ישראלית בבית הלבן? צפרא כץ נפגשה עם טראמפ

דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, שוקל למנות את כץ, מנכ''לית משותפת באורקל, לשרת האוצר

צפרא כץ, מנכ''לית משותפת של אורקל. צילום: קובי קנטור ז"ל

צפרא כץ, מנכ"לית משותפת באורקל (Oracle), נפגשה בסוף השבוע עם דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית.

על פי בלומברג (Bloomberg), הוושינגטון פוסט (Washington Post) ופורצ'ן (Fortune), אף שלא נמסרו פרטים על מהות הפגישה – הרי שטראמפ שוקל למנות את כץ לשרת האוצר האמריקנית. זאת, בשל ניסיונה הרב בעולם הפיננסי.

כץ נולדה בישראל וגדלה בחולון, עד שהיגרה עם הוריה לארצות הברית בהיותה בת שש. כץ מילאה כמה תפקידי מפתח בבנקאות העולמית, ובין השאר, הייתה בנקאית השקעות ב-Donaldson Lufkin & Jenrette לפני שהצטרפה לאורקל בשנת 1999.

במסגרת תפקידה כסמנכ"לית הכספים בענקית ה-IT, הייתה אמונה בין השאר על רכישות. היא הייתה שותפה מרכזית להשתלטות העוינת של אורקל על PeopleSoft במחיר של 10.3 מיליארד דולרים, וכן המובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun Microsystems), תמורת 7.4 מיליארד דולר. ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן, ניהל את המשא ומתן על הרכישה מולה, ולא מול לארי אליסון, מייסד החברה.

עוצמתית ומשפיעה ובעתיד – המובילה

כץ מונתה למנכ"לית משותפת בחברה יחד עם מארק הרד, לשעבר מנכ"ל HP, כאשר אליסון החליט לפרוש מתפקיד המנכ"ל ומינה עצמו ל-CTO ויו"ר. היא שימשה שנים רבות סגנית בפועל של אליסון, וכונתה לעתים "המוציאה לפועל של לארי". אליסון התבטא בעבר כי בבוא היום, היא זו שתחליף אותו כמובילת ענקית ה-IT.

דובר אורקל אישר את דבר קיום הפגישה ולא הוסיף עליה פרטים. דוברי טראמפ לא הגיבו לדיווחים.

בכירי אורקל תרמו כספים למתמודדים משתי צדי המתרס הפוליטי, הרפובליקנים והדמוקרטים. השנה, כץ, הרד ואליסון, תרמו כספים למסע של הסנטור מרקו רוביו.

כץ היא האשה השכירה בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארצות הברית – 57 מיליון דולר בשנה החולפת. כבר בשנת 2011 כץ הייתה לאישה בעלת השכר הגבוה ביותר במגזר העסקי בארצות הברית – על פי דירוג שפרסם המגזין פורצ'ן. ב-2010 עמד שכרה של כץ על 42.09 מיליון דולרים. היא דורגה אז ברשימת הנשים בעלות העוצמה המשפיעות על הכלכלה האמריקנית במקום ה-11 – ברציפות כמו בשנה שלפני כן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים