בכיר באורקל התפטר כי צפרא כץ הצטרפה לצוות טראמפ

"אני לא עם הנשיא הנבחר, ואני לא כאן כדי לעזור לו בכל דרך", כתב ג'ורג' פוליסנר, בכיר בענקית ה-IT ופעיל דמוקרטי

הפסיד והפיץ תיאוריות קונספירציה. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

בכיר באורקל (Oracle) התפטר באופן פומבי מהחברה במחאה על שצפרא כץ, מנכ"לית משותפת בחברה, הצטרפה לצוות המעבר של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ.

ג'ורג' פוליסנר עובד באורקל מאז 1993. בנוסף, הוא משמש יו"ר הוועדה המרכזית במפלגה הדמוקרטית באחד ממחוזות מדינת אורגון. הוא פרסם את מכתב ההתפטרות שלו בלינקדאין (LinkedIn) וציין כי הוא מתנגד למילות התמיכה של הבוסית שלו בנשיא הנבחר.

כזכור, כץ אמרה טרם פגישת בכירי ההיי-טק עם טראמפ כי "אנו נמצאים עם הנשיא הנבחר על מנת שנסייע לו בכל דרך שנוכל. אני מקווה שטראמפ יבצע רפורמה במס, יצמצם את היקף הרגולציה וינהל משא ומתן על הסכמי מסחר, כך שיועילו לקהילת ההיי-טק. אם הוא יעשה זאת – תעשיית הטכנולוגיה בארצות הברית תהיה חזקה ותחרותית יותר מאי פעם".

פוליסנר נימק את הסיבות שבגללן הוא מתנגד לנשיא הנבחר, לרבות כוונותיו לפרק את הביטוח הלאומי ואת ביטוח הבריאות, והוסיף כי "טראמפ ליבה פחד, שנאה ואלימות נגד אנשים צבעוניים (שאינם לבנים), מוסלמים ומהגרים. יש בו חוסר כבוד כלפי נשים, נכים ומוגבלים ומשפחות שכולות". מדיניותו הכלכלית של טראמפ, ובתוכה מדיניות המיסוי שלו, אמר, "תוביל לגידול מדאיג של אי-השוויון בעושר באמריקה".

להתנגד לנשיא בכל דרך אפשרית וחוקית

"אני לא עם הנשיא הנבחר טראמפ ואני לא כאן כדי לעזור לו בכל דרך", כתב פוליסנר. "למעשה, מדיניותו נמצאת על סף החוקתיות, סף הפשע והמוסר ואני כאן כדי להתנגד לו בכל דרך אפשרית וחוקית. על כן, אני חייב להתפטר מהחברה שפעם הייתה גדולה".

מכתבו נקרא על ידי מאות אלפים של הרשת החברתית-מקצועית. הוא קיבל מאות מסרים, ולדבריו, 90% מהם היו תומכים. הוא גם נמצא בקשר עם עובדי יבמ (IBM) שחתמו על עצומה הקוראת לג'יני רומטי, מנכ"לית הענק הכחול, להתנגד לטראמפ, כיוון שערכיו מנוגדים לערכי החברה.

כץ תישאר בתפקידה כמנכ"לית אורקל במהלך העבודה בצוות המעבר. לא נמסר מה תהיה מהות התפקיד שלה בצוות. כץ נולדה בישראל וגדלה בחולון, עד שהיגרה עם הוריה לארצות הברית בהיותה בת שש. היא מילאה כמה תפקידי מפתח בבנקאות העולמית לפני שהצטרפה לאורקל ב-1999.

במסגרת תפקידה כסמנכ"לית הכספים של ענקית ה-IT, הייתה כץ אמונה בין השאר על רכישות החברה במיליארדים רבים. כץ היא האישה השכירה בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארצות הברית – 57 מיליון דולר בשנה החולפת.

כבר ב-2011 היא הייתה לאישה בעלת השכר הגבוה ביותר במגזר העסקי בארצות הברית – על פי דירוג שפרסם פורצ'ן (Fortune). השכר שלה נסק בשנים האחרונות בקרוב ל-40%: ב-2010 הוא עמד על 42.09 מיליון דולר. היא דורגה אז, וגם שנה לפני כן, במקום ה-11 ברשימת הנשים בעלות העוצמה, המשפיעות על הכלכלה האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים