קוואלקום חשפה מערכת על שבב שמיועדת במפתיע לתחום השרתים

מדובר במערכת בשם Centriq 2400 שמבוססת על 48 ליבות המיוצרות בליטוגרפיה של 10 ננו-מטר, תוך שהיא מקדימה בהגעה לשוק את מעבדי ה-10 ננו-מטר העתידיים של אינטל

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

קוואלקום (Qualcoom), החברה המזוהה כל כך עם תחום המעבדים לטלפונים חכמים ולטאבלטים, הפתיעה כשחשפה מערכת על שבב שמיועדת דווקא לתחום השרתים.

מדובר במערכת בשם Centriq 2400 שמבוססת על 48 ליבות המיוצרות בליטוגרפיה של 10 ננו-מטר, תוך שהיא מקדימה בהגעה לשוק את מעבדי ה-10 ננו-מטר העתידיים של אינטל (Intel).

הליבות שעומדות בלב המערכת הזו מכונות Falkor ומדובר בליבה תואמת ARMv8 אשר פותחה על ידי קוואלקום מהבסיס, ולפי החברה היא עברה מיטוב כדי לספק ביצועים גבוהים במיוחד, וזאת לצד יעילות שימוש באנרגיה, והיא אמורה לתאים לרוב עומסי העבודה האפשריים בשרת.

אנאנד צ'אנדרסקר, מנכ"ל וסגן נשיא בכיר בחברה, סיפר כי החברה כבר אכן הוציאה דגימות של מעבדים המכילים 48 ליבות לבדיקות אצל השותפים המובילים של החברה, אבל הוא ציין בנוסף שהם שוקלים גדלים נוספים של ליבות, פחות מ-48 במספר.

כמו כן יש לציין, שמעבר לתמונות ולנתונים בסיסיים של המעבדים, לא סיפקה קוואלקום נתונים מלאים כולל ה-TDP של המעבדים – אלו גדלי זיכרון מטמון היא מתכוונת להציע איתם וכן לא טווח מחירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים