אחרי שש שנים: המדען הראשי, אבי חסון, פורש

משרד הכלכלה הקים ועדה לאיתור מחליף לחסון, שמשמש כמדען הראשי וכיו"ר הרשות הלאומית לחדשנות ● הוא צפוי לעזוב את התפקיד בעוד כמה חודשים, לאחר שיסתיים הליך הבחירה

אבי חסון, היו"ר היוצא של הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית. צילום ארכיון: אמנון האס

למדינת ישראל דרוש/ה מדען/נית ראשי/ת ויו"ר/ית הרשות הלאומית לחדשנות. אבי חסון, שנושא בתפקידים אלה כיום, פורש. לא התקבלה תגובת חסון לידיעה.

משרד הכלכלה והתעשייה הקים ועדת לאיתור מועמדים/ות למילוי המשרה. ועדת האיתור תמליץ על מועמד/ת והאישור הסופי יהיה של שר הכלכלה.

על פי הודעת המשרד, "המדען הראשי היוצא, חסון, צפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, ובימים אלה נפתח הליך האיתור למחליפו במשרה". המועד האחרון להגשת מועמדות הוא ה-18 בינואר.

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי "תפקיד המדען הראשי הוא מהמרכזיים והחשובים במגזר הציבורי – לשמר את מעמדה של ישראל כמובילה בנושא החדשנות. עליו לעמוד באתגרים משמעותיים למשק הישראלי, בראשם הובלת התעשייה הישראלית לחדשנות ולשיפור יכולת התחרות בעולם. זאת, באמצעות הכלים החדשים העומדים לרשות רשות החדשנות, שהחלה לפעול בחודשים האחרונים".

תקציב הרשות יעמוד בשנה הקרובה על 1.55 מיליארד שקלים וב-2018 – על 1.6 מיליארד. השבוע נבחר אהרון אהרון, מנכ"ל אפל (Apple) ישראל, לתפקיד מנכ"ל הרשות, ועם בחירת היו"ר/ית החדש/ה יושלם הליך הקמתה.

מצה"ל למגזר הפרטי – ולמגזר הציבורי

חסון שירת במשך חמש שנים ביחידה 8200 של צה"ל. לאחר שחרורו הוא ניהל עבור תדיראן חלק מפרויקט של 100 מיליון דולר בדרום אמריקה. בהמשך עבד ב-ECI ובתחילת שנות ה-2000 הצטרף כשותף לקרן ההון־סיכון ג׳מיני (Gemini). במהלך העשור שבו עבד שם היה חסון אחראי, בין היתר, על השקעות בתחומי התקשורת ואחסנת המידע.

חסון נמצא בתפקיד כבר כשש שנים, לאחר שנכנס אליו בינואר 2011. זאת, לאחר שארבעה חודשים לפנמי כן בחר בו שר התמ"ת דאז, בנימין (פואד) בן אליעזר, כמועמדו למשרת המדען הראשי. הוא החליף בתפקיד את ד"ר אלי אופר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים