אנוש.

מערכת קופות גמל, בנק דיסקונט
נימוק הזכיה: זו מערכת סניפית, המאפשרת לבנק לתפקד כמתפעל קופות גמל ולא כבעלים של הקופות. בשל הטמעתה, קוצרו תהליכי עבודה, חל שיפור בשירות ללקוח. העלייה לאוויר קרתה תוך שנה וחצי, בהשקעה כוללת של 2.3 מיליון שקלים.

גיבוש ומימוש תפיסות מערכות מידע ארגוניות, החטיבה הטכנולוגית, זרוע היבשה, צה"ל
נימוק הזכיה: גוף ה-IT שימש כמחולל וכמוביל משמעותי לתהליכים וליצירת תשתית, ונתן ערך מוסף משמעותי לארגון בכלל תחומי העשייה. נעשה חיבור בין המתודולוגיה בראיה מערכתית, לבין הטכנולוגיה.

קטגוריה: שלטון מקומי

הפרויקטים הזוכים:

מערכת לניהול שירות פסיכולוגי ברשות מקומית – עיריות רעננה, גבעתיים וגני תקווה
נימוק הזכיה: זהו שיתוף פעולה נדיר בין שלוש רשויות, למציאת פתרון לניהול מערך השירות הפסיכולוגי לשירות התלמידים. המערכת מהווה מהפכה בניהול ובבקרה של השירות בניהול המקצועיות בעבודה, בשעות השקעת הפסיכולוג ובבקרה הכספית.

מוקד עירוני בשבילך, עיריית פתח תקוה
נימוק הזכיה: המדובר במהפך בשירות של המוקד העירוני כלפי לקוחותיו. המוקד שיפר את השירות לתושבים בצורה עקבית, באמצעות מימוש תוכנה לניהול המוקד בסלולר, מערכת קונטקט סנטר ומערכת דיווח לקוחות ב-SMS.

קטגוריה: BI/BW

הפרויקטים הזוכים:

מערכת מרא"ה, בנק הפועלים
נימוק הזכיה: זו מערכת המחשבת רווחיות מימונית ברמת עסקה בודדת, עבור כל לקוחות הבנק. המערכת מציגה את הנתונים למרכזי הרווח בבנק.

פלטפורמה עסקית לדיווח בנושא ליבה, סלקום
נימוק הזכיה: במסגרת הפרויקט, בוצע פיתוח מערכות ידע במגוון רחב של עולמות תוכן במחלקה הכלכלית, ונוצרו מודלים לתחקור תופעות, וכן הוקמה מערכת להצפת חריגים, על בסיס עדכון יומי.

קטגוריה: SMB

הפרויקטים הזוכים:

עולם הסוכן, פרומדיקו
נימוק הזכיה: זו מערכת לייעול אפקטיביות המכירה של הסוכן, הנעשית על ידי שלוב של מידע ממערכת ERP לצד מיטוב של מסלולים, ויצירת מערכת מעקב ובקרה מבוססי GPS.

תמונת לקוח, בנק ירושלים
נימוק הזכיה: זו מערכת לבנקאי, אשר מאחדת מספר רב של מערכות לכלל מערכת אחת. היא הפכה להיות מקור מידע הנותן תמונה כוללת של כלל פעילויות הלקוח.

קטגוריה: תשתיות

הפרויקטים הזוכים:

חוות שרתים, בזק, בזק בינלאומי
נימוק הזכיה: זהו פרויקט התשתית הגדול ביותר של בזק בינלאומי, מאז שנוסדה. תקציב הפרויקט עמד על 25 מיליון שקלים, והוא מספק מקום ל-5,000 שרתים. הפרויקט כלל כבילת תקשורת של 45 ק"מ, וטיפול ב-39 טון ציוד קירור. כך, נוצרה חווה ירוקה עם כלי ניהול מתקדמים בעולם.

ניהול דטה סנטר, משטרת ישראל
נימוק הזכיה: מתודולוגיית ניהול מרכז המיחשוב במשטרה נועדה לספק שירותים מסביב לשעון לאלפי משתמשים ותחנות קצה. הפרויקט כולל הפעלת עשרות יישומים ייעודיים, לצד אינטגרציה חזקה בין עולם המיינפריים והסביבה הפתוחה.

שדרוג תשתית קהילה, שירותי בריאות כללית
נימוק הזכיה: זהו פרויקט הגירה בין תשתיות שונות, שבוצע תוך כדי פיתוח עצמי של תהליכים עסקיים והחדרת והטמעת מוצרים טכנולוגיים חדשים.

קטגוריה: שליטה ובקרה

הפרויקטים הזוכים:

אינדקס מערכות, בנק לאומי
נימוק הזכיה: הפרויקט הביא להעלאת זמינות המערכות בבנק, על ידי בניית מילון מערכות אחוד, מבוסס בסיס נתונים מרכזי, תוך כדי שילוב במערכות השו"ב של הבנק.

ניהול זהויות, סלקום
הנימוק לציון לשבח המיוחד: במסגרת הפרויקט נוהלו ארבע אוכלוסיות משתמשים. הפרויקט מספק אוטומציה של תהליכי הקצאת חשבונות והרשאות לכלל עובדי החברה, מתוך מערכת ניהול מרכזית אחת.

קטגוריה: ממשל IT

הפרויקטים הזוכים:

CLARITY, לאומיקארד
הנימוק לציון לשבח המיוחד: הוקמה מערכת לשדרוג הניהול של כל מערך הפרויקטים המתבצעים בכרטיסי האשראי של לאומי קארד, בכל רגע נתון. הפרויקט ארך שנה וחצי מרגע תכנונו ועלה כ-400 אלף דולרים.

פרויקט נדב אתגר, שירותי בריאות כללית
נימוק הזכיה: זהו פרויקט ייחודי לבניית תשתית לתכנון ולמעקב אחר כל הפרויקטים שנערכים בארגון (PPT), תוך כדי קישור למתודולוגיות, תוכניות העבודה והתקציב של הארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים